rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Socijalna participacija dece sa cerebralnom paralizom školskog uzrasta

Authorized Users Only
2021
Authors
Krstić, Kristina
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Циљ овог рада је био да се прегледом доступне научне и стручне литературе издвоје и анализирају радови који су се бавили социјалном партиципацијом деце с церебралном парализом. Фокус је усмерен на радове који су проучавали концепт социјалне партиципације деце с церебралном парализом у следећим доменима: академски и неакадемски сегмент образовања, партиципација у породичном животу, као и партиципација у слободним и рекреативним активностима. При прегледу литературе коришћени су Google Scholar и следеће базе: SCIndeks, EBSCO, Scopus и ScienceDirect. Кључне речи које је су коришћене приликом претраге литературе јесу: церебрална парализа, социјална укљученост, квалитет живота особа са церебралном парализом, породични живот деце са церебралном парализом, рекреативне активности деце са церебралном парализом, као и образовање деце са церебралном парализом. Примарна претрага резултовала је са 135 рукописа. Након филтрирања резултата, у коначну анализу је ушло 45 радова који су задовољили пос...тављене критеријуме (радови су доступни у целости на српском или енглеском језику, публиковани су у последње три деценије у часопису или су саопштени на конференцији). Кључни налази овог рада указују на то како су резултати различитих научних студија сагласни у томе како деца са церебралном парализом остварују нижи ниво социјалне партиципације у различитим областима у односу на њихове вршњаке типичног развоја.

The aim of this paper was to review and analyze the available scientific and professional literature in order to select studies that dealt with the social participation of children with cerebral palsy. The focus was on studies that had research the concept of social participation of children with cerebral palsy in the following domains: academic and non-academic segment of education, participation in family life, as well as participation in leisure and recreational activities. For the literature review, we have used: Google Scholar and the following databases: SCIndeks, EBSCO, Scopus and ScienceDirect. The key words used in the literature search were: cerebral palsy, social inclusion, quality of life of people with cerebral palsy, family life of children with cerebral palsy, recreational activities of children with cerebral palsy, as well as education of children with cerebral palsy. The primary search resulted in 135 studies. After filtering the results, the final analysis included 4...5 studies that met the set criteria (papers are available in full in Serbian or English, have been published in the last three decades in a journal or were presented at a conference). The key findings of this paper indicate that the results of various scientific studies are consistent in how children with cerebral palsy achieve a lower level of social participation in different areas compared to their peers of typical development.

Keywords:
церебрална парализа / социјална партиципација / породица / образовање / деца / cerebral palsy / social participation / family / education / children
Source:
2021, 3-58
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4915
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4915
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Krstić, Kristina
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4915
AB  - Циљ овог рада је био да се прегледом доступне научне и стручне литературе издвоје и анализирају радови који су се бавили социјалном партиципацијом деце с церебралном парализом. Фокус је усмерен на радове који су проучавали концепт социјалне партиципације деце с церебралном парализом у следећим доменима: академски и неакадемски сегмент образовања, партиципација у породичном животу, као и партиципација у слободним и рекреативним активностима.
При прегледу литературе коришћени су Google Scholar и следеће базе: SCIndeks, EBSCO, Scopus и ScienceDirect. Кључне речи које је су коришћене приликом претраге литературе јесу: церебрална парализа, социјална укљученост, квалитет живота особа са церебралном парализом, породични живот деце са церебралном парализом, рекреативне активности деце са церебралном парализом, као и образовање деце са церебралном парализом.
Примарна претрага резултовала је са 135 рукописа. Након филтрирања резултата, у коначну анализу је ушло 45 радова који су задовољили постављене критеријуме (радови су доступни у целости на српском или енглеском језику, публиковани су у последње три деценије у часопису или су саопштени на конференцији).
Кључни налази овог рада указују на то како су резултати различитих научних студија сагласни у томе како деца са церебралном парализом остварују нижи ниво социјалне партиципације у различитим областима у односу на њихове вршњаке типичног развоја.
AB  - The aim of this paper was to review and analyze the available scientific and professional literature in order to select studies that dealt with the social participation of children with cerebral palsy. The focus was on studies that had research the concept of social participation of children with cerebral palsy in the following domains: academic and non-academic segment of education, participation in family life, as well as participation in leisure and recreational activities.
For the literature review, we have used: Google Scholar and the following databases: SCIndeks, EBSCO, Scopus and ScienceDirect. The key words used in the literature search were: cerebral palsy, social inclusion, quality of life of people with cerebral palsy, family life of children with cerebral palsy, recreational activities of children with cerebral palsy, as well as education of children with cerebral palsy. The primary search resulted in 135 studies. After filtering the results, the final analysis included 45 studies that met the set criteria (papers are available in full in Serbian or English, have been published in the last three decades in a journal or were presented at a conference).
The key findings of this paper indicate that the results of various scientific studies are consistent in how children with cerebral palsy achieve a lower level of social participation in different areas compared to their peers of typical development.
T1  - Socijalna participacija dece sa cerebralnom paralizom školskog uzrasta
EP  - 58
SP  - 3
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4915
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Krstić, Kristina",
year = "2021",
abstract = "Циљ овог рада је био да се прегледом доступне научне и стручне литературе издвоје и анализирају радови који су се бавили социјалном партиципацијом деце с церебралном парализом. Фокус је усмерен на радове који су проучавали концепт социјалне партиципације деце с церебралном парализом у следећим доменима: академски и неакадемски сегмент образовања, партиципација у породичном животу, као и партиципација у слободним и рекреативним активностима.
При прегледу литературе коришћени су Google Scholar и следеће базе: SCIndeks, EBSCO, Scopus и ScienceDirect. Кључне речи које је су коришћене приликом претраге литературе јесу: церебрална парализа, социјална укљученост, квалитет живота особа са церебралном парализом, породични живот деце са церебралном парализом, рекреативне активности деце са церебралном парализом, као и образовање деце са церебралном парализом.
Примарна претрага резултовала је са 135 рукописа. Након филтрирања резултата, у коначну анализу је ушло 45 радова који су задовољили постављене критеријуме (радови су доступни у целости на српском или енглеском језику, публиковани су у последње три деценије у часопису или су саопштени на конференцији).
Кључни налази овог рада указују на то како су резултати различитих научних студија сагласни у томе како деца са церебралном парализом остварују нижи ниво социјалне партиципације у различитим областима у односу на њихове вршњаке типичног развоја., The aim of this paper was to review and analyze the available scientific and professional literature in order to select studies that dealt with the social participation of children with cerebral palsy. The focus was on studies that had research the concept of social participation of children with cerebral palsy in the following domains: academic and non-academic segment of education, participation in family life, as well as participation in leisure and recreational activities.
For the literature review, we have used: Google Scholar and the following databases: SCIndeks, EBSCO, Scopus and ScienceDirect. The key words used in the literature search were: cerebral palsy, social inclusion, quality of life of people with cerebral palsy, family life of children with cerebral palsy, recreational activities of children with cerebral palsy, as well as education of children with cerebral palsy. The primary search resulted in 135 studies. After filtering the results, the final analysis included 45 studies that met the set criteria (papers are available in full in Serbian or English, have been published in the last three decades in a journal or were presented at a conference).
The key findings of this paper indicate that the results of various scientific studies are consistent in how children with cerebral palsy achieve a lower level of social participation in different areas compared to their peers of typical development.",
title = "Socijalna participacija dece sa cerebralnom paralizom školskog uzrasta",
pages = "58-3",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4915"
}
Krstić, K.. (2021). Socijalna participacija dece sa cerebralnom paralizom školskog uzrasta. , 3-58.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4915
Krstić K. Socijalna participacija dece sa cerebralnom paralizom školskog uzrasta. 2021;:3-58.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4915 .
Krstić, Kristina, "Socijalna participacija dece sa cerebralnom paralizom školskog uzrasta" (2021):3-58,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4915 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB