Приказ основних података о документу

dc.creatorMalešević, Martina
dc.date.accessioned2023-01-19T09:45:42Z
dc.date.available2023-01-19T09:45:42Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4986
dc.description.abstractЈезик представља систем знакова који је карактеристичан за одређену људску заједницу. Језик је заједничка одлика свих људи и представља обележје сваког човека. Свака нација има свој језик и своју културу по којој је препознатљива. Језик се непрестано усавршава, као и његови облици изражавања. Знаковни језик представља облик невербалне комуникације где се одређена реч или реченица приказује знацима или покретима руку. Знаковни језик омогућава глувој деци да постигну резултате који су приближни чујућим вршњацима. Није искључено да се приликом разумевања знаковног језика могу појавити и одређене потешкоће услед коришћења синонимних знакова. Један од најчешћих примера: један знак се користи за појмове - отац, мушкарац, људи, народ. До диференцијације знакова долази додатним знаковима, или путем изговора. Српски знаковни језик нема лица, падежа, слагања по роду и броју. Беби знаци представљају најранији вид комуникације између детета и родитеља. Постоји велики број случајева где деца уредног слуха прво савладају знаке које касније проширују, тако да се овај вид комуникације може користити и код деце уредног развоја. Постоје одређена правила којих се треба придржавати приликом употребе знакова. Сваки знак представља неки појам, и треба га стално понављати, и користити у складу са ситуацијом. Родитељи који чују тешко доживаљавају дететову глувоћу, и самим тим не знају како да комуницирају са њим, те је њихова комуникација сиромашна и отежана. Као последица тога се јављају тешкоће при социјализацији. Резултати су показали да ученици који имају тежи степен оштећења слуха показују слабије резултате у односу на друге ученике који имају блажи степен оштећења. Резултати показују да узраст има велики утицај на усвојеност знаковног језика. Важно је да се одмах након детекције и идентификације оштећења слуха дете укључи у образовни систем и да се омогући контакт са особама које су изворни говорници знаковног језика. Узраст утиче на развој знаковног језика.sr
dc.description.abstractLanguage is a system of signs that is characteristic of a particular human community. Language is a common feature of all people and is a feature of every human being. Every nation has its own language and its own culture by which it is recognizable. Language is constantly being improved, as are its forms of expression. Sign language is a form of non-verbal communication where a certain word or sentence is represented by signs or hand movements. Sign language enables deaf children to achieve results that are close to strange peers. It is possible that certain difficulties may arise when understanding sign language due to the use of synonymous characters. One of the most common examples: one sign is used for terms - father, man, people, people. Character differentiation occurs through additional characters or through pronunciation. Serbian sign language has no faces, cases, agreement by gender and number. Baby signs are the earliest form of communication between a child and a parent. There are a large number of cases where children with normal hearing first master the signs that later expand, so this type of communication can also be used with children with normal development. There are certain rules to follow when using signs. Each sign represents a term, and should be repeated constantly, and used in accordance with the situation. Hearing parents have a hard time experiencing the child's deafness, and they themselves do not know how to communicate with him, so their communication is poor and difficult. As a result, there are difficulties in socialization. The results showed that students who have a more severe degree of hearing impairment show poorer results compared to other students who have a milder degree of hearing impairment. The results show that age has a great influence on the acquisition of sign language. It is important that immediately after the detection and identification of hearing impairment, the child is included in the educational system and that contact with people who are native speakers of sign language is enabled. Age affects the development of sign language.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectзнаковни језикsr
dc.subjectбеби знациsr
dc.subjectглуви и наглувиsr
dc.subjectsign languagesr
dc.subjectbaby signssr
dc.subjectdeaf and hard of hearingsr
dc.titleZnačaj i uloga znakovnog jezika na ranom uzrastusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage44
dc.citation.spage5
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4986
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу