Приказ основних података о документу

dc.creatorBanković, Slobodan
dc.creatorKrstić, Gordana
dc.creatorMilutinović, Aleksandra
dc.creatorKabić, Jelena
dc.date.accessioned2023-02-24T08:42:53Z
dc.date.available2023-02-24T08:42:53Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-84765-61-3
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5066
dc.description.abstractSocijalna validnost predstavlja multidimenzionalni konstrukt koji upućuje na stepen u kojem korisnici nekog tretmana, poput učenika, i oni koji su direktno ili indirektno uključeni u realizaciju tretmana, poput nastavnika i roditelja, opažaju dati tretman kao prihvatljiv način kojim se mogu ostvariti socijalno značajni ciljevi i socijalno važni ishodi. Socijalna validnost tretmana i ciljeva koji se njime ostvaruju ima prediktivnu vrednost u pogledu integriteta sprovođenja tretmana i dugoročnog održavanja njegovih efekata. Cilj istraživanja bio je da se utvrdi socijalna validnost treninga socijalnih veština za učenike sa intelektualnom ometenošću i/ili autizmom, iz perspektive njihovih roditelja/staratelja. U istraživanju su učestvovali roditelji/staratelji (N = 30) čija su deca uključena u trening socijalnih veština koji se sprovodi u Osnovnoj školi za učenike sa smetnjama u razvoju i invaliditetom ,,Miloje Pavlović” iz Beograda. Za procenu socijalne validnosti korišćena je modifikovana verzija skraćene forme Inventara za evaluaciju tretmana (Treatment evaluation inventory short form, TEI-SF). Od ispitanika se tražilo da na šestostepnoj skali označe svoj stepen slaganja sa datim tvrdnjama (minimalna ocena 1, maksimalna ocena 6). Viši skorovi upućuju na pozitivnije stavove prema tretmanu. U našem istraživanju skala je imala zadovoljavajuću internu konzistentnost (α = 0,88). Rezultati ukazuju na visok nivo socijalne validnosti kada se posmatra skala u celini (AS = 5,13, SD = 0,74), pri čemu su prosečni skorovi na pojedinačnim stavkama bili u ospegu od 3,60 do 5,54. Generalno, roditeljima/starteljima se dopadaju procedure koje se koriste u okviru treninga (AS =5,54 , SD = 1,04), smatraju trening prihvatljivim (AS = 5,45 , SD = 0,99) i efikasnim načinom za rešavanje socijalnih poteškoća deteta (AS = 5,41 , SD = 0,98), kojim se mogu ostvariti trajna poboljšanja (AS =5,13 , SD = 0,78). Međutim, oni iskazuju donekle umerene stavove u pogledu osećanja lagodnosti deteta tokom treninga (AS = 3,60, SD = 1,83). Dobijeni pozitivni stavovi roditelja/staratelja prema primeni treninga socijalnih veština su ohrabrujući s obzirom na to da povećavaju verovatnoću da će trening biti primenjen na način na koji je planiran, a koji podrazumeva i kreiranje brojnih prilika za vežbanje i generalizaciju socijalnih veština u vanškolskom okruženju.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbijesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitacijusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceDani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023sr
dc.subjectporemećaj iz spektra autizmasr
dc.subjectintelektualna ometenostsr
dc.subjectsocijalne veštinesr
dc.subjectvrednovanje tretmanasr
dc.titleSocijalna validnost treninga socijalnih veština – perspektiva roditelja/starateljasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage154
dc.citation.spage154
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/9969/Untitled14.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5066
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу