Приказ основних података о документу

dc.creatorJovanović, Aleksandra
dc.date.accessioned2023-03-22T08:48:51Z
dc.date.available2023-03-22T08:48:51Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5126
dc.description.abstractСтав за разлику од других диспозиција није урођен већ стечен током развоја појединца и увек је везан за неки објекат. О ставу говоримо тек када је формирана диспозиција - начин реаговања стабилизован. - Ставови су сложени јер представљају јединство три компоненте: 1) Когнитивну - укључује различита знања и уверење о објекту става; 2) Емоционалну - релативно трајна позитивна или негативна осећања према објекту става; - Когнитивна и емоционална компонента је често испреплетана - због особина објекта формирају одређени емоционални однос или понекад наша сазнања представљају рационализацију раније формираног емоционалног односа; 3) Конативна компонента - спремност на одређено понашање у односу на објекат става - динамичко дејство става; Циљ овог рада је утврђивање ставова родитеља деце са страбизмом према оклузији. Истраживањем је обухваћено 100 родитеља деце која носе оклузију и то 60 испитаника женског пола и 40 испитаника мушког пола старости од 18 до 45 година и више. Резултати истраживања указују да родитељи имају позитивне ставове према оклузији. Утврђено је да не постоје статистички значајне разлике у ставовима родитеља према оклузији на основу пола, на основу родитељске укључености у третман оклузијом током њиховог детињста, да не постоји значајна разлика између испитаника према оклузији и узраста укључивања детета у третман. Утврђено је да постоји статистички значајна разлика између испитаника са завршеном средњом школом и вишом/факултетом они су били више заинтересовани за информисање о оклузивној терапији у односу на особе са основном и средњом школом. Статистички значајне разлике постоје код повезаности између ставова испитаника према оклузији и дужини њеног трајања, родитељи деце који су више од два сата спроводили оклузију имали су негативни став према оклузији у односу на оне родитеље који су до два сата спроводили оклузију.sr
dc.description.abstractAttitude, unlike other dispositions, is not innate but acquired during the development of the individual and is always linked to some object. We talk about the attitude only when the disposition is formed - the way of reacting is stabilized. - Attitudes are complex because they represent the unity of three components: 1) Cognitive - includes various knowledge and beliefs about the object of attitude; 2) Emotional - relatively permanent positive or negative feelings towards the object of attitude; - Cognitive and emotional components are often intertwined - due to the properties of the object, they form a certain emotional relationship or sometimes our knowledge represents a rationalization of an emotional relationship formed earlier; 3) Conative component - readiness for certain behavior in relation to the object of the attitude - dynamic effect of the attitude; The aim of this paper is to determine the attitudes of parents of children with strabismus towards occlusion. The research included 100 parents of children who wear occlusion, 60 female respondents and 40 male respondents aged 18 to 45 years and older. Research results indicate that parents have positive attitudes towards occlusion. It was determined that there are no statistically significant differences in parents' attitudes towards occlusion based on gender, based on parental involvement in occlusion treatment during their childhood, that there is no significant difference between respondents towards occlusion and the age at which the child was included in treatment. It was found that there is a statistically significant difference between the respondents with completed high school and university/faculty, they were more interested in information about occlusive therapy compared to people with elementary and high school. Statistically significant differences exist in the connection between the respondents' attitudes towards occlusion and its duration, parents of children who practiced occlusion for more than two hours had a negative attitude towards occlusion compared to those parents who practiced occlusion for up to two hours.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectставови родитељаsr
dc.subjectоклузијаsr
dc.subjectparents' attitudessr
dc.subjectocclusionsr
dc.titleStavovi roditelja prema okluzijisr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage46
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5126
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу