Приказ основних података о документу

dc.creatorDašić, Teodora
dc.date.accessioned2023-08-02T07:18:20Z
dc.date.available2023-08-02T07:18:20Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5204
dc.description.abstractШколски успех би требало да подразумева успешно усвајање животних и академских вештина, као и прилагођавање ученика школској средини. Једно од важних питања које се поставља у истраживању школског успеха је у којој мери и на основу којих особина ученика, одлика породице, школе или шире социјалне средине можемо предвидети школска постигнућа. Циљ овог прегледа литературе је утврђивање односа социо-економског статуса (СЕС) породице, типа образовања детета, степена родитељске подршке и академских постигнућа деце са интелектуалном ометеношћу (ИО). Прегледом литературе обухваћено је 7 научних радова, преузетих из база података: Google scholar, KOBSON, SCIndex i ResarchGate. Од анализираних детерминанти школских постигнућа у свим обухваћеним истраживањима, као најзначајнија издвојена је родитељска подршка. Утврђено је да СЕС породице утиче на степен ангажовања родитеља у пружању подршке у учењу, тип школе коју деца похађају као и на очекивања која родитељи имају везана за школовање детета. Најчешћи тип подршке коју родитељи пружају деци са ИО је општа подршка дететовим напорима да савлада школско градиво, односно подршка која није повезана са специфичним садржајем задатка. Овај тип подршке негативно утиче на академска постигнућа. Можемо да закључимо да су тип и ниво подршке родитеља медијатори утицаја СЕС-а на школско постигнуће ученика са ИО. Када се пореде школска постигнућа ученика са ИО у редовним и школама за ученике са сметњама у развоју, закључује се да ученици са ИО остварују значајно боље резултате у инклузивном окружењу.sr
dc.description.abstractSchool success should include the successful acquisition of life and academic skills, as well as the adaptation of students to the school environment. One of the important questions that arises in the research of school success is to what extent and on the basis of which characteristics of students, characteristics of family, school or the wider social environment we can predict school achievements. The aim of this literature review is to determine the relationship between the socio- economic status (SES) of the family, the type of education of the child, the degree of parental support and the academic achievements of children with intellectual disabilities (ID). The literature review includes 7 scientific papers, taken from databases: Google scholar, KOBSON, SCIndex and ResarchGate. Of the analyzed determinants of school achievement in all included research, parental support was singled out as the most significant. It has been determined that the SES of the family influences the level of parents' involvement in providing support in learning, the type of school that children attend, as well as the expectations that parents have regarding the child's education. The most common type of support that parents provide to children with ID is general support to the child's efforts to master school materials, ie support that is not related to the specific content of the task. This type of support negatively affects academic achievement. We can conclude that the type and level of parental support are mediators of the impact of SES on the school achievement of students with ID. When comparing the school achievements of students with ID in regular and schools for students with disabilities, it is concluded that students with ID achieve significantly better results in an inclusive environment.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectинтелектуална ометеностsr
dc.subjectшколска постигнућаsr
dc.subjectсоциоекономски статус породицеsr
dc.subjectинклузивно образовањеsr
dc.subjectродитељска подршкаsr
dc.subjectintellectual disabilitysr
dc.subjectschool achievementsr
dc.subjectsocioeconomic status of the familysr
dc.subjectinclusive educationsr
dc.subjectparental supportsr
dc.titleDeterminante školskog uspeha učenika sa intelektualnom ometenošćusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage23
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5204
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу