Приказ основних података о документу

Is the level of executive functioning important for academic success among university students?

dc.contributorKovačević, Tamara
dc.contributorBanković, Slobodan
dc.contributorArsenić, Ivana
dc.creatorBuha, Nataša
dc.creatorGligorović, Milica
dc.date.accessioned2022-12-29T13:57:29Z
dc.date.available2022-12-29T13:57:29Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-86-6203-164-8
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4965
dc.description.abstractCilj ovog istraživanja je da se utvrdi povezanost između bazičnih egzekutiv- nih funkcija i uspeha u studiranju (prosečne ocene i dužine studiranja). Uzorkom je obuhvaćen 101 student Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju sa dva studijska programa: Logopedija i Prevencija i tretman poremećaja ponašanja. Za procenu egzekutivnih funkcija upotrebljeni su Dodrilova verzija Strup testa, Test praćenja traga i Raspon cifara unazad. Rezultati istraživanja ukazuju na to da su radna memorija i kognitivna flek- sibilnost značajno povezani sa prosečnom ocenom tokom studiranja. Za uspeh studenata Logopedije je značajniji kapacitet radne memorije, a za studente Prevencije kognitivna fleksibilnost. Egzekutivne funkcije se nisu pokazale kao značajan činilac dužine studiranja.sr
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the relation between basic executive functions and success in studying (overall average grade and length of study). The sample included 101 students of the Faculty of Special Education and Rehabilitation attending two study programs: Speech Therapy and Prevention and Treatment of Behavioral Disorders. Dodrill’s version of the Stroop Test, Trail Making Test, and Backward Digit Span were used to assess executive functions. The research results indicate that working memory and cognitive flexibility are significantly related to the overall average grade of students. Working memory capacity is more important for the success of Speech Therapy students, and cognitive flexibility for students studying “Prevention“ program. Executive functions did not prove to be a significant factor of the length of study.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - Nacionalni naučni skup " obrazovanje i rehabilitacija odraslih osoba sa smetnjama u razvoju i problemima u ponašanju ", Beograd, Srbija, 21. decembar 2022. godinesr
dc.subjectegzekutivne funkcijesr
dc.subjectakademski uspehsr
dc.subjecttercijarni nivo obrazovanjasr
dc.subjectexecutive functionssr
dc.subjectacademic successsr
dc.subjecttertiary level of educationsr
dc.titleDa li je nivo egzekutivnih funkcija bitan činilac uspešnog studiranja?sr
dc.titleIs the level of executive functioning important for academic success among university students?sr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage200
dc.citation.spage193
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/9679/Untitled22.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4965
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу