Alternativne krivične sankcije i mere za punoletne učinioce krivičnih dela u Srbiji
Alternative criminal sanctions and measures for adult offenders in Serbia
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Примена алтернативних кривичних санкција и мера, посебно оних
које се извршавају под окриљем заједнице, један је од могућих начина смањења затворске популације и решавања проблема пренасељености, рационализације поступања и
хуманијег односа према учиниоцима кривичних дела. Истовремено, применом алтернативних санкција и мера омогућава се активније укључивање жртве и заједнице у процес
реинтеграције и социјалне инклузије учинилаца, што је важан предуслов за уздржавање
од криминалног понашања и спречавање поврата. Циљ овог рада је анализа законодавног оквира и примене алтернативних санкција и мера у односу на пунолетне учиниоце
кривичних дела у Србији. За потребе рада, под алтернативним санкцијама и мерама
подразумевају се кривичне санкције и мере које се извршавају под окриљем друштвене
заједнице, које суд изриче након спроведног кривичног поступка, чија је примена заснована на претпоставци да се циљеви кажњавања могу постићи и без казне затвора или
новчане казне, а које укључују... контролу, надзор и подршку осуђеном лицу. Сходно томе,
у раду се анализирају рад у јавном интересу, условна осуда са заштитним надзором и
извршење казне затвора у просторијама у којима осуђени станује, са или без електронског надзора. На почетку је дат кратак преглед захтева, стандарда и принципа садржаних у међународним документима релевантним за примену алтернативних санкција.
Потом се анализира законодавни оквир, а онда и примена алтернативних санкција и
мера у пракси, и то на основу података које прикупљају Републички завод за статистику и Савет Европе (SPACE II). У закључном делу се указује на могуће даље кораке у
правцу обезбеђивања шире примене алтернативних санкција и мера у Србији.
The use of alternative criminal sanctions and measures (community sanctions and
measures) is considered to be one of the possible ways of reducing prison population and
addressing the problem of prison overcrowding, rationalization of the procedure and a more
humane treatment of offenders. At the same time, the use of alternative sanctions and measures allows more active involvement of the victim and the community in the process of reintegration and social inclusion of offenders, which is an important prerequisite for desistance
and prevention of recidivism. The aim of this paper is to analyse normative framework and
application of alternative sanctions and measures for adult offenders of criminal offenses in
Serbia. Community service, suspended sentence with protective supervision and the execution
of imprisonment in the premises where the convicted person resides, with or without electronic monitoring, are analysed. These criminal sanctions and measures are implemented in the
...
community, they are imposed by the court after the criminal proceedings, and their use is based on the presumption that the purpose of punishment can be achieved without imprisonment or fine. They also include control, supervision and support for the convicted person,
which is the essence of community santions. The paper starts with a brief overview of relevant
international documents that set forth obligations, standards and principles for implementing
alternative sanctions and measures. It proceeds with the analysis of the normative framework,
and then with the analysis of implementation of alternative sanctions and measures in practice
in Serbia, which is based on the available statistical data collected and published by the Statistical Office of the Republic of Serbia and the Council of Europe Annual Penal Statistics SPACE II. In the conclusion, some possible steps for future broader use of alternative sanctions
and measures in Serbia are pointed out.
Keywords:
алтернативне кривичне санкције и мере / пунолетни учиниоци кривичних дела / законодавство / пракса / Србија / alternative sanctions and measures / adult offenders / legislation / practice / SerbiaSource:
Organizacija pravosuđa i efikasnosti sudske zaštite (Evropski standardi i stanje u Srbiji) – Krivičnopravni aspekt, 2018, 211-230Publisher:
- Beograd: Srpsko udruženje za krivičnopravnu teoriju i praksu i INTERMEX-Beograd
Funding / projects:
- Crime in Serbia: Phenomenology, Risks and Possibilities of Social Intervention (RS-47011)
- Development of methodology for crime recording as the basis for efficient crime control and prevention (RS-179044)
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Ćopić, Sanja PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5106 AB - Примена алтернативних кривичних санкција и мера, посебно оних које се извршавају под окриљем заједнице, један је од могућих начина смањења затворске популације и решавања проблема пренасељености, рационализације поступања и хуманијег односа према учиниоцима кривичних дела. Истовремено, применом алтернативних санкција и мера омогућава се активније укључивање жртве и заједнице у процес реинтеграције и социјалне инклузије учинилаца, што је важан предуслов за уздржавање од криминалног понашања и спречавање поврата. Циљ овог рада је анализа законодавног оквира и примене алтернативних санкција и мера у односу на пунолетне учиниоце кривичних дела у Србији. За потребе рада, под алтернативним санкцијама и мерама подразумевају се кривичне санкције и мере које се извршавају под окриљем друштвене заједнице, које суд изриче након спроведног кривичног поступка, чија је примена заснована на претпоставци да се циљеви кажњавања могу постићи и без казне затвора или новчане казне, а које укључују контролу, надзор и подршку осуђеном лицу. Сходно томе, у раду се анализирају рад у јавном интересу, условна осуда са заштитним надзором и извршење казне затвора у просторијама у којима осуђени станује, са или без електронског надзора. На почетку је дат кратак преглед захтева, стандарда и принципа садржаних у међународним документима релевантним за примену алтернативних санкција. Потом се анализира законодавни оквир, а онда и примена алтернативних санкција и мера у пракси, и то на основу података које прикупљају Републички завод за статистику и Савет Европе (SPACE II). У закључном делу се указује на могуће даље кораке у правцу обезбеђивања шире примене алтернативних санкција и мера у Србији. AB - The use of alternative criminal sanctions and measures (community sanctions and measures) is considered to be one of the possible ways of reducing prison population and addressing the problem of prison overcrowding, rationalization of the procedure and a more humane treatment of offenders. At the same time, the use of alternative sanctions and measures allows more active involvement of the victim and the community in the process of reintegration and social inclusion of offenders, which is an important prerequisite for desistance and prevention of recidivism. The aim of this paper is to analyse normative framework and application of alternative sanctions and measures for adult offenders of criminal offenses in Serbia. Community service, suspended sentence with protective supervision and the execution of imprisonment in the premises where the convicted person resides, with or without electronic monitoring, are analysed. These criminal sanctions and measures are implemented in the community, they are imposed by the court after the criminal proceedings, and their use is based on the presumption that the purpose of punishment can be achieved without imprisonment or fine. They also include control, supervision and support for the convicted person, which is the essence of community santions. The paper starts with a brief overview of relevant international documents that set forth obligations, standards and principles for implementing alternative sanctions and measures. It proceeds with the analysis of the normative framework, and then with the analysis of implementation of alternative sanctions and measures in practice in Serbia, which is based on the available statistical data collected and published by the Statistical Office of the Republic of Serbia and the Council of Europe Annual Penal Statistics SPACE II. In the conclusion, some possible steps for future broader use of alternative sanctions and measures in Serbia are pointed out. PB - Beograd: Srpsko udruženje za krivičnopravnu teoriju i praksu i INTERMEX-Beograd C3 - Organizacija pravosuđa i efikasnosti sudske zaštite (Evropski standardi i stanje u Srbiji) – Krivičnopravni aspekt T1 - Alternativne krivične sankcije i mere za punoletne učinioce krivičnih dela u Srbiji T1 - Alternative criminal sanctions and measures for adult offenders in Serbia EP - 230 SP - 211 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5106 ER -
@conference{ author = "Ćopić, Sanja", year = "2018", abstract = "Примена алтернативних кривичних санкција и мера, посебно оних које се извршавају под окриљем заједнице, један је од могућих начина смањења затворске популације и решавања проблема пренасељености, рационализације поступања и хуманијег односа према учиниоцима кривичних дела. Истовремено, применом алтернативних санкција и мера омогућава се активније укључивање жртве и заједнице у процес реинтеграције и социјалне инклузије учинилаца, што је важан предуслов за уздржавање од криминалног понашања и спречавање поврата. Циљ овог рада је анализа законодавног оквира и примене алтернативних санкција и мера у односу на пунолетне учиниоце кривичних дела у Србији. За потребе рада, под алтернативним санкцијама и мерама подразумевају се кривичне санкције и мере које се извршавају под окриљем друштвене заједнице, које суд изриче након спроведног кривичног поступка, чија је примена заснована на претпоставци да се циљеви кажњавања могу постићи и без казне затвора или новчане казне, а које укључују контролу, надзор и подршку осуђеном лицу. Сходно томе, у раду се анализирају рад у јавном интересу, условна осуда са заштитним надзором и извршење казне затвора у просторијама у којима осуђени станује, са или без електронског надзора. На почетку је дат кратак преглед захтева, стандарда и принципа садржаних у међународним документима релевантним за примену алтернативних санкција. Потом се анализира законодавни оквир, а онда и примена алтернативних санкција и мера у пракси, и то на основу података које прикупљају Републички завод за статистику и Савет Европе (SPACE II). У закључном делу се указује на могуће даље кораке у правцу обезбеђивања шире примене алтернативних санкција и мера у Србији., The use of alternative criminal sanctions and measures (community sanctions and measures) is considered to be one of the possible ways of reducing prison population and addressing the problem of prison overcrowding, rationalization of the procedure and a more humane treatment of offenders. At the same time, the use of alternative sanctions and measures allows more active involvement of the victim and the community in the process of reintegration and social inclusion of offenders, which is an important prerequisite for desistance and prevention of recidivism. The aim of this paper is to analyse normative framework and application of alternative sanctions and measures for adult offenders of criminal offenses in Serbia. Community service, suspended sentence with protective supervision and the execution of imprisonment in the premises where the convicted person resides, with or without electronic monitoring, are analysed. These criminal sanctions and measures are implemented in the community, they are imposed by the court after the criminal proceedings, and their use is based on the presumption that the purpose of punishment can be achieved without imprisonment or fine. They also include control, supervision and support for the convicted person, which is the essence of community santions. The paper starts with a brief overview of relevant international documents that set forth obligations, standards and principles for implementing alternative sanctions and measures. It proceeds with the analysis of the normative framework, and then with the analysis of implementation of alternative sanctions and measures in practice in Serbia, which is based on the available statistical data collected and published by the Statistical Office of the Republic of Serbia and the Council of Europe Annual Penal Statistics SPACE II. In the conclusion, some possible steps for future broader use of alternative sanctions and measures in Serbia are pointed out.", publisher = "Beograd: Srpsko udruženje za krivičnopravnu teoriju i praksu i INTERMEX-Beograd", journal = "Organizacija pravosuđa i efikasnosti sudske zaštite (Evropski standardi i stanje u Srbiji) – Krivičnopravni aspekt", title = "Alternativne krivične sankcije i mere za punoletne učinioce krivičnih dela u Srbiji, Alternative criminal sanctions and measures for adult offenders in Serbia", pages = "230-211", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5106" }
Ćopić, S.. (2018). Alternativne krivične sankcije i mere za punoletne učinioce krivičnih dela u Srbiji. in Organizacija pravosuđa i efikasnosti sudske zaštite (Evropski standardi i stanje u Srbiji) – Krivičnopravni aspekt Beograd: Srpsko udruženje za krivičnopravnu teoriju i praksu i INTERMEX-Beograd., 211-230. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5106
Ćopić S. Alternativne krivične sankcije i mere za punoletne učinioce krivičnih dela u Srbiji. in Organizacija pravosuđa i efikasnosti sudske zaštite (Evropski standardi i stanje u Srbiji) – Krivičnopravni aspekt. 2018;:211-230. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5106 .
Ćopić, Sanja, "Alternativne krivične sankcije i mere za punoletne učinioce krivičnih dela u Srbiji" in Organizacija pravosuđa i efikasnosti sudske zaštite (Evropski standardi i stanje u Srbiji) – Krivičnopravni aspekt (2018):211-230, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5106 .