rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Povezanost matematičkih veština sa logičkim mišljenjem i egzekutivnim funkcijama

Authorized Users Only
2021
Authors
Petrović, Milica
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Егзекутивне функције се односе на когнитивне процесе вишег реда који су укључени у саморегулацију мисли, акција и осећања, а који су неопходни за адаптивно и понашање усмерено ка циљу. Базични механизми егзекутивних функција су инхибиторна контрола, радна меморија и когнитивна флексибилност, а све три компоненте су круцијалне у свим областима когнитивног функционисања. Логичко мишљење се описује као решавање проблема помоћу различитих когнитивних операција или стицање принципа коришћењем апстракције. Математика представља логички систем који унапређује рационално мишљење. Постигнуће у области математике односи се на неколико компонената као што су базично знање о бројевима, разумевање математичких концепата и способности извођења одређених процедура. Циљ рада је сагледавање односа егзекутивних функција, логичког мишљења и математичких вештина. Већина истраживача сматра да су сви базични механизми егзекутивних функција повезани са математичким постигнућем, од којих се посебно издваја... радна меморија, док се у односу између логичког мишљења и егзекутивних фукција посебно истиче инхибиторна контрола. Сматра се да је дефицит радне меморије основни фактор математичких потешкоћа код деце, док слаба инхибиција предоминантних одговора и тешкоће при промени стратегије или менталног сета указује на лошију способност извођења аритметичких задатака. Доказано је да логичко мишљење представља један од најбољих предиктора успеха у математици, односно да постоји тесна веза између њега, самоефикасности и академског успеха. Сугерише се да се критичан прелаз из преоперативне у оперативну фазу размишљања дешава тек када дете потврди истоветност двеју колекција на задатку кореспонденције, чиме се означава почетак логичко-математичког мишљења. Може се закључити да се паралелно са развојем егзекутивних функција развија и способност за успешно решавање Пијажеових задатака. Посебно се наглашава значај инхибиторне контроле и верује се да је способност инхибиције одређених стратегија или претходног знања важна за усвајање конзервације броја и инклузије класа.

Executive functions refer to higher-order cognitive processes that are involved in the self- regulation of thoughts, actions and feelings, and those functions are necessary for adaptive and goal- oriented behavior. Their basic mechanisms are inhibitory control, working memory, and cognitive flexibility, and all three components are crucial in all areas of cognitive achievement. Logical thinking is explained as solving problems using various cognitive operations or acquiring principles using abstraction. Mathematics is a logical system that promotes rational thinking. Achievement in mathematics refers to several components such as basic knowledge of numbers, understanding of mathematical concepts and the ability to perform certain procedures. The aim of this paper is to consider the relationship between executive functions, logical thinking and mathematical skills. Most researchers believe that all the basic mechanisms of executive functions are related to mathematical achievement, of... which working memory stands out, while in the relationship between logical thinking and executive functions, inhibitory control stands out. Deficiency of working memory is considered to be a basic factor of mathematical difficulties in children, while weak inhibition of predominant responses and difficulty in changing strategy or mental set indicate lower arithmetic abilities. It has been proven that logical thinking is one of the best predictors of success in mathematics, i.e. that there is a close connection between it, self-efficacy and academic success. It is suggested that the critical transition from the preoperative to the operative phase of thinking in children occurs only when the child confirms the sameness of the two collections on the conservation of number task, which marks the beginning of logical-mathematical thinking. It can be concluded that in parallel with the development of executive functions, the ability to successfully solve Piaget's tasks also developed. The importance of inhibitory control is particularly emphasized and it is believed that the ability to inhibit certain strategies or prior knowledge is important for the adoption of number conservation and class inclusion.

Keywords:
егзекутивне функције / логичко мишљење / математичке вештине / Пијаже / executive functions / logical thinking / mathematical skills / Piaget
Source:
2021, 3-36
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4985
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4985
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Petrović, Milica
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4985
AB  - Егзекутивне функције се односе на когнитивне процесе вишег реда који су укључени у саморегулацију мисли, акција и осећања, а који су неопходни за адаптивно и понашање усмерено ка циљу. Базични механизми егзекутивних функција су инхибиторна контрола, радна меморија и когнитивна флексибилност, а све три компоненте су круцијалне у свим областима когнитивног функционисања. Логичко мишљење се описује као решавање проблема помоћу различитих когнитивних операција или стицање принципа коришћењем апстракције. Математика представља логички систем који унапређује рационално мишљење.
Постигнуће у области математике односи се на неколико компонената као што су базично знање о бројевима, разумевање математичких концепата и способности извођења одређених процедура.
Циљ рада је сагледавање односа егзекутивних функција, логичког мишљења и математичких вештина.
Већина истраживача сматра да су сви базични механизми егзекутивних функција повезани са математичким постигнућем, од којих се посебно издваја радна меморија, док се у односу између логичког мишљења и егзекутивних фукција посебно истиче инхибиторна контрола. Сматра се да је дефицит радне меморије основни фактор математичких потешкоћа код деце, док слаба инхибиција предоминантних одговора и тешкоће при промени стратегије или менталног сета указује на лошију способност извођења аритметичких задатака.
Доказано је да логичко мишљење представља један од најбољих предиктора успеха у математици, односно да постоји тесна веза између њега, самоефикасности и академског успеха. Сугерише се да се критичан прелаз из преоперативне у оперативну фазу размишљања дешава тек када дете потврди истоветност двеју колекција на задатку кореспонденције, чиме се означава почетак логичко-математичког мишљења.
Може се закључити да се паралелно са развојем егзекутивних функција развија и способност за успешно решавање Пијажеових задатака. Посебно се наглашава значај инхибиторне контроле и верује се да је способност инхибиције одређених стратегија или претходног знања важна за усвајање конзервације броја и инклузије класа.
AB  - Executive functions refer to higher-order cognitive processes that are involved in the self- regulation of thoughts, actions and feelings, and those functions are necessary for adaptive and goal- oriented behavior. Their basic mechanisms are inhibitory control, working memory, and cognitive flexibility, and all three components are crucial in all areas of cognitive achievement. Logical thinking is explained as solving problems using various cognitive operations or acquiring principles using abstraction. Mathematics is a logical system that promotes rational thinking. Achievement in mathematics refers to several components such as basic knowledge of numbers, understanding of mathematical concepts and the ability to perform certain procedures.
The aim of this paper is to consider the relationship between executive functions, logical thinking and mathematical skills.
Most researchers believe that all the basic mechanisms of executive functions are related to mathematical achievement, of which working memory stands out, while in the relationship between logical thinking and executive functions, inhibitory control stands out. Deficiency of working memory is considered to be a basic factor of mathematical difficulties in children, while weak inhibition of predominant responses and difficulty in changing strategy or mental set indicate lower arithmetic abilities.
It has been proven that logical thinking is one of the best predictors of success in mathematics, i.e. that there is a close connection between it, self-efficacy and academic success. It is suggested that the critical transition from the preoperative to the operative phase of thinking in children occurs only when the child confirms the sameness of the two collections on the conservation of number task, which marks the beginning of logical-mathematical thinking.
It can be concluded that in parallel with the development of executive functions, the ability to successfully solve Piaget's tasks also developed. The importance of inhibitory control is particularly emphasized and it is believed that the ability to inhibit certain strategies or prior knowledge is important for the adoption of number conservation and class inclusion.
T1  - Povezanost matematičkih veština sa logičkim mišljenjem i egzekutivnim funkcijama
EP  - 36
SP  - 3
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4985
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Petrović, Milica",
year = "2021",
abstract = "Егзекутивне функције се односе на когнитивне процесе вишег реда који су укључени у саморегулацију мисли, акција и осећања, а који су неопходни за адаптивно и понашање усмерено ка циљу. Базични механизми егзекутивних функција су инхибиторна контрола, радна меморија и когнитивна флексибилност, а све три компоненте су круцијалне у свим областима когнитивног функционисања. Логичко мишљење се описује као решавање проблема помоћу различитих когнитивних операција или стицање принципа коришћењем апстракције. Математика представља логички систем који унапређује рационално мишљење.
Постигнуће у области математике односи се на неколико компонената као што су базично знање о бројевима, разумевање математичких концепата и способности извођења одређених процедура.
Циљ рада је сагледавање односа егзекутивних функција, логичког мишљења и математичких вештина.
Већина истраживача сматра да су сви базични механизми егзекутивних функција повезани са математичким постигнућем, од којих се посебно издваја радна меморија, док се у односу између логичког мишљења и егзекутивних фукција посебно истиче инхибиторна контрола. Сматра се да је дефицит радне меморије основни фактор математичких потешкоћа код деце, док слаба инхибиција предоминантних одговора и тешкоће при промени стратегије или менталног сета указује на лошију способност извођења аритметичких задатака.
Доказано је да логичко мишљење представља један од најбољих предиктора успеха у математици, односно да постоји тесна веза између њега, самоефикасности и академског успеха. Сугерише се да се критичан прелаз из преоперативне у оперативну фазу размишљања дешава тек када дете потврди истоветност двеју колекција на задатку кореспонденције, чиме се означава почетак логичко-математичког мишљења.
Може се закључити да се паралелно са развојем егзекутивних функција развија и способност за успешно решавање Пијажеових задатака. Посебно се наглашава значај инхибиторне контроле и верује се да је способност инхибиције одређених стратегија или претходног знања важна за усвајање конзервације броја и инклузије класа., Executive functions refer to higher-order cognitive processes that are involved in the self- regulation of thoughts, actions and feelings, and those functions are necessary for adaptive and goal- oriented behavior. Their basic mechanisms are inhibitory control, working memory, and cognitive flexibility, and all three components are crucial in all areas of cognitive achievement. Logical thinking is explained as solving problems using various cognitive operations or acquiring principles using abstraction. Mathematics is a logical system that promotes rational thinking. Achievement in mathematics refers to several components such as basic knowledge of numbers, understanding of mathematical concepts and the ability to perform certain procedures.
The aim of this paper is to consider the relationship between executive functions, logical thinking and mathematical skills.
Most researchers believe that all the basic mechanisms of executive functions are related to mathematical achievement, of which working memory stands out, while in the relationship between logical thinking and executive functions, inhibitory control stands out. Deficiency of working memory is considered to be a basic factor of mathematical difficulties in children, while weak inhibition of predominant responses and difficulty in changing strategy or mental set indicate lower arithmetic abilities.
It has been proven that logical thinking is one of the best predictors of success in mathematics, i.e. that there is a close connection between it, self-efficacy and academic success. It is suggested that the critical transition from the preoperative to the operative phase of thinking in children occurs only when the child confirms the sameness of the two collections on the conservation of number task, which marks the beginning of logical-mathematical thinking.
It can be concluded that in parallel with the development of executive functions, the ability to successfully solve Piaget's tasks also developed. The importance of inhibitory control is particularly emphasized and it is believed that the ability to inhibit certain strategies or prior knowledge is important for the adoption of number conservation and class inclusion.",
title = "Povezanost matematičkih veština sa logičkim mišljenjem i egzekutivnim funkcijama",
pages = "36-3",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4985"
}
Petrović, M.. (2021). Povezanost matematičkih veština sa logičkim mišljenjem i egzekutivnim funkcijama. , 3-36.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4985
Petrović M. Povezanost matematičkih veština sa logičkim mišljenjem i egzekutivnim funkcijama. 2021;:3-36.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4985 .
Petrović, Milica, "Povezanost matematičkih veština sa logičkim mišljenjem i egzekutivnim funkcijama" (2021):3-36,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4985 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB