Поремећаји гласа код деце
Voice Disorders in Children
Abstract
Глас подразумева најразличитије звукове произведене у човековом гласовном органу.
Органи који непосредно учествују у произвођењу гласа и говора су органи респирације, органи фонације и резонатор гласа. Најважнији је генератор гласа, односно ларинкс унутар ког су смештене гласнице које производе звук. Основни знак поремећаја гласа код деце је промуклост која настаје као последица органских или функционалних узрока. Поремећаји гласа код деце се најчешће испољавају у облику хиперкинетичке дисфоније, која је обично последица злоупотребе гласа. Вокална терапија код деце може бити индиректна и директна.
Индиректна вокална терапија обухвата едукацију и саветовање детета, родитеља и блиских особа о вокалном механизму, дететовом поремећају гласа и вокалној хигијени, а директна за циљ има модификовање вокалног понашања ради успостављања ефикасне фонације. Поред негативних утицаја на комуникацију, дисфонија може довести и до психосоцијалних и бихејвиоралних последица и стога је правовремена и о...дговарајућа рехабилитација гласа од суштинског значаја. Циљ овог рада је да кроз доступну литературу прикаже досадашња сазнања на пољу поремећаја гласа код деце. Рад се базира на прегледу доступне литературе о поремећајима гласа код деце, а претрага је вршена на српском и енглеском језику.
The voice implies the most varied sounds produced in the human vocal organ. The organs directly involved in the production of voice and speech are the respiratory organs, the phonation organs and the voice resonator. The most important is the voice generator (the larynx) inside which are located the vocal cords that produce sound. The main sign of voice disorders in children is hoarseness that occurs as a result of organic or functional causes. Voice disorders in children most often manifest themselves in the form of hyperkinetic dysphonia, which is usually the result of voice abuse. Vocal therapy in children can be indirect or direct. Indirect vocal therapy includes education and counseling of the child, parents and loved ones on the vocal mechanism, the child's voice disorder and vocal hygiene, and direct vocal therapy is directed towards the modification of vocal behavior to establish effective phonation. In addition to the negative effects on communication, dysphonia can also lead ...to psychosocial and behavioral consequences, and therefore timely and appropriate rehabilitation of the voice is essential. The goal of this paper is to present the current knowledge in the field of voice disorders in children through the available literature. The paper is based on a review of the available literature on voice disorders in children, and the search was conducted in Serbian and English.
Keywords:
поремећаји гласа / поремећаји гласа код деце / анатомија гласа / третман поремећаја гласа / voice disorders / voice disorders in children / voice anatomy / treatment of voice disordersSource:
2021, 1-56Collections
Institution/Community
rFASPERTY - THES AU - Пејаковић, Милица PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4977 AB - Глас подразумева најразличитије звукове произведене у човековом гласовном органу. Органи који непосредно учествују у произвођењу гласа и говора су органи респирације, органи фонације и резонатор гласа. Најважнији је генератор гласа, односно ларинкс унутар ког су смештене гласнице које производе звук. Основни знак поремећаја гласа код деце је промуклост која настаје као последица органских или функционалних узрока. Поремећаји гласа код деце се најчешће испољавају у облику хиперкинетичке дисфоније, која је обично последица злоупотребе гласа. Вокална терапија код деце може бити индиректна и директна. Индиректна вокална терапија обухвата едукацију и саветовање детета, родитеља и блиских особа о вокалном механизму, дететовом поремећају гласа и вокалној хигијени, а директна за циљ има модификовање вокалног понашања ради успостављања ефикасне фонације. Поред негативних утицаја на комуникацију, дисфонија може довести и до психосоцијалних и бихејвиоралних последица и стога је правовремена и одговарајућа рехабилитација гласа од суштинског значаја. Циљ овог рада је да кроз доступну литературу прикаже досадашња сазнања на пољу поремећаја гласа код деце. Рад се базира на прегледу доступне литературе о поремећајима гласа код деце, а претрага је вршена на српском и енглеском језику. AB - The voice implies the most varied sounds produced in the human vocal organ. The organs directly involved in the production of voice and speech are the respiratory organs, the phonation organs and the voice resonator. The most important is the voice generator (the larynx) inside which are located the vocal cords that produce sound. The main sign of voice disorders in children is hoarseness that occurs as a result of organic or functional causes. Voice disorders in children most often manifest themselves in the form of hyperkinetic dysphonia, which is usually the result of voice abuse. Vocal therapy in children can be indirect or direct. Indirect vocal therapy includes education and counseling of the child, parents and loved ones on the vocal mechanism, the child's voice disorder and vocal hygiene, and direct vocal therapy is directed towards the modification of vocal behavior to establish effective phonation. In addition to the negative effects on communication, dysphonia can also lead to psychosocial and behavioral consequences, and therefore timely and appropriate rehabilitation of the voice is essential. The goal of this paper is to present the current knowledge in the field of voice disorders in children through the available literature. The paper is based on a review of the available literature on voice disorders in children, and the search was conducted in Serbian and English. T1 - Поремећаји гласа код деце T1 - Voice Disorders in Children EP - 56 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4977 ER -
@mastersthesis{ author = "Пејаковић, Милица", year = "2021", abstract = "Глас подразумева најразличитије звукове произведене у човековом гласовном органу. Органи који непосредно учествују у произвођењу гласа и говора су органи респирације, органи фонације и резонатор гласа. Најважнији је генератор гласа, односно ларинкс унутар ког су смештене гласнице које производе звук. Основни знак поремећаја гласа код деце је промуклост која настаје као последица органских или функционалних узрока. Поремећаји гласа код деце се најчешће испољавају у облику хиперкинетичке дисфоније, која је обично последица злоупотребе гласа. Вокална терапија код деце може бити индиректна и директна. Индиректна вокална терапија обухвата едукацију и саветовање детета, родитеља и блиских особа о вокалном механизму, дететовом поремећају гласа и вокалној хигијени, а директна за циљ има модификовање вокалног понашања ради успостављања ефикасне фонације. Поред негативних утицаја на комуникацију, дисфонија може довести и до психосоцијалних и бихејвиоралних последица и стога је правовремена и одговарајућа рехабилитација гласа од суштинског значаја. Циљ овог рада је да кроз доступну литературу прикаже досадашња сазнања на пољу поремећаја гласа код деце. Рад се базира на прегледу доступне литературе о поремећајима гласа код деце, а претрага је вршена на српском и енглеском језику., The voice implies the most varied sounds produced in the human vocal organ. The organs directly involved in the production of voice and speech are the respiratory organs, the phonation organs and the voice resonator. The most important is the voice generator (the larynx) inside which are located the vocal cords that produce sound. The main sign of voice disorders in children is hoarseness that occurs as a result of organic or functional causes. Voice disorders in children most often manifest themselves in the form of hyperkinetic dysphonia, which is usually the result of voice abuse. Vocal therapy in children can be indirect or direct. Indirect vocal therapy includes education and counseling of the child, parents and loved ones on the vocal mechanism, the child's voice disorder and vocal hygiene, and direct vocal therapy is directed towards the modification of vocal behavior to establish effective phonation. In addition to the negative effects on communication, dysphonia can also lead to psychosocial and behavioral consequences, and therefore timely and appropriate rehabilitation of the voice is essential. The goal of this paper is to present the current knowledge in the field of voice disorders in children through the available literature. The paper is based on a review of the available literature on voice disorders in children, and the search was conducted in Serbian and English.", title = "Поремећаји гласа код деце, Voice Disorders in Children", pages = "56-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4977" }
Пејаковић, М.. (2021). Поремећаји гласа код деце. , 1-56. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4977
Пејаковић М. Поремећаји гласа код деце. 2021;:1-56. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4977 .
Пејаковић, Милица, "Поремећаји гласа код деце" (2021):1-56, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4977 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Akustička struktura vokala kod ispitanika sa cerebralnom paralizom
Lečić, Jelica (2018) -
Informisanost studenata o poremećajima glasa
Šokšić, Ružica (2021) -
Procena informisanosti vokalnih profesionalaca o higijeni glasa
Marković, Milica (2021)