Da li je nivo egzekutivnih funkcija bitan činilac uspešnog studiranja?
Is the level of executive functioning important for academic success among university students?
Аутори
Buha, Nataša
Gligorović, Milica

Остала ауторства
Kovačević, TamaraBanković, Slobodan
Arsenić, Ivana
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Cilj ovog istraživanja je da se utvrdi povezanost između bazičnih egzekutiv- nih funkcija i uspeha u studiranju (prosečne ocene i dužine studiranja). Uzorkom je obuhvaćen 101 student Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju sa dva studijska programa: Logopedija i Prevencija i tretman poremećaja ponašanja. Za procenu egzekutivnih funkcija upotrebljeni su Dodrilova verzija Strup testa, Test praćenja traga i Raspon cifara unazad.
Rezultati istraživanja ukazuju na to da su radna memorija i kognitivna flek- sibilnost značajno povezani sa prosečnom ocenom tokom studiranja. Za uspeh studenata Logopedije je značajniji kapacitet radne memorije, a za studente Prevencije kognitivna fleksibilnost. Egzekutivne funkcije se nisu pokazale kao značajan činilac dužine studiranja.
The aim of this research is to determine the relation between basic executive functions and success in studying (overall average grade and length of study). The sample included 101 students of the Faculty of Special Education and Rehabilitation attending two study programs: Speech Therapy and Prevention and Treatment of Behavioral
Disorders. Dodrill’s version of the Stroop Test, Trail Making Test, and Backward Digit Span were used to assess executive functions.
The research results indicate that working memory and cognitive flexibility are significantly related to the overall average grade of students. Working memory capacity is more important for the success of Speech Therapy students, and cognitive flexibility for students studying “Prevention“ program.
Executive functions did not prove to be a significant factor of the length of study.
Кључне речи:
egzekutivne funkcije / akademski uspeh / tercijarni nivo obrazovanja / executive functions / academic success / tertiary level of educationИзвор:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup " obrazovanje i rehabilitacija odraslih osoba sa smetnjama u razvoju i problemima u ponašanju ", Beograd, Srbija, 21. decembar 2022. godine, 2022, 193-200Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
Колекције
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Buha, Nataša AU - Gligorović, Milica PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4965 AB - Cilj ovog istraživanja je da se utvrdi povezanost između bazičnih egzekutiv- nih funkcija i uspeha u studiranju (prosečne ocene i dužine studiranja). Uzorkom je obuhvaćen 101 student Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju sa dva studijska programa: Logopedija i Prevencija i tretman poremećaja ponašanja. Za procenu egzekutivnih funkcija upotrebljeni su Dodrilova verzija Strup testa, Test praćenja traga i Raspon cifara unazad. Rezultati istraživanja ukazuju na to da su radna memorija i kognitivna flek- sibilnost značajno povezani sa prosečnom ocenom tokom studiranja. Za uspeh studenata Logopedije je značajniji kapacitet radne memorije, a za studente Prevencije kognitivna fleksibilnost. Egzekutivne funkcije se nisu pokazale kao značajan činilac dužine studiranja. AB - The aim of this research is to determine the relation between basic executive functions and success in studying (overall average grade and length of study). The sample included 101 students of the Faculty of Special Education and Rehabilitation attending two study programs: Speech Therapy and Prevention and Treatment of Behavioral Disorders. Dodrill’s version of the Stroop Test, Trail Making Test, and Backward Digit Span were used to assess executive functions. The research results indicate that working memory and cognitive flexibility are significantly related to the overall average grade of students. Working memory capacity is more important for the success of Speech Therapy students, and cognitive flexibility for students studying “Prevention“ program. Executive functions did not prove to be a significant factor of the length of study. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF) C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup " obrazovanje i rehabilitacija odraslih osoba sa smetnjama u razvoju i problemima u ponašanju ", Beograd, Srbija, 21. decembar 2022. godine T1 - Da li je nivo egzekutivnih funkcija bitan činilac uspešnog studiranja? T1 - Is the level of executive functioning important for academic success among university students? EP - 200 SP - 193 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4965 ER -
@conference{ author = "Buha, Nataša and Gligorović, Milica", year = "2022", abstract = "Cilj ovog istraživanja je da se utvrdi povezanost između bazičnih egzekutiv- nih funkcija i uspeha u studiranju (prosečne ocene i dužine studiranja). Uzorkom je obuhvaćen 101 student Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju sa dva studijska programa: Logopedija i Prevencija i tretman poremećaja ponašanja. Za procenu egzekutivnih funkcija upotrebljeni su Dodrilova verzija Strup testa, Test praćenja traga i Raspon cifara unazad. Rezultati istraživanja ukazuju na to da su radna memorija i kognitivna flek- sibilnost značajno povezani sa prosečnom ocenom tokom studiranja. Za uspeh studenata Logopedije je značajniji kapacitet radne memorije, a za studente Prevencije kognitivna fleksibilnost. Egzekutivne funkcije se nisu pokazale kao značajan činilac dužine studiranja., The aim of this research is to determine the relation between basic executive functions and success in studying (overall average grade and length of study). The sample included 101 students of the Faculty of Special Education and Rehabilitation attending two study programs: Speech Therapy and Prevention and Treatment of Behavioral Disorders. Dodrill’s version of the Stroop Test, Trail Making Test, and Backward Digit Span were used to assess executive functions. The research results indicate that working memory and cognitive flexibility are significantly related to the overall average grade of students. Working memory capacity is more important for the success of Speech Therapy students, and cognitive flexibility for students studying “Prevention“ program. Executive functions did not prove to be a significant factor of the length of study.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup " obrazovanje i rehabilitacija odraslih osoba sa smetnjama u razvoju i problemima u ponašanju ", Beograd, Srbija, 21. decembar 2022. godine", title = "Da li je nivo egzekutivnih funkcija bitan činilac uspešnog studiranja?, Is the level of executive functioning important for academic success among university students?", pages = "200-193", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4965" }
Buha, N.,& Gligorović, M.. (2022). Da li je nivo egzekutivnih funkcija bitan činilac uspešnog studiranja?. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup " obrazovanje i rehabilitacija odraslih osoba sa smetnjama u razvoju i problemima u ponašanju ", Beograd, Srbija, 21. decembar 2022. godine Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)., 193-200. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4965
Buha N, Gligorović M. Da li je nivo egzekutivnih funkcija bitan činilac uspešnog studiranja?. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup " obrazovanje i rehabilitacija odraslih osoba sa smetnjama u razvoju i problemima u ponašanju ", Beograd, Srbija, 21. decembar 2022. godine. 2022;:193-200. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4965 .
Buha, Nataša, Gligorović, Milica, "Da li je nivo egzekutivnih funkcija bitan činilac uspešnog studiranja?" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup " obrazovanje i rehabilitacija odraslih osoba sa smetnjama u razvoju i problemima u ponašanju ", Beograd, Srbija, 21. decembar 2022. godine (2022):193-200, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4965 .