Kompetencije nastavnika za rad sa učenicima iz osetljivih i manjinskih grupa
Abstract
Право на образовање универзално људско право, загарантовано међународним правним актима, Уставом Републике Србије и законима у области образовања. Ако образовање разумемо као кључни фактор за многе позитивне друштвене и економске промене, неопходно је размотрити могућности за унапређење образовања осетљивих и мањинских група ученика. Како би њихово образовање било успешно, потребни су наставници компетентни за рад и способни да одговоре на посебне образовне захтеве ових ученика. Циљ овог рада јесте да се да прикажу компетенција наставника, које су потребне како би интеркултурално и инклузивно образовање достигли свој максимум. У првом делу дефинисани су појмови компетенције, дат је приказ наставничких компетенција, као и осетљивих и мањинских група. У другом делу рада, дата су појмовна одређења термина интеркултурализам и инклузија, затим интеркулруалног и инклузивног образовања, компетенција наставника, са посебном освртом на стање у Републици Србији.
The right to education is a universal human right, guaranteed by international legal acts, the Constitution of the Republic of Serbia and laws in the field of education.
If we understand education as a key factor for many positive social and economic changes, it is necessary to consider opportunities to improve the education of sensitive and minority groups of students. In order for their education to be persistent, teachers are required to work competently and be able to respond to the special educational requirements of these students.
The aim of this paper is to point out the competence of teachers, which are needed in order for intercultural and inclusive education to reach its maximum. In the first part of the paper, we defined concepts of competence, competence of teachers and sensitive and minority groups.
In the second part of the paper, we defined the terms interculturalism and inclusion, interkulrual and inclusive education, competence of teachers, with a special referenc...e to the state of the Republic of Serbia.
Source:
2022, 1-45Collections
Institution/Community
rFASPERTY - THES AU - Bjeljac, Milena PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5123 AB - Право на образовање универзално људско право, загарантовано међународним правним актима, Уставом Републике Србије и законима у области образовања. Ако образовање разумемо као кључни фактор за многе позитивне друштвене и економске промене, неопходно је размотрити могућности за унапређење образовања осетљивих и мањинских група ученика. Како би њихово образовање било успешно, потребни су наставници компетентни за рад и способни да одговоре на посебне образовне захтеве ових ученика. Циљ овог рада јесте да се да прикажу компетенција наставника, које су потребне како би интеркултурално и инклузивно образовање достигли свој максимум. У првом делу дефинисани су појмови компетенције, дат је приказ наставничких компетенција, као и осетљивих и мањинских група. У другом делу рада, дата су појмовна одређења термина интеркултурализам и инклузија, затим интеркулруалног и инклузивног образовања, компетенција наставника, са посебном освртом на стање у Републици Србији. AB - The right to education is a universal human right, guaranteed by international legal acts, the Constitution of the Republic of Serbia and laws in the field of education. If we understand education as a key factor for many positive social and economic changes, it is necessary to consider opportunities to improve the education of sensitive and minority groups of students. In order for their education to be persistent, teachers are required to work competently and be able to respond to the special educational requirements of these students. The aim of this paper is to point out the competence of teachers, which are needed in order for intercultural and inclusive education to reach its maximum. In the first part of the paper, we defined concepts of competence, competence of teachers and sensitive and minority groups. In the second part of the paper, we defined the terms interculturalism and inclusion, interkulrual and inclusive education, competence of teachers, with a special reference to the state of the Republic of Serbia. T1 - Kompetencije nastavnika za rad sa učenicima iz osetljivih i manjinskih grupa EP - 45 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5123 ER -
@mastersthesis{ author = "Bjeljac, Milena", year = "2022", abstract = "Право на образовање универзално људско право, загарантовано међународним правним актима, Уставом Републике Србије и законима у области образовања. Ако образовање разумемо као кључни фактор за многе позитивне друштвене и економске промене, неопходно је размотрити могућности за унапређење образовања осетљивих и мањинских група ученика. Како би њихово образовање било успешно, потребни су наставници компетентни за рад и способни да одговоре на посебне образовне захтеве ових ученика. Циљ овог рада јесте да се да прикажу компетенција наставника, које су потребне како би интеркултурално и инклузивно образовање достигли свој максимум. У првом делу дефинисани су појмови компетенције, дат је приказ наставничких компетенција, као и осетљивих и мањинских група. У другом делу рада, дата су појмовна одређења термина интеркултурализам и инклузија, затим интеркулруалног и инклузивног образовања, компетенција наставника, са посебном освртом на стање у Републици Србији., The right to education is a universal human right, guaranteed by international legal acts, the Constitution of the Republic of Serbia and laws in the field of education. If we understand education as a key factor for many positive social and economic changes, it is necessary to consider opportunities to improve the education of sensitive and minority groups of students. In order for their education to be persistent, teachers are required to work competently and be able to respond to the special educational requirements of these students. The aim of this paper is to point out the competence of teachers, which are needed in order for intercultural and inclusive education to reach its maximum. In the first part of the paper, we defined concepts of competence, competence of teachers and sensitive and minority groups. In the second part of the paper, we defined the terms interculturalism and inclusion, interkulrual and inclusive education, competence of teachers, with a special reference to the state of the Republic of Serbia.", title = "Kompetencije nastavnika za rad sa učenicima iz osetljivih i manjinskih grupa", pages = "45-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5123" }
Bjeljac, M.. (2022). Kompetencije nastavnika za rad sa učenicima iz osetljivih i manjinskih grupa. , 1-45. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5123
Bjeljac M. Kompetencije nastavnika za rad sa učenicima iz osetljivih i manjinskih grupa. 2022;:1-45. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5123 .
Bjeljac, Milena, "Kompetencije nastavnika za rad sa učenicima iz osetljivih i manjinskih grupa" (2022):1-45, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5123 .