rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Procena vizuelnog pamćenja kod dece mlađeg školskog uzrasta

Authorized Users Only
2021
Authors
Nikolić, Marijana
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Памћење је један од когнитивних процеса потребних за адекватно функционисање, како у школским, тако и ваншколским активностима. Циљ истраживања је био да се испита визуелно памћење код ученика који похађају први циклус основног образовања. Узорак истраживања је чинило 294 ученика, оба пола (52% дечака), узраста 7-10 година (АС = 105,23, СД = 14,26). Процена визуелног памћења извршена је помоћу субтеста 5 – Визуелно памћење Акадиа теста развојних способности (Atkinson et al., 1972). Методе дескриптивне статистике, χ2 тест, Ман-Витнијев U тест, Крускал-Волисов тест, двофакторска анализа варијансе уз накнадне Post hoc анализе (Tukey HSD) и Спирманов коефицијент корелације ранга коришћени су у статистичкој обради података. Резултати су показали да постоји статистички значајна разлика у постигнућу на субтесту 5 између дечака и девојчица (p = 0,038), у односу на општи школски успех (p = 0,010), и у односу на оцену из математике (p = 0,004), док између разреда (p = 0,083) и оцене из српско...г језика (p = 0,066) та разлика није статистички значајна. Добијени резултати нас могу упутити на значај правовременог откривања одређених одступања у домену визуелног памћења и креирања одговарајућих третмана.

Memory is one of the cognitive processes necessary for adequate functioning, both in school and extracurricular activities. The aim of the research was to examine the visual memory of students attending the first cycle of elementary school. The research sample consisted of 294 students, both sexes (52% boys), aged 7- 10 years (AS = 105.23, SD = 14.26). Assessment of visual memory was performed using subtest 5 - Visual memory, Acadia Developmental Abilities Test (ACADIA, Atkinson et al., 1972). Descriptive statistics methods, χ2 test, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis test, two-factor analysis of variance with subsequent Post hoc analysis (Tukey HSD) and Spearman's rank correlation coefficient were used in statistical data processing. The results showed that there is a statistically significant difference in achievement on subtest 5 between boys and girls (p = 0.038), in relation to the general school success (p = 0.010), and in relation to the grade in mathematics (p = 0.004), whil...e between grade/class (p = 0.083) and grades from the native language (p = 0.066), this difference is not statistically significant. The obtained results can lead us to the importance of timely detection of certain deviations in the domain of visual memory and creation of appropriate treatments.

Keywords:
Акадиа тест / визуелно памћење / млађи школски узраст / Acadia test / visual memory / younger school children
Source:
2021, 4-62
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4917
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4917
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Nikolić, Marijana
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4917
AB  - Памћење је један од когнитивних процеса потребних за адекватно функционисање, како у школским, тако и ваншколским активностима.
Циљ истраживања је био да се испита визуелно памћење код ученика који похађају први циклус основног образовања. Узорак истраживања је чинило 294 ученика, оба пола (52% дечака), узраста 7-10 година (АС = 105,23, СД = 14,26). Процена визуелног памћења извршена је помоћу субтеста 5 – Визуелно памћење Акадиа теста развојних способности (Atkinson et al., 1972). Методе дескриптивне статистике, χ2 тест, Ман-Витнијев U тест,  Крускал-Волисов тест, двофакторска анализа варијансе уз накнадне Post hoc анализе (Tukey HSD) и Спирманов коефицијент корелације ранга коришћени су у статистичкој обради података.
Резултати су показали да постоји статистички значајна разлика у постигнућу на субтесту 5 између дечака и девојчица (p = 0,038), у односу на општи школски успех (p = 0,010), и у односу на оцену из математике (p = 0,004), док између разреда (p = 0,083) и оцене из српског језика (p = 0,066) та разлика није статистички значајна.
Добијени резултати нас могу упутити на значај правовременог откривања одређених одступања у домену визуелног памћења и креирања одговарајућих третмана.
AB  - Memory is one of the cognitive processes necessary for adequate functioning, both in school and extracurricular activities.
The aim of the research was to examine the visual memory of students attending the first cycle of elementary school. The research sample consisted of 294 students, both sexes (52% boys), aged 7- 10 years (AS = 105.23, SD = 14.26). Assessment of visual memory was performed using subtest 5 - Visual memory, Acadia Developmental Abilities Test (ACADIA, Atkinson et al., 1972). Descriptive statistics methods, χ2 test, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis test, two-factor analysis of variance with subsequent Post hoc analysis (Tukey HSD) and Spearman's rank correlation coefficient were used in statistical data processing.
The results showed that there is a statistically significant difference in achievement on subtest 5 between boys and girls (p = 0.038), in relation to the general school success (p = 0.010), and in relation to the grade in mathematics (p = 0.004), while between grade/class (p = 0.083) and grades from the native language (p = 0.066), this difference is not statistically significant.
The obtained results can lead us to the importance of timely detection of certain deviations in the domain of visual memory and creation of appropriate treatments.
T1  - Procena vizuelnog pamćenja kod dece mlađeg školskog uzrasta
EP  - 62
SP  - 4
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4917
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Nikolić, Marijana",
year = "2021",
abstract = "Памћење је један од когнитивних процеса потребних за адекватно функционисање, како у школским, тако и ваншколским активностима.
Циљ истраживања је био да се испита визуелно памћење код ученика који похађају први циклус основног образовања. Узорак истраживања је чинило 294 ученика, оба пола (52% дечака), узраста 7-10 година (АС = 105,23, СД = 14,26). Процена визуелног памћења извршена је помоћу субтеста 5 – Визуелно памћење Акадиа теста развојних способности (Atkinson et al., 1972). Методе дескриптивне статистике, χ2 тест, Ман-Витнијев U тест,  Крускал-Волисов тест, двофакторска анализа варијансе уз накнадне Post hoc анализе (Tukey HSD) и Спирманов коефицијент корелације ранга коришћени су у статистичкој обради података.
Резултати су показали да постоји статистички значајна разлика у постигнућу на субтесту 5 између дечака и девојчица (p = 0,038), у односу на општи школски успех (p = 0,010), и у односу на оцену из математике (p = 0,004), док између разреда (p = 0,083) и оцене из српског језика (p = 0,066) та разлика није статистички значајна.
Добијени резултати нас могу упутити на значај правовременог откривања одређених одступања у домену визуелног памћења и креирања одговарајућих третмана., Memory is one of the cognitive processes necessary for adequate functioning, both in school and extracurricular activities.
The aim of the research was to examine the visual memory of students attending the first cycle of elementary school. The research sample consisted of 294 students, both sexes (52% boys), aged 7- 10 years (AS = 105.23, SD = 14.26). Assessment of visual memory was performed using subtest 5 - Visual memory, Acadia Developmental Abilities Test (ACADIA, Atkinson et al., 1972). Descriptive statistics methods, χ2 test, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis test, two-factor analysis of variance with subsequent Post hoc analysis (Tukey HSD) and Spearman's rank correlation coefficient were used in statistical data processing.
The results showed that there is a statistically significant difference in achievement on subtest 5 between boys and girls (p = 0.038), in relation to the general school success (p = 0.010), and in relation to the grade in mathematics (p = 0.004), while between grade/class (p = 0.083) and grades from the native language (p = 0.066), this difference is not statistically significant.
The obtained results can lead us to the importance of timely detection of certain deviations in the domain of visual memory and creation of appropriate treatments.",
title = "Procena vizuelnog pamćenja kod dece mlađeg školskog uzrasta",
pages = "62-4",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4917"
}
Nikolić, M.. (2021). Procena vizuelnog pamćenja kod dece mlađeg školskog uzrasta. , 4-62.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4917
Nikolić M. Procena vizuelnog pamćenja kod dece mlađeg školskog uzrasta. 2021;:4-62.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4917 .
Nikolić, Marijana, "Procena vizuelnog pamćenja kod dece mlađeg školskog uzrasta" (2021):4-62,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4917 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB