rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Specifičnosti upotrebe različitih glasova srpskog jezika kod gluvih i nagluvih učenika

Authorized Users Only
2022
Authors
Milovanović, Kristina
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У овом раду биће приказана артикулација гласова српског језика, грешке при усвајању истих, као и специфичности употребе гласова код глувих и наглувих ученика. Артикулација означава изговор, односно образовање и изговарање гласова одређеног језика уз помоћ говорних органа. Говор и језик код глуве и наглуве деце прати низ одступања у артикулацији због неадвекватног пријема звука у аудитивни систем. За развој говора и језика глувих и наглувих ученика неопходно је правовремено овладавање гласовима матерњег језика како би неометено учествовали у комуникацији са околином. Основни задатак артикулације је да код деце са оштећењем слуха развије чист, јасан и разумљив говор. Рад је ревијалног карактера и приказује истраживања која су се бавила темом артикулације гласова код глувих и наглувих особа. Циљ приказаних истраживања је да укажу на значај стимулације говорног развоја деце оштећеног слуха. У раду су приказани гласови српског језика и њихова подела, карактеристике гласова, артикулација ...гласова, њихово грађење и грешке које најчешће настају при изговору ових гласова. С обзиром на грешке које најчешће настају у изговору дат је предлог са њихову вежбу у циљу боље артикулације. Резултати истраживања указују на значај ране рехабилитације говора код слушно оштењене деце. У постизању јасног и разумљивог говора потребно је користити методе и средства која ће стимулисати децу за што бољим изговором. Са развојем говора почиње се од првог сусрета са дететом.

This paper will present the articulation of the sounds of the Serbian language, errors in their acquisition, as well as the specifics of the use of sounds by deaf and hard-of-hearing students. Articulation means pronunciation, that is, the formation and pronunciation of the sounds of a certain language with the help of the speech organs. Speech and language in deaf and hard of hearing children is accompanied by a series of deviations in articulation due to inadequate reception of sound in the auditory system. For the development of the speech and language of deaf and hard of hearing students, it is necessary to master the sounds of their mother tongue in a timely manner so that they can participate in communication with the environment without hindrance. The main task of articulation is to develop clear, clear and understandable speech in children with hearing impairment. The work is of a revue character and shows research that dealt with the topic of voice articulation in deaf and... hard-of-hearing people. The goal of the presented research is to point out the importance of stimulating the speech development of hearing impaired children The paper presents the sounds of the Serbian language and their division, the characteristics of voices the articulation of voices, their construction and the mistakes that most often occur when pronouncing these sounds. In view of the mistakes that most often occur in pronunciation, a proposal is given with their practice in order to improve articulation. The results of the research indicate the importance of early speech rehabilitation in hearing-impaired children. In order to achieve clear and comprehensible speech, it is necessary to use methods and means that will stimulate children for better pronunciation. The development of speech starts from the first meeting with the child.

Keywords:
гласови / вокали и консонанти / артикулација / глуви и наглуви / voices / vowels and consonants / articulation / deaf and hard of hearing
Source:
2022, 3-58
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5157
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5157
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Milovanović, Kristina
PY  - 2022
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5157
AB  - У овом раду биће приказана артикулација гласова српског језика, грешке при усвајању истих, као и специфичности употребе гласова код глувих и наглувих ученика.
Артикулација означава изговор, односно образовање и изговарање гласова одређеног језика уз помоћ говорних органа. Говор и језик код глуве и наглуве деце прати низ одступања у артикулацији због неадвекватног пријема звука у аудитивни систем. За развој говора и језика глувих и наглувих ученика неопходно је правовремено овладавање гласовима матерњег језика како би неометено учествовали у комуникацији са околином.
Основни задатак артикулације је да код деце са оштећењем слуха развије чист, јасан и разумљив говор.
Рад је ревијалног карактера и приказује истраживања која су се бавила темом артикулације гласова код глувих и наглувих особа. Циљ приказаних истраживања је да укажу на значај стимулације говорног развоја деце оштећеног слуха. У раду су приказани гласови српског језика и њихова подела, карактеристике гласова, артикулација гласова, њихово грађење и грешке које најчешће настају при изговору ових гласова. С обзиром на грешке које најчешће настају у изговору дат је предлог са њихову вежбу у циљу боље артикулације. Резултати истраживања указују на значај ране рехабилитације говора код слушно оштењене деце.
У постизању јасног и разумљивог говора потребно је користити методе и средства која ће стимулисати децу за што бољим изговором. Са развојем говора почиње се од првог сусрета са дететом.
AB  - This paper will present the articulation of the sounds of the Serbian language, errors in their acquisition, as well as the specifics of the use of sounds by deaf and hard-of-hearing students.
Articulation means pronunciation, that is, the formation and pronunciation of the sounds of a certain language with the help of the speech organs. Speech and language in deaf and hard of hearing children is accompanied by a series of deviations in articulation due to inadequate reception of sound in the auditory system. For the development of the speech and language of deaf and hard of hearing students, it is necessary to master the sounds of their mother tongue in a timely manner so that they can participate in communication with the environment without
hindrance.
The main task of articulation is to develop clear, clear and understandable speech in children with hearing impairment.
The work is of a revue character and shows research that dealt with the topic of voice articulation in deaf and hard-of-hearing people. The goal of the presented research is to point out the importance of stimulating the speech development of hearing impaired children The paper presents the sounds of the Serbian language and their division, the characteristics of voices the articulation of voices, their construction and the mistakes that most often occur when pronouncing these sounds. In view of the mistakes that most often occur in pronunciation, a proposal is given with their practice in order to improve articulation. The results of the research indicate the importance of early speech rehabilitation in hearing-impaired children.
In order to achieve clear and comprehensible speech, it is necessary to use methods and means that will stimulate children for better pronunciation. The development of speech starts from the first meeting with the child.
T1  - Specifičnosti upotrebe različitih glasova srpskog jezika kod gluvih i nagluvih učenika
EP  - 58
SP  - 3
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5157
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Milovanović, Kristina",
year = "2022",
abstract = "У овом раду биће приказана артикулација гласова српског језика, грешке при усвајању истих, као и специфичности употребе гласова код глувих и наглувих ученика.
Артикулација означава изговор, односно образовање и изговарање гласова одређеног језика уз помоћ говорних органа. Говор и језик код глуве и наглуве деце прати низ одступања у артикулацији због неадвекватног пријема звука у аудитивни систем. За развој говора и језика глувих и наглувих ученика неопходно је правовремено овладавање гласовима матерњег језика како би неометено учествовали у комуникацији са околином.
Основни задатак артикулације је да код деце са оштећењем слуха развије чист, јасан и разумљив говор.
Рад је ревијалног карактера и приказује истраживања која су се бавила темом артикулације гласова код глувих и наглувих особа. Циљ приказаних истраживања је да укажу на значај стимулације говорног развоја деце оштећеног слуха. У раду су приказани гласови српског језика и њихова подела, карактеристике гласова, артикулација гласова, њихово грађење и грешке које најчешће настају при изговору ових гласова. С обзиром на грешке које најчешће настају у изговору дат је предлог са њихову вежбу у циљу боље артикулације. Резултати истраживања указују на значај ране рехабилитације говора код слушно оштењене деце.
У постизању јасног и разумљивог говора потребно је користити методе и средства која ће стимулисати децу за што бољим изговором. Са развојем говора почиње се од првог сусрета са дететом., This paper will present the articulation of the sounds of the Serbian language, errors in their acquisition, as well as the specifics of the use of sounds by deaf and hard-of-hearing students.
Articulation means pronunciation, that is, the formation and pronunciation of the sounds of a certain language with the help of the speech organs. Speech and language in deaf and hard of hearing children is accompanied by a series of deviations in articulation due to inadequate reception of sound in the auditory system. For the development of the speech and language of deaf and hard of hearing students, it is necessary to master the sounds of their mother tongue in a timely manner so that they can participate in communication with the environment without
hindrance.
The main task of articulation is to develop clear, clear and understandable speech in children with hearing impairment.
The work is of a revue character and shows research that dealt with the topic of voice articulation in deaf and hard-of-hearing people. The goal of the presented research is to point out the importance of stimulating the speech development of hearing impaired children The paper presents the sounds of the Serbian language and their division, the characteristics of voices the articulation of voices, their construction and the mistakes that most often occur when pronouncing these sounds. In view of the mistakes that most often occur in pronunciation, a proposal is given with their practice in order to improve articulation. The results of the research indicate the importance of early speech rehabilitation in hearing-impaired children.
In order to achieve clear and comprehensible speech, it is necessary to use methods and means that will stimulate children for better pronunciation. The development of speech starts from the first meeting with the child.",
title = "Specifičnosti upotrebe različitih glasova srpskog jezika kod gluvih i nagluvih učenika",
pages = "58-3",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5157"
}
Milovanović, K.. (2022). Specifičnosti upotrebe različitih glasova srpskog jezika kod gluvih i nagluvih učenika. , 3-58.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5157
Milovanović K. Specifičnosti upotrebe različitih glasova srpskog jezika kod gluvih i nagluvih učenika. 2022;:3-58.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5157 .
Milovanović, Kristina, "Specifičnosti upotrebe različitih glasova srpskog jezika kod gluvih i nagluvih učenika" (2022):3-58,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5157 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB