Приказ основних података о документу

dc.creatorJanjić, Nikolina
dc.date.accessioned2022-12-12T10:03:51Z
dc.date.available2022-12-12T10:03:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4918
dc.description.abstractСоцијално понашање је све оно што се учи посматрањем, имитирањем, интеракцијом са другима и обликује се кроз искуство, време и простор. Циљ овог рада је био да се процени социјално понашање деце са церебралном парализом. Истраживање је реализовано 2021. године у хуманитарној организацији Меџик Мејл (Magic Mail). Узорак је чинило 49 деце са церебралном парализом, оба пола (53,1% дечака), узраста од једне до 15 година. За потребе истраживања коришћен је Упитник снага и тешкоћа (The Strengths and Difficulties Questionnaire – SDQ). Упитник су попуњавали родитељи деце са церебралном парализом. Резултати истраживања показују да нема статистички значајних разлика између полова када се у питању проблеми у понашању, присуству емоционалних симптома и проблеми са вршњацима. Такође, нису евидентиране статистички значајне разлике у појави проблема у понашању у односу на узраст деце и брачни статус родитеља. Статистички значајне разлике добијене су на скали хиперактивности и скали просоцијалног понашања.sr
dc.description.abstractSocial behavior is everything that is learned by observing, imitating, interacting with others and being shaped through experience, time and space. The aim of this study was to evaluate the social behavior of children with cerebral palsy. The research was realized in 2021 in the humanitarian organization Magic Mail. The sample consisted of 49 children with cerebral palsy, both sexes (53.1% of boys), aged from one to 15 years. The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) was used for the research. The questionnaire was filled out by the parents of children with cerebral palsy. The results of the research show that there are no statistically significant differences between the sexes when it comes to behavioral problems, the presence of emotional symptoms and problems with peers. Also, no statistically significant differences were recorded in the occurrence of behavioral problems in relation to the age of the children and the marital status of the parents. Statistically significant differences were obtained on the hyperactivity scale and the prosocial behavior scale.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectсоцијално понашањеsr
dc.subjectпроблеми у понашањуsr
dc.subjectцеребрална парализаsr
dc.subjectsocial behaviorsr
dc.subjectbehavioral problemssr
dc.subjectcerebral palsysr
dc.titleProcena socijalnog ponašanja dece sa cerebralnom paralizomsr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage44
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4918
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу