Приказ основних података о документу
Procena verbalnog učenja i pamćenja kod starijih ljudi
dc.creator | Vidović, Katarina | |
dc.date.accessioned | 2023-08-02T07:14:46Z | |
dc.date.available | 2023-08-02T07:14:46Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5199 | |
dc.description.abstract | Учење је процес који доводи до промене у понашању а резултат је искуства, вежбања, посматрања и активности. У најопштијем смислу памћење је процес складиштења и евоцирања менталних продуката и акција за употребу после различитог периода ретенције. Циљ овог рада је да се утврди способност учења и памћења вербалног материјала код старијих особа. Узорак је чинило 20 одраслих старих испитаника, који су према старосном добу подељени у две групе. Прву групу чинило је 10 испитаника старости од 65 до 75 година, а другу групу је чинило 10 испитаника старости од 76 до 85 година. Анализом добијених резултата дошли смо до закључка да не постоји статистички значајна разлика између испитиваних група испитаника. Такође је утврђено да не постоји статистички значајна разлика између испитаника мушког и женског пола. | sr |
dc.description.abstract | Learning is a procces which leads to some behavioural change as a result of some experience, training, observation, activity. Memory is the procces of storing and retrieving mental products and actions for use after different periods of retention. The main goal in this paper is to determine the ability of learning and memorizing auditory verbal material. The sample in the research consisted of 20 adult elderly respondents, divided by age in two different gropus. The first group consisted of 10 respondents aged 65 to 75 and the second group consisted of 10 respondents aged 76 to 85. By analyzing the obtained results, we came to a conclusion that there is no significant difference between two age groups. It was also determined that there is no statistically significant differencе between male and female respondents. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.subject | учење | sr |
dc.subject | памћење | sr |
dc.subject | Рејов тест вербалног учења и памћења | sr |
dc.subject | старе особе | sr |
dc.subject | learning | sr |
dc.subject | memory | sr |
dc.subject | Rey Auditory Verbal Learning Test | sr |
dc.subject | elderly people | sr |
dc.title | Procena verbalnog učenja i pamćenja kod starijih ljudi | sr |
dc.type | masterThesis | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 52 | |
dc.citation.spage | 3 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5199 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |