Приказ основних података о документу

dc.creatorKrstić, Kristina
dc.date.accessioned2022-12-12T10:01:32Z
dc.date.available2022-12-12T10:01:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4915
dc.description.abstractЦиљ овог рада је био да се прегледом доступне научне и стручне литературе издвоје и анализирају радови који су се бавили социјалном партиципацијом деце с церебралном парализом. Фокус је усмерен на радове који су проучавали концепт социјалне партиципације деце с церебралном парализом у следећим доменима: академски и неакадемски сегмент образовања, партиципација у породичном животу, као и партиципација у слободним и рекреативним активностима. При прегледу литературе коришћени су Google Scholar и следеће базе: SCIndeks, EBSCO, Scopus и ScienceDirect. Кључне речи које је су коришћене приликом претраге литературе јесу: церебрална парализа, социјална укљученост, квалитет живота особа са церебралном парализом, породични живот деце са церебралном парализом, рекреативне активности деце са церебралном парализом, као и образовање деце са церебралном парализом. Примарна претрага резултовала је са 135 рукописа. Након филтрирања резултата, у коначну анализу је ушло 45 радова који су задовољили постављене критеријуме (радови су доступни у целости на српском или енглеском језику, публиковани су у последње три деценије у часопису или су саопштени на конференцији). Кључни налази овог рада указују на то како су резултати различитих научних студија сагласни у томе како деца са церебралном парализом остварују нижи ниво социјалне партиципације у различитим областима у односу на њихове вршњаке типичног развоја.sr
dc.description.abstractThe aim of this paper was to review and analyze the available scientific and professional literature in order to select studies that dealt with the social participation of children with cerebral palsy. The focus was on studies that had research the concept of social participation of children with cerebral palsy in the following domains: academic and non-academic segment of education, participation in family life, as well as participation in leisure and recreational activities. For the literature review, we have used: Google Scholar and the following databases: SCIndeks, EBSCO, Scopus and ScienceDirect. The key words used in the literature search were: cerebral palsy, social inclusion, quality of life of people with cerebral palsy, family life of children with cerebral palsy, recreational activities of children with cerebral palsy, as well as education of children with cerebral palsy. The primary search resulted in 135 studies. After filtering the results, the final analysis included 45 studies that met the set criteria (papers are available in full in Serbian or English, have been published in the last three decades in a journal or were presented at a conference). The key findings of this paper indicate that the results of various scientific studies are consistent in how children with cerebral palsy achieve a lower level of social participation in different areas compared to their peers of typical development.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectцеребрална парализаsr
dc.subjectсоцијална партиципацијаsr
dc.subjectпородицаsr
dc.subjectобразовањеsr
dc.subjectдецаsr
dc.subjectcerebral palsysr
dc.subjectsocial participationsr
dc.subjectfamilysr
dc.subjecteducationsr
dc.subjectchildrensr
dc.titleSocijalna participacija dece sa cerebralnom paralizom školskog uzrastasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage58
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4915
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу