Приказ основних података о документу

dc.creatorDražić, Milana
dc.date.accessioned2023-02-22T08:45:09Z
dc.date.available2023-02-22T08:45:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5045
dc.description.abstractРечник подразумева целокупни фонд речи којим једна особа располаже. Формирању речника претходи формирање самог појма, односно представе о одређеном предмету или појави из дететове непосредне околине. Очуване слушне способности представљају основни предуслов за исправан говорно – језички развој детета, а самим тим и формирање његовог лексикона. Оштећење слуха има изузетно негативне последице, како по целокупни говорно – језички развој детета, тако и на његово усвајање лексичке структуре језика, односно формирање његовог речника. Постојећи аудитивни дефицит значајно утиче на сам темпо усвајања нових речи те развој и богаћење говорног вокабулара детета. Губитак слуха изазива и дететово отежано поимање писаног језичког израза, што доводи до неадекватног развоја његовог писаног вокабулара. Развој и богаћење речника је такође у великој мери повезано и са вештином читања. Деца оштећеног слуха, поред усменог и писаног језичког израза, користе и знаковни језик чијим се усвајањем превазилазе проблеми ограничене комуникације. Циљ овог рада јесте да се на основу проучавања и теоријске анализе релевантне литературе дође до спознаје о специфичностима говорног, писаног, знаковног и речника читања код глуве и наглуве деце и до сазнања да ли се њихов речник, и у којим аспектима, разликује у односу на речник њихових чујућих вршњака.sr
dc.description.abstractVocabulary represents the entire fund of words that one person possesses. The formation of the dictionary is preceded by the formation of the term itself, i.e., the idea of a certain object or phenomenon from the child's immediate environment. Preserved hearing abilities are the basic precondition for the correct speech and language development of the child, and thus the formation of his lexicon. Hearing impairment has extremely negative consequences, both for the overall speech and language development of the child, and for his acquisition of the lexical structure of the language, i.e., the formation of his vocabulary. The existing auditory deficit significantly affects the pace of learning new words and the development and enrichment of the child's speech vocabulary. Hearing loss also causes difficulties in the child's comprehension of written language expression, which leads to inadequate development of his written vocabulary. The development and enrichment of vocabulary is also largely related to the reading skills. Hearing impaired children, in addition to oral and written language expression, also use sign language, the adoption of which helps overcoming the problems of limited communication. The aim of this paper is to, based on the study and theoretical analysis of relevant literature, gain knowledge about the specifics of spoken, written, sign and reading vocabulary in deaf and hard of hearing children and to find out whether their vocabulary, and in which aspects, differs from vocabulary of their hearing peers.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectговорно – језички развојsr
dc.subjectговорни вокабуларsr
dc.subjectписани вокабуларsr
dc.subjectвештина читањаsr
dc.subjectзнаковни језикsr
dc.subjectглува и наглува децаsr
dc.subjectspeech and language developmentsr
dc.subjectspeech vocabularysr
dc.subjectwritten vocabularysr
dc.subjectreading skillssr
dc.subjectsign languagesr
dc.subjectdeaf and hard of hearing childrensr
dc.titleDeficiti rečnika gluve i nagluve dece osnovnoškolskog uzrastasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage57
dc.citation.spage2
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5045
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу