Приказ основних података о документу

dc.creatorOrlović, Mateja
dc.date.accessioned2023-01-19T10:06:09Z
dc.date.available2023-01-19T10:06:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5004
dc.description.abstractС обзиром да су сметње учења и памћења код старих људи још увек недовољно истражене, основни циљ овог истраживања је био да се утврди да ли постоје резлике у постигнућима на Рејовом тесту вербалног памћења и учења између две старосне групе. Сметње у памћењу обично представљају први знак когнитивних промена у старости. У најопштијем смислу памћење је процес складиштења и евоцирања менталних продуката и акција за употребу после различитог периода ретенције. То је способност, акт или процес регистровања, задржавања и присећања информација. Истраживање је спроведено у Београду 2021. године. У истраживању је учествовало 20 људи подељених у две групе на основу година старости. Прву групу је чинило 10 испитаника старости од 65 до 75 година, а другу групу је чинило 10 испитаника старости од 76 до 85 година. Након анлизе добијених резултата закључено је да испитаници из старије групе постижу лошије резултате на свим задацима Рејовог теста вербалног учења и памћења у односу на испитанике из млађе старосне групе. Такође, уочено је да старији испитаници обично немају специфичну стратегију учења и понављања речи, него речи репродукују насумичним редоследом, док млађи испитаници обично речи репродукују униформним редоследом.sr
dc.description.abstractConsidering older people’s learning and memory disorders are not still sufficiently researched, the main goal of this research was to determine if there are differences between two age group’s results in RAVLT. Memory difficulties represent the first sign of cognitive changes in old age. Memory is the process of storing and retrieving mental products and actions for use after different periods of retention, e. g., short, medium, and long term. It involves different kinds of encoding and retrieval for different stimuli and mental products. (visual, verbal, dexterous skills) (Parker, 1990). Research was conducted in Belgrade in 2021 and involved 20 people divided into two groups based on age. The first group consisted of 10 respondents aged 65 to 75 and the second group consisted of 10 respondents aged 76 to 85. After the analysis of the obtained results it is concluded that the respondents from the older group achieved worse results on all tasks of Rey’s Auditory Verbal Learning Testrelative to the respondents from the younger group. Also, it is noticed that older respondents usually don’t have a specific strategy of learning and repeating words, but reproduce words in a random order, while younger respondents usually reproduce words in a uniform order.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectвербално памћењеsr
dc.subjectРејов тест вербалног памћења и учењаsr
dc.subjectстаростsr
dc.subjectVerbal Memorysr
dc.subjectRey Auditory Verbal Learning Testsr
dc.subjectElderysr
dc.titleProcena sposobnosti verbalnog pamćenja kod starih ljudisr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage53
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5004
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу