Приказ основних података о документу

Voice analysis in preschool children

dc.creatorBalota, Azra
dc.date.accessioned2023-03-22T08:33:43Z
dc.date.available2023-03-22T08:33:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5118
dc.description.abstractУвод: Ако посматрате свет око себе, видећете да је комуникација суштински важан део живота. Када сте сами са собом, са најблискијим особама, када се обраћате некој непознатој особи, или великој маси људи, када шапућете неком, или користите микрофон за обраћање, када окрзнете погледом, одмахнете руком или намигнете, када напишете писмо, или...ви комуницирате. Уочићете да се кроз интраперсоналну и интерперсоналну комуникацију остварује најважнији циљ комуникације, а то је социјализација и пренос информација. Значај комуникације се може представити у често цитираној мисли Данијела Вебстера (Daniel Webster): „...Ако би ми одузели све што поседујем, и када бих морао да изаберем само једно да задржим, изабрао бих моћ комуникације, јер бих помоћу ње могао поново да стекнем све остало“. У свету звукова који нас окружују, људски глас заузима врло значајно место. За обављање свакодневних активности неопходан је чист и естетски квалитетан глас, али у последње време број и тежина оштећења гласа се нагло повећава чиме комуникација као најважније средство човека бива угрожено. Интересовање људи за феномен гласа и испитивања на том подручију, датирају још из давних времена, и ако оскудни, али драгоцени записи којима располаже човечанство. Циљ: Циљ овог истраживања је анализа гласа код деце предшколског узраста. Респирација, фонација, резонанца и вокална флексибилност су обележја здраве и прихватљиве вокалне производње, и сви аспекти су анализирани у овом истарживању. Методе: Истраживањем је обухваћено 30 испитаника, мушког и женског пола. Инструмент испитивања је Брзи Cкриниг Тест. Инструмент се може користити на говорницима свих узраста, од предшколских до одраслих. Анализиране су укупно 4 карактеристике гласовне производње (респирација, фонација, резонанца и невербални распон гласа и прилагодљивости). Подсистеми гласовне производње се посебно анализирају. Листе опажања карактеристика које су обично повезане са поремећајем тог подсистема се налазе у сваком одељку. Време тестирања је од 5 до 10 минута. У обради података коришћене су методе дескриптивне и инференцијалне статистике. Анализа и обрада података вршене су помоћу пакета намењеног статистичкој обради података за друштвене науке – SPSS, а добијени резултати су приказани дескриптивно и табеларно. Резултати: Резултати овог истарживања указују на то да респирација, фонација, резонанција и невербални распон гласа утичу на квалитет гласа. Резултати показују и то да постоји статистички значајне разлика у квалитету гласа код дечака и девојчица и то на основу максималног времена фонације које је дуже код дечака предшколског узраста у односу на девојчице истог узраста. Закључак: Резултати досадашњих истраживања показују да деца предшколског узраста имају највећи број одступања у респирацији, затим фонацији, резонантности и на крају у распону гласа где се јавља најмањи број одступања. Добијени резултати у нашем истраживању се не могу генерализовати на целу популацију у Републици Србији јер је овим истраживањем обухваћен мали број испитаника. Потребно је спровести даља истраживања и повећати број испитаника како би се добили подаци који би били веродостојнији и како би се могли генерализовати на ширу популацију деце предшколског узраста.sr
dc.description.abstractIntroduction: If you observe the world around you, you will see that communication is an essential part of life. When you are with yourself, with the closest people, when you address an unknown person, or a large crowd of people, when you whisper to someone, or use a microphone to speak, when you glance, wave your hand or wink, when you write a letter, or...you you communicate. You will notice that through intrapersonal and interpersonal communication, the most important goal of communication is realized, which is socialization and the transfer of information. The importance of communication can be represented in the oft-quoted thought of Daniel Webster: "...If everything I own were taken from me, and I had to choose only one thing to keep, I would choose the power of communication, because with it I could again to acquire everything else". In the world of sounds that surround us, the human voice occupies a very important place. A clear and aesthetically-quality voice is necessary for performing daily activities, but lately the number and severity of voice damage has been increasing rapidly, which puts communication as the most important tool of a person in jeopardy. People's interest in the phenomenon of voice and research in that area date back to ancient times, and if the scarce but precious records available to mankind. Objective: The objective of this research is voice analysis in preschool children. Respiration, phonation, resonance and vocal flexibility are hallmarks of healthy and acceptable vocal production, and all aspects are analyzed in this research. Methods: The research included 30 respondents, male and female. The test instrument is the Rapid Ckrinig Test. The instrument can be used on speakers of all ages, from preschoolers to adults. A total of 4 characteristics of voice production (respiration, phonation, resonance and non-verbal voice range and adaptability) were analyzed. Subsystems of voice production are analyzed separately. Checklists of characteristics commonly associated with that subsystem's disorder are provided in each section. The test time is from 5 to 10 minutes. Descriptive and inferential statistics methods were used in data processing. Data analysis and processing were performed using a package intended for statistical data processing for social sciences - SPSS, and the obtained results were presented descriptively and tabularly. Results: The results of this research indicate that respiration, phonation, resonance and non-verbal voice range affect voice quality. The results also show that there is a statistically significant difference in the voice quality of boys and girls based on the maximum phonation time, which is longer in preschool boys compared to girls of the same age. Conclusion: The results of previous research show that children of preschool age have the largest number of deviations in respiration, followed by phonation, resonance and finally in the voice range, where the smallest number of deviations occur. The results obtained in our research cannot be generalized to the entire population in the Republic of Serbia because this research included a small number of respondents. It is necessary to conduct further research and increase the number of respondents in order to obtain data that would be more reliable and so that it could be generalized to a wider population of preschool children.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectгласsr
dc.subjectБрзи Скрининг тестsr
dc.subjectреспирацијаsr
dc.subjectфонацијаsr
dc.subjectрезонанцијаsr
dc.subjectанализаsr
dc.subjectvoicesr
dc.subjectRapid Screening Testsr
dc.subjectrespirationsr
dc.subjectphonationsr
dc.subjectresonancesr
dc.subjectanalysissr
dc.titleAnaliza glasa kod dece predškolskog uzrastasr
dc.titleVoice analysis in preschool childrensr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage90
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5118
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу