Приказ основних података о документу

dc.creatorNikolić, Marijana
dc.date.accessioned2022-12-12T10:03:08Z
dc.date.available2022-12-12T10:03:08Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4917
dc.description.abstractПамћење је један од когнитивних процеса потребних за адекватно функционисање, како у школским, тако и ваншколским активностима. Циљ истраживања је био да се испита визуелно памћење код ученика који похађају први циклус основног образовања. Узорак истраживања је чинило 294 ученика, оба пола (52% дечака), узраста 7-10 година (АС = 105,23, СД = 14,26). Процена визуелног памћења извршена је помоћу субтеста 5 – Визуелно памћење Акадиа теста развојних способности (Atkinson et al., 1972). Методе дескриптивне статистике, χ2 тест, Ман-Витнијев U тест, Крускал-Волисов тест, двофакторска анализа варијансе уз накнадне Post hoc анализе (Tukey HSD) и Спирманов коефицијент корелације ранга коришћени су у статистичкој обради података. Резултати су показали да постоји статистички значајна разлика у постигнућу на субтесту 5 између дечака и девојчица (p = 0,038), у односу на општи школски успех (p = 0,010), и у односу на оцену из математике (p = 0,004), док између разреда (p = 0,083) и оцене из српског језика (p = 0,066) та разлика није статистички значајна. Добијени резултати нас могу упутити на значај правовременог откривања одређених одступања у домену визуелног памћења и креирања одговарајућих третмана.sr
dc.description.abstractMemory is one of the cognitive processes necessary for adequate functioning, both in school and extracurricular activities. The aim of the research was to examine the visual memory of students attending the first cycle of elementary school. The research sample consisted of 294 students, both sexes (52% boys), aged 7- 10 years (AS = 105.23, SD = 14.26). Assessment of visual memory was performed using subtest 5 - Visual memory, Acadia Developmental Abilities Test (ACADIA, Atkinson et al., 1972). Descriptive statistics methods, χ2 test, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis test, two-factor analysis of variance with subsequent Post hoc analysis (Tukey HSD) and Spearman's rank correlation coefficient were used in statistical data processing. The results showed that there is a statistically significant difference in achievement on subtest 5 between boys and girls (p = 0.038), in relation to the general school success (p = 0.010), and in relation to the grade in mathematics (p = 0.004), while between grade/class (p = 0.083) and grades from the native language (p = 0.066), this difference is not statistically significant. The obtained results can lead us to the importance of timely detection of certain deviations in the domain of visual memory and creation of appropriate treatments.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectАкадиа тестsr
dc.subjectвизуелно памћењеsr
dc.subjectмлађи школски узрастsr
dc.subjectAcadia testsr
dc.subjectvisual memorysr
dc.subjectyounger school childrensr
dc.titleProcena vizuelnog pamćenja kod dece mlađeg školskog uzrastasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage62
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4917
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу