Приказ основних података о документу

dc.creatorPijanović, Jelena
dc.date.accessioned2023-01-19T10:08:58Z
dc.date.available2023-01-19T10:08:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5008
dc.description.abstractДеци са интелектуалном ометеношћу је често потребна подршка како би развила и унапредила своје социо-комуникационе вештине. Натуралистичке бихевиоралне процедуре су респонзивне на дететове покушаје комуницирања, у њима се користе природни поткрепљивачи, вежбање на различите начине и у различитим окружењима. Циљ овог рада је приказ натуралистичких бихевиоралних процедура којима се могу унапредити социо-комуникационе вештине деце са интелектуалном ометеношћу. Преглед доступне литературе извршен је претраживањем електронске базе података Google Schoolar, као и других електронских база података. У преглед су укључена истраживања у којима су имплементиране различите натуралистичке бихевиоралне процедуре: узгредно подучавање, менд- модел процедура, прекидање бихевиоралних ланаца и процедура временског одлагања. Резултати студија указују на позитивне ефекте примене натуралистичких бихевиоралних процедура, самостално и/или у комбинацији са другим методама, на социо-комуникационе вештине деце са интелектуалном ометеношћу. Имајући у виду разноликост когнитивно-адаптивних профила деце са интелектуалном ометеношћу у савременом приступу третману треба комбиновати различите методе како би се унапредиле њихове социо-комуникационе способности, при чему натуралистичке бихевиоралне интервенције могу олакшати генерализацију ових вештина.sr
dc.description.abstractChildren with intellectual disability often need support to develop and improve their socio-communication skills. Naturalistic behavioral procedures are responsive to the child's attempts to communicate, they use natural reinforcements, exercise in different ways and in different environments. The aim of this paper is to present naturalistic behavioral procedures that can improve the socio- communication skills of children with intellectual disability. A review of the available literature was performed by searching the electronic database Google Schoolar, as well as other electronic databases. The review includes research in which various naturalistic behavioral procedures have been implemented: incidental teaching, mend-model procedures, breaking of behavioral chains, and time delay procedures. The results of the study indicate the positive effects of the application of naturalistic behavioral procedures, alone and / or in combination with other methods, on the socio-communication skills of children with intellectual disability. Given the diversity of cognitive-adaptive profiles of children with intellectual disabilities in the modern approach to treatment, different methods should be combined to improve their socio-communicative abilities, where naturalistic behavioral interventions can facilitate the generalization of these skills.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectгенерализацијаsr
dc.subjectинтелектуална ометеностsr
dc.subjectсоцио-комуникационе вештинеsr
dc.subjectнатуралистичке бихевиоралне процедуреsr
dc.subjectgeneralizationsr
dc.subjectintellectual disabilitysr
dc.subjectsocio-communication skillssr
dc.subjectnatural behavioral proceduressr
dc.titleUnapređivanje socio-komunikacionih veština kod dece sa intelektualnom ometenošću primenom naturalističkih bihevioralnih procedurasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage22
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5008
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу