Efekti intervencija potpomognutih psima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju
Effects of dog assisted interventions in persons with mental development difficulties
Samo za registrovane korisnike
2022
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)

Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Последњих година долази до пораста употребе интервенција потпомогнутих псима, као комплементарне методе рада у специјалној едукацији и рехабилитацији. Ове интервенције укључују терапијске активности, које за циљ имају побољшање физичког, социјалног, емоционалног и когнитивног функционисања особе. Циљ овог рада је да на основу прегледа доступне литературе прикаже и опише ефекте интервенција потпомогнутих терапијским псима на академске, когнитивне, психосоцијалне и физичке способности особа са тешкоћама у менталном развоју. На основу прегледаних радова, може се закључити да интервенције са терапијским псима могу обезбедити бројне позитивне ефекте за особe са тешкоћама у менталном развију, али и за целу породицу, као што су унапређивање социјалних вештина, подстицање социјалне интеракције и партиципације, виши ниво самопоуздања, унапређивање координације, равнотеже и других моторичких способности.
Позитиван ефекат уочен је и у домену когнитивних и академских способности. Ипак, док се у н...еким земљама активно спроводе и истражују ове интервенције, у другим земљама су тек у најстајању. Како би се то променило, важно је да се обезбеди већи број стручњака и институција за обуку и сертификацију паса, као и боља повезаност са образовним институцијама, болницама и другим установама, које раде са особама са тешкоћама у менталном развоју.
In recent years, there has been an increase in the use of dog assisted interventions, as a complementary method of work in Special Education and Rehabilitation. These interventions include therapeutic activities, which aim to improve a person's physical, social, emotional and cognitive functioning. The aim of this paper is to present and describe the effects of interventions assisted by therapy dogs on the academic, cognitive, psychosocial and physical abilities of persons with mental disabilities based on a review of the available literature. Based on the reviewed works, it can be concluded that interventions with therapy dogs can provide numerous positive effects for a person with mental disabilities, but also for the whole family, such as improving social skills, encouraging social interaction and participation, higher self-confidence, improvement coordination, balance and other motor skills. A positive effect was also observed in the domain of cognitive and academic abilities. Howe...ver, while in some countries these interventions are being actively implemented and researched, in other countries they are still in their infancy. In order to change that, it is important to provide more experts and institutions for training and certification of dogs, as well as better connections with educational institutions, hospitals and other institutions that work with people with mental disabilities.
Ključne reči:
интервенције потпомогнуте псима / терапијски пас / тешкоће у менталном развоју / dog-assisted interventions / therapy dog / mental development difficultiesIzvor:
2022, 3-32Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Rajović, Vanja PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5196 AB - Последњих година долази до пораста употребе интервенција потпомогнутих псима, као комплементарне методе рада у специјалној едукацији и рехабилитацији. Ове интервенције укључују терапијске активности, које за циљ имају побољшање физичког, социјалног, емоционалног и когнитивног функционисања особе. Циљ овог рада је да на основу прегледа доступне литературе прикаже и опише ефекте интервенција потпомогнутих терапијским псима на академске, когнитивне, психосоцијалне и физичке способности особа са тешкоћама у менталном развоју. На основу прегледаних радова, може се закључити да интервенције са терапијским псима могу обезбедити бројне позитивне ефекте за особe са тешкоћама у менталном развију, али и за целу породицу, као што су унапређивање социјалних вештина, подстицање социјалне интеракције и партиципације, виши ниво самопоуздања, унапређивање координације, равнотеже и других моторичких способности. Позитиван ефекат уочен је и у домену когнитивних и академских способности. Ипак, док се у неким земљама активно спроводе и истражују ове интервенције, у другим земљама су тек у најстајању. Како би се то променило, важно је да се обезбеди већи број стручњака и институција за обуку и сертификацију паса, као и боља повезаност са образовним институцијама, болницама и другим установама, које раде са особама са тешкоћама у менталном развоју. AB - In recent years, there has been an increase in the use of dog assisted interventions, as a complementary method of work in Special Education and Rehabilitation. These interventions include therapeutic activities, which aim to improve a person's physical, social, emotional and cognitive functioning. The aim of this paper is to present and describe the effects of interventions assisted by therapy dogs on the academic, cognitive, psychosocial and physical abilities of persons with mental disabilities based on a review of the available literature. Based on the reviewed works, it can be concluded that interventions with therapy dogs can provide numerous positive effects for a person with mental disabilities, but also for the whole family, such as improving social skills, encouraging social interaction and participation, higher self-confidence, improvement coordination, balance and other motor skills. A positive effect was also observed in the domain of cognitive and academic abilities. However, while in some countries these interventions are being actively implemented and researched, in other countries they are still in their infancy. In order to change that, it is important to provide more experts and institutions for training and certification of dogs, as well as better connections with educational institutions, hospitals and other institutions that work with people with mental disabilities. T1 - Efekti intervencija potpomognutih psima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju T1 - Effects of dog assisted interventions in persons with mental development difficulties EP - 32 SP - 3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5196 ER -
@mastersthesis{ author = "Rajović, Vanja", year = "2022", abstract = "Последњих година долази до пораста употребе интервенција потпомогнутих псима, као комплементарне методе рада у специјалној едукацији и рехабилитацији. Ове интервенције укључују терапијске активности, које за циљ имају побољшање физичког, социјалног, емоционалног и когнитивног функционисања особе. Циљ овог рада је да на основу прегледа доступне литературе прикаже и опише ефекте интервенција потпомогнутих терапијским псима на академске, когнитивне, психосоцијалне и физичке способности особа са тешкоћама у менталном развоју. На основу прегледаних радова, може се закључити да интервенције са терапијским псима могу обезбедити бројне позитивне ефекте за особe са тешкоћама у менталном развију, али и за целу породицу, као што су унапређивање социјалних вештина, подстицање социјалне интеракције и партиципације, виши ниво самопоуздања, унапређивање координације, равнотеже и других моторичких способности. Позитиван ефекат уочен је и у домену когнитивних и академских способности. Ипак, док се у неким земљама активно спроводе и истражују ове интервенције, у другим земљама су тек у најстајању. Како би се то променило, важно је да се обезбеди већи број стручњака и институција за обуку и сертификацију паса, као и боља повезаност са образовним институцијама, болницама и другим установама, које раде са особама са тешкоћама у менталном развоју., In recent years, there has been an increase in the use of dog assisted interventions, as a complementary method of work in Special Education and Rehabilitation. These interventions include therapeutic activities, which aim to improve a person's physical, social, emotional and cognitive functioning. The aim of this paper is to present and describe the effects of interventions assisted by therapy dogs on the academic, cognitive, psychosocial and physical abilities of persons with mental disabilities based on a review of the available literature. Based on the reviewed works, it can be concluded that interventions with therapy dogs can provide numerous positive effects for a person with mental disabilities, but also for the whole family, such as improving social skills, encouraging social interaction and participation, higher self-confidence, improvement coordination, balance and other motor skills. A positive effect was also observed in the domain of cognitive and academic abilities. However, while in some countries these interventions are being actively implemented and researched, in other countries they are still in their infancy. In order to change that, it is important to provide more experts and institutions for training and certification of dogs, as well as better connections with educational institutions, hospitals and other institutions that work with people with mental disabilities.", title = "Efekti intervencija potpomognutih psima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju, Effects of dog assisted interventions in persons with mental development difficulties", pages = "32-3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5196" }
Rajović, V.. (2022). Efekti intervencija potpomognutih psima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju. , 3-32. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5196
Rajović V. Efekti intervencija potpomognutih psima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju. 2022;:3-32. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5196 .
Rajović, Vanja, "Efekti intervencija potpomognutih psima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju" (2022):3-32, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5196 .