Приказ основних података о документу

dc.creatorAna, Radonjić
dc.date.accessioned2022-12-27T10:35:21Z
dc.date.available2022-12-27T10:35:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4935
dc.description.abstractПредмет овог емпиријског истраживања су ставови студената према казни доживотног затвора. Доживотни затвор уведен је у кривично законодавство Републике Србије у децембру 2019. Овим је замењена пређашња казна затвора од 30 до 40 година. Јавност је поздравила могућност увођења доживотног затвора јер је увек изражавала потребу за репресивнијим кажњавањем, али поставља се питање - зашто јавност тежи строжијем кажњавању? Овај рад се бави испитивањем ретрибутивности ставова студената као популације која треба да има формиран став према овом питању. Општи циљ истраживања је утврђивање да ли студенти Универзитета у Београду имају ретрибутивне ставове када је реч о примени казне доживотног затвора. Посебан циљ је утврђивање разлика у ретрибутивности студената према посматраним варијаблама. Инструмент који је коришћен представља модификовану верзију скале која је употребљена у једном научном раду који се бави испитивањем ставова студената о капиталној казни. Узорак чини 1107 испитаника студената Универзитета у Београду. Статистичка значајност на нивоу α = 0,05 нађена је приликом тестирања следећих варијабли: ретрибутивности и типа факултета, ретрибутивности и информисаности о кривичноправном систему Републике Србије, и извора информација о кривичноправном систему Републике Србије. Главна хипотеза: „Студенти имају ретрибутивне ставове.“ је потврђена.sr
dc.description.abstractThe subject of this empirical research is а student’s attitudes towards life imprisonment. Life imprisonment was introduced to Criminal legislation in The Republic of Serbia in December of 2019. This amendment replaced the former penalty of imprisonment from 30 to 40 years. Public opinion has welcomed the possibility of introducing life imprisonment because it has always expressed the need for more repressive punishment. There is a question - why do people favor severe punishment? This research aims to examine the retributivism of student's attitudes as a population that should have formed attitudes towards this issue. The primary goal of this paper is to determine attitudes retributivism of The University of Belgrade students. The specific goals of the research are to determine the differences in retributivism of student attitudes according to the observed variables. The instrument we used is a modified scale used in one paper to examine student attitudes about capital punishment. The sample consists of 1107 respondents from students at the Тhe University of Belgrade. Statistical significance at the level of α = 0,05 is found with the following variables: type of faculty, awareness of the Serbian low system, and the source of information about the Serbian low system. The main hypothesis: “Student has retributive attitudes.” is confirmed.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectставови студенатаsr
dc.subjectказнаsr
dc.subjectдоживотни затворsr
dc.subjectретрибутивностsr
dc.subjectstudent attitudessr
dc.subjectpenaltysr
dc.subjectlife imprisonmentsr
dc.subjectretributivivismsr
dc.titleStavovi studenata univerziteta u Beogradu o kazni doživotnog zatvorasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage73
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4935
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу