Приказ основних података о документу

dc.creatorĆirikovački, Tijana
dc.date.accessioned2023-01-19T10:04:45Z
dc.date.available2023-01-19T10:04:45Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5002
dc.description.abstractољна пажња подразумева осетљивост за пријем и активно тражење сигнала, давање приоритета одређеном типу садржаја и дистрибуцију капацитета пажње на више различитих начина. Вештине и стратегије саморегулације су важне за остварење свакодневних активности и дугорочних циљева како за особе са интелектуалном ометеношћу (ИО), тако и за особе типичне популације (ТП). Нижи ниво саморегулације може да утиче на остварење социјалних односа и академског успеха. Адаптивне вештине омогућавају прилагођавање захтевима окружења, бригу о себи и остваривање социјалних односа. Деле се на социјалне, концептуалне и практичне. Присуство проблема у понашању у значајној мери омета усвајање нових адаптивних вештина и негативно утиче на интеракцију са окружењем. Циљ овог рада је да се увидом у доступну литературу издвоје и прикажу истраживања односа пажње, саморегулације и адаптивних вештина код особа са ИО. Увид у доступну литературу је извршен претраживањем електронскe базe података: Scholar. Прегледом истраживања су обухваћене студије у чијем фокусу се налазе особе са ИО, као и особе ТП како би се поређењем налаза резултата истраживања, издвојиле специфичности односа феномена пажње, саморегулације и адаптивних вештина код особа са ИО. На основу анализе објављених студија обухваћених овим радом може се закључити да су вештине саморегулације и адаптивне вештине повезане са пажњом. У популацији особа са ИО већина има проблеме вољне пажње. Особе које припадају овој популацији у поређењу са ТП имају тешкоће у области саморегулације и социјалних вештина. Такође нижи скор на процени адаптивних вештина повезан је са већом учесталошћу проблематичног понашања.sr
dc.description.abstractVoluntary attention involves sensitivity to receiving and actively searching for signals, giving priority to a particular type of content, and distributing attention capacity in a number of different ways. Self-regulation skills and strategies are important for achieving daily activities and long-term goals for both people with intellectual disabilities (ID) and people of the typical population (TP). A lower level of self-regulation can affect the achievement of social relations and academic success. Adaptive skills enable adaptation to the requirements of the environment, self-care and the realization of social relations. They are divided into social, conceptual and practical. The presence of behavioral problems significantly hinders the acquisition of new adaptive skills and negatively affects the interaction with the environment. The aim of this paper is to look at the available literature to single out and present research on the relationship between attention, self-regulation and adaptive skills in people with ID. Insight into the available literature was performed by searching the electronic database: Scholar. The review of the study included studies focusing on people with ID, as well as people of the TP, in order to compare the findings of the research, to highlight the specifics of the relationship of attention, self-regulation and adaptive skills in people with ID. Based on the analysis of published studies included in this paper, it can be concluded that self-regulation skills and adaptive skills are related to attention. In the population of persons with ID, the majority have problems of voluntary attention. Persons belonging to this population have difficulties in the area of self-regulation and social skills compared to persons of the TP. Also, a lower score on the assessment of adaptive skills is associated with a higher frequency of problematic behavior.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectпажњаsr
dc.subjectсаморегулацијаsr
dc.subjectадаптивне вештинеsr
dc.subjectсоцијалне вештинеsr
dc.subjectособе са интелектуалном ометеношћуsr
dc.subjectattentionsr
dc.subjectself-regulationsr
dc.subjectadaptive skillssr
dc.subjectsocial skillssr
dc.subjectpeople with intellectual disabilitiessr
dc.titlePažnja, samoregulacija i adaptivne veštine kod osoba sa intelektualnom ometenošćusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage28
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5002
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу