rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Primena motoričkog učenja u rehabilitaciji osoba s neurološkim poremećajima

Application of motor learning in the rehabilitation of persons with neurological disorders

Thumbnail
2022
Untitled1.pdf (476.7Kb)
Authors
Sretenović, Ivana
Nedović, Goran
Karić, Jasmina
Potić, Srećko
Contributors
Kovačević, Tamara
Banković, Slobodan
Arsenić, Ivana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Poslednjih decenija sve je veće interesovanje za proučavanje motoričkog učenja i njegovu primenu u rehabilitaciji. Utvrđeno je da postoje različiti meha- nizmi kroz koje motoričko učenje prolazi i da svaki ima svoje karakteristike. Različiti mehanizmi deluju paralelno ili samostalno i na različite načine dovode do promena tokom rehabilitacionog procesa. U ovom radu dat je osvrt na primenu motoričkog učenja u rehabilitaciji osoba s neurološkim deficitima. Takođe, prikazana su dva pristupa u motoričkom učenju, eksplicitno i impli- citno učenje i njihovi paradigmatični okviri. Primena motoričkog učenja u rehabilitaciji motoričkih oštećenja obuhvata niz intervencija i od suštin- skog je značaja kako bi se osobe vratile uobičajnim aktivnostima svakodnevnog života.
In recent decades, there has been an increasing interest in the study of motor learning and its application in rehabilitation. It has been established that there are different mechanisms through which motor learning takes place and that each has its own characteristics. Different mechanisms work in parallel or independently and in different ways lead to changes during the rehabilitation process. This paper reviews the application of motor learning in the rehabilitation of people with neurological disorders. Also, two approaches in motor learning, explicit and implicit learning, and their paradigmatic frameworks are presented. The application of motor learning in the rehabilitation of motor impairments includes a series of interventions and is essential in order for people to return to their usual activities of daily life.
Keywords:
motoričko ponašanje / povrede glave / rehabilitacija / učenje / motor behavior / head injuries / rehabilitation / learning
Source:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup " obrazovanje i rehabilitacija odraslih osoba sa smetnjama u razvoju i problemima u ponašanju ", Beograd, Srbija, 21. decembar 2022. godine, 2022, 13-19
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-6203-164-8

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4944
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4944
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Zbornik radova - Nacionalni naučni skup " obrazovanje i rehabilitacija odraslih osoba sa smetnjama u razvoju i problemima u ponašanju "
Institution/Community
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Sretenović, Ivana
AU  - Nedović, Goran
AU  - Karić, Jasmina
AU  - Potić, Srećko
PY  - 2022
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4944
AB  - Poslednjih decenija sve je veće interesovanje za proučavanje motoričkog učenja
i njegovu primenu u rehabilitaciji. Utvrđeno je da postoje različiti meha-
nizmi kroz koje motoričko učenje prolazi i da svaki ima svoje karakteristike.
Različiti mehanizmi deluju paralelno ili samostalno i na različite načine
dovode do promena tokom rehabilitacionog procesa. U ovom radu dat je osvrt na
primenu motoričkog učenja u rehabilitaciji osoba s neurološkim deficitima.
Takođe, prikazana su dva pristupa u motoričkom učenju, eksplicitno i impli-
citno učenje i njihovi paradigmatični okviri. Primena motoričkog učenja u
rehabilitaciji motoričkih oštećenja obuhvata niz intervencija i od suštin-
skog je značaja kako bi se osobe vratile uobičajnim aktivnostima svakodnevnog
života.
AB  - In recent decades, there has been an
increasing interest in the study of motor
learning and its application in rehabilitation.
It has been established that there are
different mechanisms through which motor
learning takes place and that each has its
own characteristics. Different mechanisms
work in parallel or independently and in
different ways lead to changes during the
rehabilitation process. This paper reviews
the application of motor learning in the
rehabilitation of people with neurological
disorders. Also, two approaches in motor
learning, explicit and implicit learning,
and their paradigmatic frameworks are
presented. The application of motor learning
in the rehabilitation of motor impairments
includes a series of interventions and is
essential in order for people to return to their
usual activities of daily life.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
T2  - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup " obrazovanje i rehabilitacija odraslih osoba sa smetnjama u razvoju i problemima u ponašanju ", Beograd, Srbija, 21. decembar 2022. godine
T1  - Primena motoričkog učenja u rehabilitaciji osoba s neurološkim poremećajima
T1  - Application of motor learning in the rehabilitation of persons with neurological disorders
EP  - 19
SP  - 13
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4944
ER  - 
@article{
author = "Sretenović, Ivana and Nedović, Goran and Karić, Jasmina and Potić, Srećko",
year = "2022",
abstract = "Poslednjih decenija sve je veće interesovanje za proučavanje motoričkog učenja
i njegovu primenu u rehabilitaciji. Utvrđeno je da postoje različiti meha-
nizmi kroz koje motoričko učenje prolazi i da svaki ima svoje karakteristike.
Različiti mehanizmi deluju paralelno ili samostalno i na različite načine
dovode do promena tokom rehabilitacionog procesa. U ovom radu dat je osvrt na
primenu motoričkog učenja u rehabilitaciji osoba s neurološkim deficitima.
Takođe, prikazana su dva pristupa u motoričkom učenju, eksplicitno i impli-
citno učenje i njihovi paradigmatični okviri. Primena motoričkog učenja u
rehabilitaciji motoričkih oštećenja obuhvata niz intervencija i od suštin-
skog je značaja kako bi se osobe vratile uobičajnim aktivnostima svakodnevnog
života., In recent decades, there has been an
increasing interest in the study of motor
learning and its application in rehabilitation.
It has been established that there are
different mechanisms through which motor
learning takes place and that each has its
own characteristics. Different mechanisms
work in parallel or independently and in
different ways lead to changes during the
rehabilitation process. This paper reviews
the application of motor learning in the
rehabilitation of people with neurological
disorders. Also, two approaches in motor
learning, explicit and implicit learning,
and their paradigmatic frameworks are
presented. The application of motor learning
in the rehabilitation of motor impairments
includes a series of interventions and is
essential in order for people to return to their
usual activities of daily life.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup " obrazovanje i rehabilitacija odraslih osoba sa smetnjama u razvoju i problemima u ponašanju ", Beograd, Srbija, 21. decembar 2022. godine",
title = "Primena motoričkog učenja u rehabilitaciji osoba s neurološkim poremećajima, Application of motor learning in the rehabilitation of persons with neurological disorders",
pages = "19-13",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4944"
}
Sretenović, I., Nedović, G., Karić, J.,& Potić, S.. (2022). Primena motoričkog učenja u rehabilitaciji osoba s neurološkim poremećajima. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup " obrazovanje i rehabilitacija odraslih osoba sa smetnjama u razvoju i problemima u ponašanju ", Beograd, Srbija, 21. decembar 2022. godine
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 13-19.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4944
Sretenović I, Nedović G, Karić J, Potić S. Primena motoričkog učenja u rehabilitaciji osoba s neurološkim poremećajima. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup " obrazovanje i rehabilitacija odraslih osoba sa smetnjama u razvoju i problemima u ponašanju ", Beograd, Srbija, 21. decembar 2022. godine. 2022;:13-19.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4944 .
Sretenović, Ivana, Nedović, Goran, Karić, Jasmina, Potić, Srećko, "Primena motoričkog učenja u rehabilitaciji osoba s neurološkim poremećajima" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup " obrazovanje i rehabilitacija odraslih osoba sa smetnjama u razvoju i problemima u ponašanju ", Beograd, Srbija, 21. decembar 2022. godine (2022):13-19,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4944 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB