Приказ основних података о документу

dc.creatorDimoski, Sanja
dc.creatorStrižak, Nevena
dc.creatorAntić, Slobodanka
dc.date.accessioned2023-02-24T08:41:42Z
dc.date.available2023-02-24T08:41:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-84765-61-3
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5059
dc.description.abstractIstraživanja i klinička praksa pokazuju da uključenost roditelja u tretman dece sa različitim vidovima ometenosti podstiče efikasnost tretmana. Terapija usmerena na interakciju roditelj dete (parent–child interaction therapy, PCIT), primarno je korišćena u radu sa decom sa bihejvioralnim problemima i njihovim roditeljima i decom koja imaju psihološke teškoće i njihovim roditeljima (Falkus at all, 2016). Cilj terapije je stimulisanje i osnaživanje odnosa između negovatelja i deteta. Danas se ovaj terapijski modalitet frekventno koristi u radu sa decom sa ometenošću i njihovim roditeljima u mnogim zemljama, na četiri kontinenta. Cilj ovog rada je pregled postojećih empirijskih nalaza o praksi i efektima terapije umerene na interakciju roditelj-dete u tretmanu dece sa različitim vidovima ometenosti. Metod rada je pretraga baze naučnih radova: Google scholar, PubMed, Sci hub i Research gate. U obzir su uzimani naučni radovi objavljeni od 2000. godine. Pretraga je vršena na osnovu većeg broja ključnih reči – terapija usmerena na interakciju roditelj-dete, roditelji dece sa ometenošću, tretman dece sa ometenošću. Rezultati ovog rada ukazuju na značajnu bazu empirijskih nalaza koji se bave efektima ovog terapijskog pristupa i indicije o opravdanosti njegovog korišćenja u praksi. Istraživanja daju nalaze da se ovaj modalitet frekventno koristi u prevazilaženju bihejvioralnih problema kod dece sa deficitom pažnje i ADHD-om, razvojnim i jezičkim poremećajima, intelektualnom ometenošću, decom sa poremećajem ponašanja, problemima disfluentnosti, slušno oštećenom decom, decom sa autizmom i mnogim drugim oblicima ometenosti. Ovaj terapijski modalitet sprovodi se uz druge modalitete i prilagođavanje osobenostima ometenosti kod deteta. Zaključak ovog rada govori u prilog prepoznavanja značaja terapije usmerene na interakciju roditelj-dete, prvenstveno u prevazilaženju bihejvioralnih problema kod dece sa različitim vidovima ometenosti.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbijesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitacijusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceDani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023sr
dc.subjectterapija usmerena na interakciju roditelj-detesr
dc.subjectroditelji dece sa ometenošćusr
dc.subjecttretman dece sa ometenošćusr
dc.titleTerapija interakcije roditelj-dete u tretmanu dece sa ometenošćusr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage183
dc.citation.spage183
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/10016/Untitled21.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5059
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу