Procena socijalnog ponašanja dece sa cerebralnom paralizom
Само за регистроване кориснике
2021
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)

Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Социјално понашање је све оно што се учи посматрањем, имитирањем, интеракцијом са другима и обликује се кроз искуство, време и простор.
Циљ овог рада је био да се процени социјално понашање деце са церебралном парализом.
Истраживање је реализовано 2021. године у хуманитарној организацији Меџик Мејл (Magic Mail). Узорак је чинило 49 деце са церебралном парализом, оба пола (53,1% дечака), узраста од једне до 15 година. За потребе истраживања коришћен је Упитник снага и тешкоћа (The Strengths and Difficulties Questionnaire – SDQ). Упитник су попуњавали родитељи деце са церебралном парализом.
Резултати истраживања показују да нема статистички значајних разлика између полова када се у питању проблеми у понашању, присуству емоционалних симптома и проблеми са вршњацима. Такође, нису евидентиране статистички значајне разлике у појави проблема у понашању у односу на узраст деце и брачни статус родитеља.
Статистички значајне разлике добијене су на скали хиперактивности и скали просоцијалног ...понашања.
Social behavior is everything that is learned by observing, imitating, interacting with others and being shaped through experience, time and space.
The aim of this study was to evaluate the social behavior of children with cerebral palsy.
The research was realized in 2021 in the humanitarian organization Magic Mail. The sample consisted of 49 children with cerebral palsy, both sexes (53.1% of boys), aged from one to 15 years. The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) was used for the research. The questionnaire was filled out by the parents of children with cerebral palsy.
The results of the research show that there are no statistically significant differences between the sexes when it comes to behavioral problems, the presence of emotional symptoms and problems with peers. Also, no statistically significant differences were recorded in the occurrence of behavioral problems in relation to the age of the children and the marital status of the parents. Statistically significa...nt differences were obtained on the hyperactivity scale and the prosocial behavior scale.
Кључне речи:
социјално понашање / проблеми у понашању / церебрална парализа / social behavior / behavioral problems / cerebral palsyИзвор:
2021, 1-44Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Janjić, Nikolina PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4918 AB - Социјално понашање је све оно што се учи посматрањем, имитирањем, интеракцијом са другима и обликује се кроз искуство, време и простор. Циљ овог рада је био да се процени социјално понашање деце са церебралном парализом. Истраживање је реализовано 2021. године у хуманитарној организацији Меџик Мејл (Magic Mail). Узорак је чинило 49 деце са церебралном парализом, оба пола (53,1% дечака), узраста од једне до 15 година. За потребе истраживања коришћен је Упитник снага и тешкоћа (The Strengths and Difficulties Questionnaire – SDQ). Упитник су попуњавали родитељи деце са церебралном парализом. Резултати истраживања показују да нема статистички значајних разлика између полова када се у питању проблеми у понашању, присуству емоционалних симптома и проблеми са вршњацима. Такође, нису евидентиране статистички значајне разлике у појави проблема у понашању у односу на узраст деце и брачни статус родитеља. Статистички значајне разлике добијене су на скали хиперактивности и скали просоцијалног понашања. AB - Social behavior is everything that is learned by observing, imitating, interacting with others and being shaped through experience, time and space. The aim of this study was to evaluate the social behavior of children with cerebral palsy. The research was realized in 2021 in the humanitarian organization Magic Mail. The sample consisted of 49 children with cerebral palsy, both sexes (53.1% of boys), aged from one to 15 years. The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) was used for the research. The questionnaire was filled out by the parents of children with cerebral palsy. The results of the research show that there are no statistically significant differences between the sexes when it comes to behavioral problems, the presence of emotional symptoms and problems with peers. Also, no statistically significant differences were recorded in the occurrence of behavioral problems in relation to the age of the children and the marital status of the parents. Statistically significant differences were obtained on the hyperactivity scale and the prosocial behavior scale. T1 - Procena socijalnog ponašanja dece sa cerebralnom paralizom EP - 44 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4918 ER -
@mastersthesis{ author = "Janjić, Nikolina", year = "2021", abstract = "Социјално понашање је све оно што се учи посматрањем, имитирањем, интеракцијом са другима и обликује се кроз искуство, време и простор. Циљ овог рада је био да се процени социјално понашање деце са церебралном парализом. Истраживање је реализовано 2021. године у хуманитарној организацији Меџик Мејл (Magic Mail). Узорак је чинило 49 деце са церебралном парализом, оба пола (53,1% дечака), узраста од једне до 15 година. За потребе истраживања коришћен је Упитник снага и тешкоћа (The Strengths and Difficulties Questionnaire – SDQ). Упитник су попуњавали родитељи деце са церебралном парализом. Резултати истраживања показују да нема статистички значајних разлика између полова када се у питању проблеми у понашању, присуству емоционалних симптома и проблеми са вршњацима. Такође, нису евидентиране статистички значајне разлике у појави проблема у понашању у односу на узраст деце и брачни статус родитеља. Статистички значајне разлике добијене су на скали хиперактивности и скали просоцијалног понашања., Social behavior is everything that is learned by observing, imitating, interacting with others and being shaped through experience, time and space. The aim of this study was to evaluate the social behavior of children with cerebral palsy. The research was realized in 2021 in the humanitarian organization Magic Mail. The sample consisted of 49 children with cerebral palsy, both sexes (53.1% of boys), aged from one to 15 years. The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) was used for the research. The questionnaire was filled out by the parents of children with cerebral palsy. The results of the research show that there are no statistically significant differences between the sexes when it comes to behavioral problems, the presence of emotional symptoms and problems with peers. Also, no statistically significant differences were recorded in the occurrence of behavioral problems in relation to the age of the children and the marital status of the parents. Statistically significant differences were obtained on the hyperactivity scale and the prosocial behavior scale.", title = "Procena socijalnog ponašanja dece sa cerebralnom paralizom", pages = "44-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4918" }
Janjić, N.. (2021). Procena socijalnog ponašanja dece sa cerebralnom paralizom. , 1-44. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4918
Janjić N. Procena socijalnog ponašanja dece sa cerebralnom paralizom. 2021;:1-44. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4918 .
Janjić, Nikolina, "Procena socijalnog ponašanja dece sa cerebralnom paralizom" (2021):1-44, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4918 .