Приказ основних података о документу

dc.creatorMilanović, Ana
dc.date.accessioned2023-06-05T10:08:50Z
dc.date.available2023-06-05T10:08:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5167
dc.description.abstractЦиљ овог рада био је да се утврди степен изражености социјалне дистанце од стране ученика типичне популације и њихових родитеља према глувим и наглувим ученицима у редовном систему образовања. Овде се хтело испитати да ли неке опште карактеристике попут пола, школског успеха, степена стручне спреме и узраста имају утицај на ниво социјалне дистанце према испитиваној групи. У оквиру рада дате су дефиниције и објашњења основних појмова који су тема рада попут социјалне дистанце, ставова, предрасуда као и образовне инклузије деце са сметњама у развоју. Такође су спомеути и бројни радови и истраживања чије је подручје интересовања било, све претходно наведено. Анализом резултата добијених анкетирањем 222 ученика и родитеља утврђено је постојање значајних разлика када се ради о ступању у интимније односе са популацијом глувих и наглувих у односу на неке од испитиваних варијабли. Без обзира на те разлике и родитељи и ученици су показали генерално позитиван став према овој популацији и самим тим мању социјалну дистанцу.sr
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the degree of display of social distancing by students of the typical population and their parents towards deaf and hard of hearing students in the regular education system. Here, we wanted to examine whether some general characteristics such as gender, academic performance, level of professional education and age have an impact on the level of social distance towards the examined group. Within the study are given definitions and explanations of basic terms that are the subject of this work, such as social distance, attitudes, prejudices, as well as educational inclusion of children with developmental disabilities. Also, numerous studies are mentioned in this paper which area of interest was social distance, attitudes, prejudices, as well as educational inclusion of children with developmental disabilities. The analysis of the results obtained by surveying 222 students and parents established the existence of significant differences when it comes to entering into more intimate relationships with the deaf and hard of hearing population in relation to some variables. Regardless of these differences, both parents and students showed a generally positive attitude towards this population and therefore a smaller social distance.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectсоцијална дистанцаsr
dc.subjectставовиsr
dc.subjectпредрасудеsr
dc.subjectинклузивно образовањеsr
dc.subjectглуви и наглуви ученициsr
dc.subjectsocial distancesr
dc.subjectattitudessr
dc.subjectprejudicessr
dc.subjecteducational inclusionsr
dc.subjecthard of hearing and deaf studentssr
dc.titleSocijalna distanca prema gluvim i nagluvim učenicimasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage50
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5167
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу