Приказ основних података о документу

dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.creatorPetrović, Sunčica
dc.creatorĐorđević, Mirjana
dc.date.accessioned2023-02-21T13:10:06Z
dc.date.available2023-02-21T13:10:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-84765-61-3
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5034
dc.description.abstractKognitivna pristupačnost platformi za učenje zasniva se na njihovom specifičnom dizajnu koji obezbeđuje lak i jednostavan pristup i korišćenje od strane osoba sa autizmom i drugim neurorazvojnim poremećajima. Ovo istraživanje, pretežno eksplorativnog tipa, sprovedeno je u okviru projekta „IDEAL: Inkluzivna digitalna edukacija za učenje osoba sa autizmom“ kako bismo utvrdili relevantnost pojedinih aspekata kognitivne pristupačnosti platformi za učenje, namenjenih osobama sa autizmom, iz perspektive njihovih roditelja i stručnjaka. Uzorak je činilo 52 (44,1%) stručnjaka i 66 (55,9%) članova porodica osoba sa autizmom. Primejen je Upitnik o kognitivnoj pristupačnosti platformi za učenje, koji je konstruisan za potrebe ovog istraživanja. Upitnik se sastoji iz 21 ajtema, a od ispitanika je zatraženo da na petostepenoj skali Likertovog tipa odrede u kojoj meri određenu karakteristiku platforme smatraju značajnom. Veća ocena ukazuje na veći potencijalni značaj navedenog obeležja. Rezultati pokazuju da je čak 17 obeležja ocenjenom prosečnom ocenom većom od 4. Obeležja kognitivne pristupačnosti koje su ispitanici najviše vrednovali su: osećaj kontrole, odnosno lakoća kretanja kroz aplikaciju; edukativni sadržaj platforme; razvoj veština samostalnosti; mogućnost prilagođavanja potkrepljenja individualnim potrebama korisnika sa autizmom i postojanje algoritma koji može da anticipira aktivnosti korisnika. Kao najmanje važne karakteristike označene su: mogućnosti kreiranja različitih korisničkih profila, sužen opseg korišćenih boja, jasne ikonice i jasnoća glavnog menija. Primenom T testa za nezavisne uzorke nije nađena statistički značajna razlika u vrednosti procenjivanih parametara od strane stručnjaka i članova porodice osoba sa autizmom (p˃0,05). Iako dobijeni rezultati predstavljaju značajan putokaz u kreiranju platformi za učenje koje bi odgovarale potrebama potencijalnih korisnika sa autizmom, potrebno je da se u njihovo testiranje uključe i osobe sa autizmom različitog stepena potrebe za podrškom, kako bismo stekli realan uvid u relevantnost određenih parametara kognitivne pristupačnosti.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDrustvo defektologa Srbijesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.relation„IDEAL: Inkluzivna digitalna edukacija za učenje osoba sa autizmom“ (2021-1-ES01-KA220-VET-000033204)sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceDani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023sr
dc.subjectkognitivna pristupačnostsr
dc.subjectautizamsr
dc.subjectplatformesr
dc.titleParametri kognitivne pristupačnosti platformi za učenje namenjenih osobama sa autizmomsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage184
dc.citation.spage184
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/9949/G2.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5034
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу