rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Procena sposobnosti verbalnog pamćenja kod starih ljudi

Authorized Users Only
2021
Authors
Orlović, Mateja
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
С обзиром да су сметње учења и памћења код старих људи још увек недовољно истражене, основни циљ овог истраживања је био да се утврди да ли постоје резлике у постигнућима на Рејовом тесту вербалног памћења и учења између две старосне групе. Сметње у памћењу обично представљају први знак когнитивних промена у старости. У најопштијем смислу памћење је процес складиштења и евоцирања менталних продуката и акција за употребу после различитог периода ретенције. То је способност, акт или процес регистровања, задржавања и присећања информација. Истраживање је спроведено у Београду 2021. године. У истраживању је учествовало 20 људи подељених у две групе на основу година старости. Прву групу је чинило 10 испитаника старости од 65 до 75 година, а другу групу је чинило 10 испитаника старости од 76 до 85 година. Након анлизе добијених резултата закључено је да испитаници из старије групе постижу лошије резултате на свим задацима Рејовог теста вербалног учења и памћења у односу на испитанике из ...млађе старосне групе. Такође, уочено је да старији испитаници обично немају специфичну стратегију учења и понављања речи, него речи репродукују насумичним редоследом, док млађи испитаници обично речи репродукују униформним редоследом.

Considering older people’s learning and memory disorders are not still sufficiently researched, the main goal of this research was to determine if there are differences between two age group’s results in RAVLT. Memory difficulties represent the first sign of cognitive changes in old age. Memory is the process of storing and retrieving mental products and actions for use after different periods of retention, e. g., short, medium, and long term. It involves different kinds of encoding and retrieval for different stimuli and mental products. (visual, verbal, dexterous skills) (Parker, 1990). Research was conducted in Belgrade in 2021 and involved 20 people divided into two groups based on age. The first group consisted of 10 respondents aged 65 to 75 and the second group consisted of 10 respondents aged 76 to 85. After the analysis of the obtained results it is concluded that the respondents from the older group achieved worse results on all tasks of Rey’s Auditory Verbal Learning Tes...trelative to the respondents from the younger group. Also, it is noticed that older respondents usually don’t have a specific strategy of learning and repeating words, but reproduce words in a random order, while younger respondents usually reproduce words in a uniform order.

Keywords:
вербално памћење / Рејов тест вербалног памћења и учења / старост / Verbal Memory / Rey Auditory Verbal Learning Test / Eldery
Source:
2021, 3-53
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5004
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5004
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Orlović, Mateja
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5004
AB  - С обзиром да су сметње учења и памћења код старих људи још увек недовољно истражене, основни циљ овог истраживања је био да се утврди да ли постоје резлике у постигнућима на Рејовом тесту вербалног памћења и учења између две старосне групе.
Сметње у памћењу обично представљају први знак когнитивних промена у старости.
У најопштијем смислу памћење је процес складиштења и евоцирања менталних продуката и акција за употребу после различитог периода ретенције. То је способност, акт или процес регистровања, задржавања и присећања информација.
Истраживање је спроведено у Београду 2021. године. У истраживању је учествовало 20 људи подељених у две групе на основу година старости. Прву групу је чинило 10 испитаника старости од 65 до 75 година, а другу групу је чинило 10 испитаника старости од 76 до 85 година.
Након анлизе добијених резултата закључено је да испитаници из старије групе постижу лошије резултате на свим задацима Рејовог теста вербалног учења и памћења у односу на испитанике из млађе старосне групе. Такође, уочено је да старији испитаници обично немају специфичну стратегију учења и понављања речи, него речи репродукују насумичним редоследом, док млађи испитаници обично речи репродукују униформним редоследом.
AB  - Considering older people’s learning and memory disorders are not still sufficiently researched, the main goal of this research was to determine if there are differences between two age group’s results in RAVLT. Memory difficulties represent the first sign of cognitive changes in old age.
Memory is the process of storing and retrieving mental products and actions for use after different periods of retention, e. g., short, medium, and long term. It involves different kinds of encoding and retrieval for different stimuli and mental products. (visual, verbal, dexterous skills) (Parker, 1990).
Research was conducted in Belgrade in 2021 and involved 20 people divided into two groups based on age. The first group consisted of 10 respondents aged 65 to 75 and the second group consisted of 10 respondents aged 76 to 85.
After the analysis of the obtained results it is concluded that the respondents from the older group achieved worse results on all tasks of  Rey’s Auditory Verbal Learning Testrelative to the respondents from the younger group. Also, it is noticed that older respondents usually don’t have a specific strategy of learning and repeating words, but reproduce words in a random order, while younger respondents usually reproduce words in a uniform order.
T1  - Procena sposobnosti verbalnog pamćenja kod starih ljudi
EP  - 53
SP  - 3
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5004
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Orlović, Mateja",
year = "2021",
abstract = "С обзиром да су сметње учења и памћења код старих људи још увек недовољно истражене, основни циљ овог истраживања је био да се утврди да ли постоје резлике у постигнућима на Рејовом тесту вербалног памћења и учења између две старосне групе.
Сметње у памћењу обично представљају први знак когнитивних промена у старости.
У најопштијем смислу памћење је процес складиштења и евоцирања менталних продуката и акција за употребу после различитог периода ретенције. То је способност, акт или процес регистровања, задржавања и присећања информација.
Истраживање је спроведено у Београду 2021. године. У истраживању је учествовало 20 људи подељених у две групе на основу година старости. Прву групу је чинило 10 испитаника старости од 65 до 75 година, а другу групу је чинило 10 испитаника старости од 76 до 85 година.
Након анлизе добијених резултата закључено је да испитаници из старије групе постижу лошије резултате на свим задацима Рејовог теста вербалног учења и памћења у односу на испитанике из млађе старосне групе. Такође, уочено је да старији испитаници обично немају специфичну стратегију учења и понављања речи, него речи репродукују насумичним редоследом, док млађи испитаници обично речи репродукују униформним редоследом., Considering older people’s learning and memory disorders are not still sufficiently researched, the main goal of this research was to determine if there are differences between two age group’s results in RAVLT. Memory difficulties represent the first sign of cognitive changes in old age.
Memory is the process of storing and retrieving mental products and actions for use after different periods of retention, e. g., short, medium, and long term. It involves different kinds of encoding and retrieval for different stimuli and mental products. (visual, verbal, dexterous skills) (Parker, 1990).
Research was conducted in Belgrade in 2021 and involved 20 people divided into two groups based on age. The first group consisted of 10 respondents aged 65 to 75 and the second group consisted of 10 respondents aged 76 to 85.
After the analysis of the obtained results it is concluded that the respondents from the older group achieved worse results on all tasks of  Rey’s Auditory Verbal Learning Testrelative to the respondents from the younger group. Also, it is noticed that older respondents usually don’t have a specific strategy of learning and repeating words, but reproduce words in a random order, while younger respondents usually reproduce words in a uniform order.",
title = "Procena sposobnosti verbalnog pamćenja kod starih ljudi",
pages = "53-3",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5004"
}
Orlović, M.. (2021). Procena sposobnosti verbalnog pamćenja kod starih ljudi. , 3-53.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5004
Orlović M. Procena sposobnosti verbalnog pamćenja kod starih ljudi. 2021;:3-53.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5004 .
Orlović, Mateja, "Procena sposobnosti verbalnog pamćenja kod starih ljudi" (2021):3-53,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5004 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB