Приказ основних података о документу

dc.creatorStojmenović, Dona
dc.date.accessioned2023-06-05T09:57:36Z
dc.date.available2023-06-05T09:57:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5165
dc.description.abstractУвод. Квалитет живота је концепт којим се прати утицај различитих аспекта живота на опште благостање и функционисање неке особе. Према дефиницији Светске здравствене организације, квалитет живота је стање комплетног физичког, менталног и социјалног благостања и представља мултидимензионални концепт који обухвата физичке и психосоцијалне аспекте. Са социолошког аспекта, концепт квалитета указује на задовољство сопственим животом, на степен функционисања у окружењу, а уједно и омогућава праћење доступности социјалне заштите. Са психолошког аспекта, квалитет живота пружа информације о осећањима особе као и о њеним интеракцијама са другима. Циљ.Циљ овог рада је био да се испита квалитет живота студената са посебним освртом на ментално здравље кроз учесталост јављања стреса, депресије и анксиозности као и утицај друштвених мрежа на квалитет живота. Узорак. Узорак истраживања чинило је 302 испитаника, односно студената старосног узраста од 19 до 32 године живота, са свих нивоа академских студија из поља техничко технолошких наука, природно-математичких, друштвено-хуманистичких и медицинских наука. Узорак је подељен на два подузорка. Први подузорак чинило је 203 испитаника, док је други подузорак чинило 99 испитаника. Метод. Истраживање је спроведено у току 2022. године у онлајн форми. У првом подузорку испитивана је учесталост стреса, депресије и анксиозности, док је у другом подузорку испитиван утицај друштвених мрежа. За прикупљање података коришћена је DASS–21 скала (The Depression Anxiety Stress Scales,Lovibond & Lovibond, 1995) и посебно конструисан упитник за испитивање утицаја друштвених мрежа. Резултати. Добијени резултати показују да су студенти изложени умереном стресу и умереној депресији, али озбиљној анксиозности. Такође добијени резултати показују да друштвене мреже утичу негативно на ментално здравље студената. Закључак. Добијени резултати указују да је неопходно подизати свест младима о значају менталног здравља, радити на адекватнијој информисаности о могућим узроцима угрожавања менталног здравња, начинима испољавања поремећаја и подизања самопоуздања да када се примети одступање, консултују адекватне службе за помоћ и подршку.sr
dc.description.abstractIntroduction. Quality of life is a concept that monitors the impact of various aspects of life on the general well-being and functioning of a person. According to the definition of the World Health Organization, quality of life is a state of complete physical, mental and social well-being and is a multidimensional concept that includes physical and psychosocial aspects. From a sociological aspect, the concept of quality indicates satisfaction with one's own life, the degree of functioning in the environment, and at the same time enables monitoring of the availability of social protection. From a psychological perspective, quality of life provides information about a person's feelings as well as their interactions with others. Objective. The objective of this work was to examine the quality of life of students with special reference to mental health through the frequency of occurrence of stress, depression and anxiety as well as the influence of social medias on the quality of life. Sample. The research sample consisted of 302 respondents, i.e. students aged 19 to 32 years old, from all levels of academic studies in the fields of technical and technological sciences, natural-mathematical, social-humanistic and medical sciences. The sample was divided into two subsamples. The first sub-sample consisted of 203 respondents, while the second sub-sample consisted of 99 respondents. Method. The research was conducted in the course of 2022 in online form. In the first sub-sample, the frequency of stress, depression and anxiety was examined, while in the second sub-sample the influence of social medias was examined. The DASS-21 scale (The Depression Anxiety Stress Scales, Lovibond&Lovibond, 1995) and a specially constructed questionnaire for examining the influence of social networks were used to collect data. Results. The obtained results show that students are exposed to moderate stress and moderate depression as well as serious anxiety due to the obtained higher values compared to the average acceptable ones. Also, the obtained results show that social medias have a negative effect on the mental health of students. Conclusion. The obtained results indicate that it is necessary to raise awareness among young people about the importance of mental health and raising self-confidence so that when a deviation is noticed, they consult adequate services for help and support.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectквалитет животаsr
dc.subjectментално здрављеsr
dc.subjectстресsr
dc.subjectдепресијаsr
dc.subjectанксиозностsr
dc.subjectдруштвени медијиsr
dc.subjectquality of lifesr
dc.subjectmental healthsr
dc.subjectstresssr
dc.subjectdepressionsr
dc.subjectanxietysr
dc.subjectsocial mediassr
dc.titleKvalitet života studenata sa posebnim osvrtom na uticaj društvenih mrežasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage57
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5165
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу