Приказ основних података о документу

dc.creatorVučetić, Ljubica
dc.date.accessioned2023-05-15T07:34:48Z
dc.date.available2023-05-15T07:34:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5156
dc.description.abstractАртикулација је битна током свакодневног говора свакој индувидуи у свету. На тај начин људи разликују речи и појмове у комуникикацији. Правилном артикулацијом успоставља се потпуна комуникација и порука између говрника и саговорника се преноси у одговарајућој форми и облику. Популација глуве и наглуве деце, такође успоставља говорну комуникацију поред знаковног језика, мимике и дактилологије. Њихова артикулација је специфична и јединствена. Баш због тога њиховом оралном говору треба дати значај. Веома је важно да се глуво и наглуве дете излаже слушању и гледању свакодневног говора током најранијег периода живота. Самим усвајањем оралног говора дете које има оштећење слуха може постићи готово исте резултате током говора као и њихови вршњаци без оштећења слуха. Постоје специфични обрасци усвајања говора код мале глуве деце, а то су фонетска ритмика и дечја игра. На занимљив начин глува деца ће да усвоје прве гласове, речи и реченице у свом говору. Такође, не треба да занемаримо да глува и наглува деца користе и невербалне путеве комуникације, а заједно са говорним општењем праве једнинствену говорну целину. На тај начин преносе потпуну поруку својој околини.sr
dc.description.abstractArticulation is important during everyday speech to every individual in the world. In this way, people distinguish between words and concepts in communication. With proper articulation, people establish quality communication and the message between the speaker and the interlocutor is conveyed in the appropriate shape and form. The population of deaf and hard of hearing children also establishes spoken communication in addition to sign language, mimicry and typing. Their articulation is specific and unique. That is exactly why their oral speech should be given importance. It is very important that the deaf and hard of hearing child is exposed to hearing and seeing everyday speech during the earliest period of life. By acquiring oral speech alone, a child with hearing impairment can achieve almost the same results during speech as their peers without hearing impairment. There are specific patterns of speech acquisition in young deaf children, namely phonetic rhythmicity and children's play. In an interesting way, deaf children will learn the first sounds, words and sentences in their speech. Also, we should not ignore that deaf and hard of hearing children also use non-verbal means of communication and together with spoken communication they form a unique speech entity. In this way, they convey a complete message to the world.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectартикулацијаsr
dc.subjectкомуникацијаsr
dc.subjectпокретsr
dc.subjectдечја играsr
dc.subjectглува и наглува децаsr
dc.subjectarticulationsr
dc.subjectcommunicationsr
dc.subjectmovesr
dc.subjectchildrеns playsr
dc.subjectdeaf and hard of hearing childrensr
dc.titleUloga igre i pokreta u izgovoru glasova kod male gluve decesr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage49
dc.citation.spage6
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5156
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу