Приказ основних података о документу

dc.creatorZarić, Milena
dc.date.accessioned2023-01-09T09:50:24Z
dc.date.available2023-01-09T09:50:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4973
dc.description.abstractМастер рад за тему има приказ и анализу научних радова и релевантних истраживања који су се бавили утицајем инклузивног окружења на развој просоцијалног понашања ученика са сметњама у развоју, са посебним нагласком на ученике са сензорним и моторичким сметњама и поремећајима, и ученика типичног развоја. Такође, посвећена је пажња и стратегијама за подстицање и унапређивање просоцијалног понашања ученика са сметњама и поремећајима у развоју у школском контексту, као и улози васпитача и наставника у том процесу. У раду је примењен метод теоријске анализе. Теорија је проверено и уопштено искуство на одређеном степену развитка науке у одређеним материјалним и друштвеним условима. Метода теорије анализе је истраживачка метода која се примењује у оквиру фундаменталних или теоријских педагошких истраживања. Поступак примене ове методе одређен је логиком педагошких истраживања и има јасно дефинисане фазе (Knežević-Florić & Ninković, 2012). Прегледом одређених истраживања из области инклузивног образовања долазимо до сазнања да клима у школи и одељењу добија сасвим нову димензију када су у редовну школу укључени ученици са сметњама у развоју. Развијене просоцијалне вештине чине важан услов за остваривање позитивних социјалних односа, прилагођавање и успех у школи. Поједина истраживања показују да клима у инклузивним школама доприноси развијању просоцијалног понашања код ученика и прихватању различитости, док резултати других истраживања указују на мању прихваћеност ученика са сметњама и нижи ниво емпатије ученика типичног развоја. Када је просоцијално понашање ученика са сметњама у развоју у питању, значајну улогу имају врста и степен оштећења, ставови наставника и ученика типичне популације према ученицима са сметњама у развоју, као и учесталост и квалитет социјалних интеракција ученика. Опште препоруке за развој просоцијалног понашања код ученика ослањају се на утицај васпитача и наставника, као и на примену стратегија за подстицање и унапређивање вршњачког односа (кооперативно учење, круг пријатеља).sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectвршњачка интеракцијаsr
dc.subjectдеца са сметњама у развојуsr
dc.subjectемпатијаsr
dc.subjectинклузијаsr
dc.subjectпросоцијално понашањеsr
dc.subjectсоцијалне интеракцијеsr
dc.titleProsocijalno ponašanje učenika sa senzomotoričkim smetnjama i poremećajima u inkluzivnom okruženjusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage68
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4973
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу