Приказ основних података о документу

dc.creatorBogićević, Dragana
dc.creatorPopović Ćitić, Branislava
dc.date.accessioned2023-02-22T12:21:50Z
dc.date.available2023-02-22T12:21:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-84765-61-3
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5052
dc.description.abstractŠkolska angažovanost učenika široko je prepoznata kao multidimenzionalni konstrukt koji meri učešće, posvećenost i pažnju učenika u školi. Prepoznaju se različiti tipovi školske angažovanosti, a najučestalije se pravi distinkcija na kognitivnu, emocionalnu i bihejvioralnu angažovanost. Kognitivna angažovanost se odnosi na nivo investiranja učenika ili motivaciju za učenje, dok bihejvioralna angažovanost podrazumeva učešće učenika u školskim aktivnostima. Emocionalna angažovanost podrazumeva odnos učenika prema nastavnicima, vršnjacima i školom u celini. Dokazi o značaju školske angažovanosti učenika dolaze iz opsežne literature koja povezuje školsku angažovanost učenika sa različitim poželjnim razvojnim ishodima. Stoga je cilj ovog rada da kroz pregled, analizu i sumiranje istraživačkih rezultata o školskoj angažovanosti učenika ukaže na značaj ovog konstrukta za prevenciju problema ponašanja. Rezultati sprovedenog pregleda sugerišu da je nivo školske angažovanosti učenika povezan sa širokim spektrom akademskih i razvojnih ishoda, poput akademskog postignuća i motivacije, nastavkom školovanja, prosocijalnog ponašanja, pozitivnog identiteta, socioemocionalnog funkcionisanja itd. Drugim rečima, dosadašnja istraživanja upućuju da se u zavisnosti od nivoa školske angažovanosti učenika njeni efekti mogu tumačiti u kontekstu rizičnih i protektivnih faktora za bihejvioralne probleme učenika. Navedeno implicira da akteri vaspitnoobrazovnog sistema ne smeju da izgube iz vida značaj školske angažovanosti za dostizanje punih potencijala učenika. Dodatno, uvažavajući nastojanja prevencijske nauke u pravcu identifikovanja i osnaživanja činilaca koji stoje osnovi protektivnih procesa neophodno je dodatnu pažnju usmeriti na istraživanja faktora i mehanizama koji doprinose višim nivoima školske angažovanosti kod učenika.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbijesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitacijusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceDani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023sr
dc.subjectškolska angažovanostsr
dc.subjectučenicisr
dc.subjectprevencijasr
dc.subjectproblemi ponašanjasr
dc.titleZnačaj školske angažovanosti učenika za prevenciju problema ponašanjasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/9961/Untitled6.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5052
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу