Приказ основних података о документу

dc.creatorIvanović, Kristina
dc.date.accessioned2022-12-27T11:06:35Z
dc.date.available2022-12-27T11:06:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4940
dc.description.abstractАритметика подразумева нумеричко изражавање, познавање аритметичких чињеница, процедура и закона, а те способности могу да буду угрожене због бројних оштећења која се јављају уз церебралну парализу. Циљ овог рада јесте да се, кроз теоријску анализу релевантне литературе, испита ниво развоја аритметичких способности код деце са церебралном парализом, као и њихова веза са бројним факторима, попут когнитивних и моторичких фактора, придружених сметњи и квалитета образовања. Теоријски су анализирани научни радови који се односе на аритметичке способности ученика са церебралном парализом до којих смо дошли преко претраживача GoogleScholar, Kobson и PubMed, а који испуњавају следеће критеријуме: приликом дефинисања церебралне парализе уважене су дефиниције Бакса, односно Розенбаума и сар. који су допунили најпре поменуту дефиницију, да узорак истраживања чине ученици са церебралном парализом чији је просек IQ скора минимум 70, да похађају редовну или специјалну школу, да су аритметичке способности тестиране кроз задатке рачунања и одузимања, да је истраживана веза између аритметичких способности и фактора који могу да одреде њихово стање. Крајњи резултат одабира јесте 9 радова који су објављени у периоду од 2007. до 2018. године. Анализа је показала да су аритметичке способности ученика са церебралном парализом одређене когнитивним и моторичким факторима, придруженим сметњама и квалитетом образовања. Истиче се значај већег и разноврснијег узорка, како због репрезентативности самог узорка, тако и због поузданости резултата, као и чешћих истраживања из ове области, а у оквиру самог образовања и потреба за тренинзима дефицитарних подручја, а посебно је важна рана детекција ове ризичне групе деце како би им се благовремено пружила неопходна помоћ.sr
dc.description.abstractArithmetic refers to numerical expression, knowledge of arithmetic facts, procedures and laws, and these abilities can be compromised due to the numerous impairments that occur with cerebral palsy. The aim of this paper is to examine, through theoretical analysis of relevant literature, the level of development of arithmetic abilities in children with cerebral palsy, as well as their relationship with numerous factors, such as cognitive and motor factors, associated disorders and quality of education. Theoretical analysis was performed on scientific papers related to the arithmetic abilities of students with cerebral palsy, which we obtained through the search engines GoogleScholar, Cobson and PubMed, and which met the following criteria: the definitions of Bucks, and Rosenbaum et al., which complemented the first mentioned definition, are used to define cerebral palsy, that the research participants are students with cerebral palsy whose average IQ is at least 70, that they attend regular or special school, that arithmetic abilities are tested through calculation and subtraction tasks, that the connection between arithmetic abilities and factors which can determine their condition is investigated. The final result of the selection is 9 papers that were published in the period from 2007 to 2018. The analysis showed that the arithmetic abilities of students with cerebral palsy were determined by cognitive and motor factors, associated disorders and the quality of education. The importance of a larger and more diverse sample is emphasized, both because of the representativeness of the sample itself and because of the reliability of the results, as well as more frequent research in this area, and within the education the need for training of deficient areas and early detection of this risk group of children are particularly highlighted.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectцеребрална парализаsr
dc.subjectаритметикаsr
dc.subjectкогнитивни факториsr
dc.subjectмоторикаsr
dc.subjectпридружене сметњеsr
dc.subjectобразовањеsr
dc.subjectcerebral palsysr
dc.subjectarithmeticssr
dc.subjectcognitive and motor factorssr
dc.subjectassociated disorderssr
dc.subjecteducationsr
dc.titleAnaliza aritmetičkih sposobnosti učenika sa cerebralnom paralizomsr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage43
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4940
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу