Značaj uključivanja roditelja u program rane intervencije
Abstract
Родитељи, најважнији фактори у дететовом животу, представљају неизоставни део програма ране интервенције. Улога родитеља у програму ране интервенције је тема о којој се у свету прича деценијама уназад. Међутим, на нашим просторима овај програм је тек од скоро добио на значају, а о улози родитеља и важности њихове активне сарадње са стручњацима и даље се недовољно говори. Управо из тог разлога, рад је имао за циљ да укаже колико је неопходно родитељима пружити прилику да буду саставни део стручног тима у програму ране интервенције, јер они, применом усвојених знања и вештина, заједно са блиском сарадњом свих стручњака у тиму, у природном окружењу детета, утичу на развој његових капацитета и способности. Резултати прикупљених истраживања потврдили су наведене исказе и доказали да су, захваљујући родитељском фактору у раној интервенцији, деца унапредила своје говорно-језичке, когнитивне, моторичке и социо-емоционалне функције.
Parents, the most important factors in a child's life, are an indispensable part of the early intervention program. The role of parents in the early intervention program is a topic that has been talked about in the world for decades. However, in this part of Europe, this program has only recently gained in importance, and the role of parents and the importance of their active cooperation with experts is still insufficiently discussed. For this reason, the paper aimed to indicate how necessary it is to give parents the opportunity to be an integral part of the professional team in the early intervention program, because they, applying the acquired knowledge and skills, together with close cooperation of all experts in the team, in the child's natural environment, affect the development of their capacities and abilities. The results of the collected research confirmed the stated statements and proved that, thanks to the parental factor in the early intervention, the children improved the...ir speech-language, cognitive, motor and socio-emotional functions.
Keywords:
рана интервенција / улога родитеља у раној интервенији / значај укључивања родитеља у програм ране интервенције / рана интервенција усмерена на породицу / улога родитеља у раном развоју / early intervention / parents role in early intervention / the importance of parent engagement in early intervention program / family-centered early intervention / parents role in early developmentSource:
2021, 5-52Collections
Institution/Community
rFASPERTY - THES AU - Ivan, Jelena PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4925 AB - Родитељи, најважнији фактори у дететовом животу, представљају неизоставни део програма ране интервенције. Улога родитеља у програму ране интервенције је тема о којој се у свету прича деценијама уназад. Међутим, на нашим просторима овај програм је тек од скоро добио на значају, а о улози родитеља и важности њихове активне сарадње са стручњацима и даље се недовољно говори. Управо из тог разлога, рад је имао за циљ да укаже колико је неопходно родитељима пружити прилику да буду саставни део стручног тима у програму ране интервенције, јер они, применом усвојених знања и вештина, заједно са блиском сарадњом свих стручњака у тиму, у природном окружењу детета, утичу на развој његових капацитета и способности. Резултати прикупљених истраживања потврдили су наведене исказе и доказали да су, захваљујући родитељском фактору у раној интервенцији, деца унапредила своје говорно-језичке, когнитивне, моторичке и социо-емоционалне функције. AB - Parents, the most important factors in a child's life, are an indispensable part of the early intervention program. The role of parents in the early intervention program is a topic that has been talked about in the world for decades. However, in this part of Europe, this program has only recently gained in importance, and the role of parents and the importance of their active cooperation with experts is still insufficiently discussed. For this reason, the paper aimed to indicate how necessary it is to give parents the opportunity to be an integral part of the professional team in the early intervention program, because they, applying the acquired knowledge and skills, together with close cooperation of all experts in the team, in the child's natural environment, affect the development of their capacities and abilities. The results of the collected research confirmed the stated statements and proved that, thanks to the parental factor in the early intervention, the children improved their speech-language, cognitive, motor and socio-emotional functions. T1 - Značaj uključivanja roditelja u program rane intervencije EP - 52 SP - 5 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4925 ER -
@mastersthesis{ author = "Ivan, Jelena", year = "2021", abstract = "Родитељи, најважнији фактори у дететовом животу, представљају неизоставни део програма ране интервенције. Улога родитеља у програму ране интервенције је тема о којој се у свету прича деценијама уназад. Међутим, на нашим просторима овај програм је тек од скоро добио на значају, а о улози родитеља и важности њихове активне сарадње са стручњацима и даље се недовољно говори. Управо из тог разлога, рад је имао за циљ да укаже колико је неопходно родитељима пружити прилику да буду саставни део стручног тима у програму ране интервенције, јер они, применом усвојених знања и вештина, заједно са блиском сарадњом свих стручњака у тиму, у природном окружењу детета, утичу на развој његових капацитета и способности. Резултати прикупљених истраживања потврдили су наведене исказе и доказали да су, захваљујући родитељском фактору у раној интервенцији, деца унапредила своје говорно-језичке, когнитивне, моторичке и социо-емоционалне функције., Parents, the most important factors in a child's life, are an indispensable part of the early intervention program. The role of parents in the early intervention program is a topic that has been talked about in the world for decades. However, in this part of Europe, this program has only recently gained in importance, and the role of parents and the importance of their active cooperation with experts is still insufficiently discussed. For this reason, the paper aimed to indicate how necessary it is to give parents the opportunity to be an integral part of the professional team in the early intervention program, because they, applying the acquired knowledge and skills, together with close cooperation of all experts in the team, in the child's natural environment, affect the development of their capacities and abilities. The results of the collected research confirmed the stated statements and proved that, thanks to the parental factor in the early intervention, the children improved their speech-language, cognitive, motor and socio-emotional functions.", title = "Značaj uključivanja roditelja u program rane intervencije", pages = "52-5", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4925" }
Ivan, J.. (2021). Značaj uključivanja roditelja u program rane intervencije. , 5-52. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4925
Ivan J. Značaj uključivanja roditelja u program rane intervencije. 2021;:5-52. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4925 .
Ivan, Jelena, "Značaj uključivanja roditelja u program rane intervencije" (2021):5-52, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4925 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Early detection of children with autism as a prerequisite of early intervention
Glumbić, Nenad (Book of abstracts: News in upbringing, education and rehabilitation of persons with disabilities, 2003) -
The early rehabilitation of hearing impaired children / Rana rehabilitacija dece oštećenog sluha
Ostojić, Sanja; Slavnić, Svetlana (Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2006) -
Outcomes of Early Correction of Congenital Myogenic Ptosis Using Transconjunctival Levator Plication
Zikić, Z.; Ljutica, Milorad; Karabeg, R.; Stamenković, Miroslav (NLM (Medline), 2020)