Приказ основних података о документу

dc.creatorPetrović, Sunčica
dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.creatorĐorđević, Mirjana
dc.date.accessioned2023-02-21T13:03:28Z
dc.date.available2023-02-21T13:03:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-84765-61-3
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5033
dc.description.abstractTri vodeće kognitivne teorije autizma objašnjavaju ključne karakteristike poremećaja iz spektra autizma nedostatkom teorije uma, deficitima egzekutivnih funkcija i nedovoljnom centralnom koherencijom. U okviru ERASMUS + projekta „Oppotunities 4 Autism“, organizovana je obuka stručnjaka koji pružaju podršku potencijalnim radnicima sa autizmom u različitim fazama njihovog radnog angažovanja. Kako je celokupna obuka bazirana na promovisanju tzv. pozitivnog pristupa autizmu, cilj ovog rada je da ukaže na ključna obeležja autizma koja bi se, sa aspekta poslodavaca, mogla posmatrati i kao prednosti u njihovom radnom angažovanju. Specifična interesovanja, repetitivnost, fokus na detalje, preferiranje vizuelnih sadržaja i sklonost ka praćenju zadatih pravila i rutina, samo su neke od manifestacija autističnog ponašanja koje se mogu iskoristiti za uspešnu realizaciju čitavog niza radnih aktivnosti. Iako se u priručnicima za poslodavce kao prednosti osoba sa autizmom navode visoka inteligencija, bogat vokabular, specijalne sposobnosti, izvanredna memorija, suvereno vladanje kompjuterskim tehnologijama i kreativan način razmišljanja, izvan zadatih šema, navedene karakteristike su u praksi veoma retke i vezuju se samo za neke osobe sa visokofuncionalnim autizmom. Službe za ljudske resurse trebalo bi da računaju i na nedostatak teorije uma kao na potencijalnu prednost zaposlenih osoba sa autizmom, budući da se on ispoljava, između ostalog, i kroz: potpunu iskrenost, izostanak kalkulisanja u socijalnim i radnim relacijama, specifičan smisao za humor, rezilijentnost u nekim emocionalno zasićenim okolnostima i radnu etiku.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDrustvo defektologa Srbijesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.relationA spectrum of opportunities: Training field professionals on how to recruit and support individuals with autism at the workplace (2020-1-PL01-KA202-081445)sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceDani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023sr
dc.subjectljudski resursisr
dc.subjectautizamsr
dc.subjectzapošljavanjesr
dc.subjectkognitivne teorijesr
dc.titleZapošljavanje osoba sa autizmom – model baziran na jakim stranamasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage185
dc.citation.spage185
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/9948/G1.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5033
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу