Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma
Samo za registrovane korisnike
2021
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)

Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Вршњачки посредоване интервенције се примењују у раду са ученицима са интелектуалном ометеношћу (ИО) и/или поремећајем из спектра аутизма (ПСА), како би се побољшало социјално функционисање и академско постигнуће ових ученика. Ове интервенције подразумевају подучавање вршњака типичног развоја (ТР) да на адекватан начин пружају подршку ученицима са ИО и/или ПСА, како би повећали њихово учешће у школским активностима.
Циљ овог рада је да се прикаже примена и успешност вршњачки посредованих интервенција у раду са ученицима са ИО и/или ПСА.
Релевантна литература је пронађена путем претраживача Google Scholar и издвојени су они радови у којима су вршњачки посредоване интервенције примењене код ученика са ИО и/или ПСА, било самостално, било у склопу ширег узорка деце с ометеношћу. За приказ су коришћена истраживања у којима су примењене вршњачки посредоване интервенције у школским условима, за време или ван часова, са циљем побољшања социјалних и/или академских постигнућа ученика са ометен...ошћу.
Приказана истраживања упућују на широку применљивост вршњачки посредованих интервенција када је популација особа с ИО и/или ПСА у питању с обзиром на то да су интервенције примењиване на различитим узрастима (од основношколског до средњошколског), код ученика са ПСА и ученика различитих нивоа ИО (од лаке ИО до тешке ИО), као и код ученика са коморбидитетом (ИО и ПСА). Ова врста интервенција показала се као успешна у раду са ученицима са ИО и/или ПСА. Ученици са ометеношћу који су учествовали у вршњачки посредованим интервенцијама чешће су остваривали социјалне интеракције са вршњацима и имали су повећано учешће у школским активностима.
У доба када је инклузивно образовање актуелно у нашој средини, и с обзиром на приказане предности вршњачки посредованих интервенција, било би добро да се у будућности спроведу истраживања којима би се испитала успешност ове врсте интервенција и код нас.
Peer-mediated interventions are used in working with students with intellectual disabilities (ID) and/or autism spectrum disorders (ASD), to improve the social functioning and academic achievement of these students. These interventions involve teaching peers of typical development (TD) to adequately support students with ID and/or ASD, in order to increase their participation in school activities.
The aim of this paper is to show the application and success of peer-mediated interventions in working with students with ID and/or ASD.
Relevant literature was found through the Google Scholar search engine and those papers were singled out in which peer-mediated interventions were applied to students with ID and/or ASD, either independently or as part of a wider sample of children with disabilities. Research was used in which peer-mediated interventions were applied in school conditions, during or outside classes, with the aim of improving the social and / or academic achievements of stud...ents with disabilities.
The presented research indicates the wide applicability of peer-mediated interventions when the population of persons with ID and/or ASD is in question, given that the interventions were applied at different ages (from elementary to secondary school), among students with ASD and students of different levels of ID (mild ID to severe ID), as well as in students with comorbidity (ID and ASD). This type of intervention has proven to be successful in working with students with ID and/or ASD. Students with disabilities who participated in peer-mediated interventions were more likely to have social interactions with peers and had increased participation in school activities.
At a time when inclusive education is current in our environment, and given the advantages of peer-mediated interventions, it would be good to conduct research in the future to examine the success of this type of intervention in our country.
Ključne reči:
интелектуална ометеност / аутизам / социјалне вештине / академско постигнуће / вршњачко посредовање / intellectual disability / autism / social skills / academic achievement / peer mediationIzvor:
2021, 1-19Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Beslać, Ema PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4909 AB - Вршњачки посредоване интервенције се примењују у раду са ученицима са интелектуалном ометеношћу (ИО) и/или поремећајем из спектра аутизма (ПСА), како би се побољшало социјално функционисање и академско постигнуће ових ученика. Ове интервенције подразумевају подучавање вршњака типичног развоја (ТР) да на адекватан начин пружају подршку ученицима са ИО и/или ПСА, како би повећали њихово учешће у школским активностима. Циљ овог рада је да се прикаже примена и успешност вршњачки посредованих интервенција у раду са ученицима са ИО и/или ПСА. Релевантна литература је пронађена путем претраживача Google Scholar и издвојени су они радови у којима су вршњачки посредоване интервенције примењене код ученика са ИО и/или ПСА, било самостално, било у склопу ширег узорка деце с ометеношћу. За приказ су коришћена истраживања у којима су примењене вршњачки посредоване интервенције у школским условима, за време или ван часова, са циљем побољшања социјалних и/или академских постигнућа ученика са ометеношћу. Приказана истраживања упућују на широку применљивост вршњачки посредованих интервенција када је популација особа с ИО и/или ПСА у питању с обзиром на то да су интервенције примењиване на различитим узрастима (од основношколског до средњошколског), код ученика са ПСА и ученика различитих нивоа ИО (од лаке ИО до тешке ИО), као и код ученика са коморбидитетом (ИО и ПСА). Ова врста интервенција показала се као успешна у раду са ученицима са ИО и/или ПСА. Ученици са ометеношћу који су учествовали у вршњачки посредованим интервенцијама чешће су остваривали социјалне интеракције са вршњацима и имали су повећано учешће у школским активностима. У доба када је инклузивно образовање актуелно у нашој средини, и с обзиром на приказане предности вршњачки посредованих интервенција, било би добро да се у будућности спроведу истраживања којима би се испитала успешност ове врсте интервенција и код нас. AB - Peer-mediated interventions are used in working with students with intellectual disabilities (ID) and/or autism spectrum disorders (ASD), to improve the social functioning and academic achievement of these students. These interventions involve teaching peers of typical development (TD) to adequately support students with ID and/or ASD, in order to increase their participation in school activities. The aim of this paper is to show the application and success of peer-mediated interventions in working with students with ID and/or ASD. Relevant literature was found through the Google Scholar search engine and those papers were singled out in which peer-mediated interventions were applied to students with ID and/or ASD, either independently or as part of a wider sample of children with disabilities. Research was used in which peer-mediated interventions were applied in school conditions, during or outside classes, with the aim of improving the social and / or academic achievements of students with disabilities. The presented research indicates the wide applicability of peer-mediated interventions when the population of persons with ID and/or ASD is in question, given that the interventions were applied at different ages (from elementary to secondary school), among students with ASD and students of different levels of ID (mild ID to severe ID), as well as in students with comorbidity (ID and ASD). This type of intervention has proven to be successful in working with students with ID and/or ASD. Students with disabilities who participated in peer-mediated interventions were more likely to have social interactions with peers and had increased participation in school activities. At a time when inclusive education is current in our environment, and given the advantages of peer-mediated interventions, it would be good to conduct research in the future to examine the success of this type of intervention in our country. T1 - Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma EP - 19 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4909 ER -
@mastersthesis{ author = "Beslać, Ema", year = "2021", abstract = "Вршњачки посредоване интервенције се примењују у раду са ученицима са интелектуалном ометеношћу (ИО) и/или поремећајем из спектра аутизма (ПСА), како би се побољшало социјално функционисање и академско постигнуће ових ученика. Ове интервенције подразумевају подучавање вршњака типичног развоја (ТР) да на адекватан начин пружају подршку ученицима са ИО и/или ПСА, како би повећали њихово учешће у школским активностима. Циљ овог рада је да се прикаже примена и успешност вршњачки посредованих интервенција у раду са ученицима са ИО и/или ПСА. Релевантна литература је пронађена путем претраживача Google Scholar и издвојени су они радови у којима су вршњачки посредоване интервенције примењене код ученика са ИО и/или ПСА, било самостално, било у склопу ширег узорка деце с ометеношћу. За приказ су коришћена истраживања у којима су примењене вршњачки посредоване интервенције у школским условима, за време или ван часова, са циљем побољшања социјалних и/или академских постигнућа ученика са ометеношћу. Приказана истраживања упућују на широку применљивост вршњачки посредованих интервенција када је популација особа с ИО и/или ПСА у питању с обзиром на то да су интервенције примењиване на различитим узрастима (од основношколског до средњошколског), код ученика са ПСА и ученика различитих нивоа ИО (од лаке ИО до тешке ИО), као и код ученика са коморбидитетом (ИО и ПСА). Ова врста интервенција показала се као успешна у раду са ученицима са ИО и/или ПСА. Ученици са ометеношћу који су учествовали у вршњачки посредованим интервенцијама чешће су остваривали социјалне интеракције са вршњацима и имали су повећано учешће у школским активностима. У доба када је инклузивно образовање актуелно у нашој средини, и с обзиром на приказане предности вршњачки посредованих интервенција, било би добро да се у будућности спроведу истраживања којима би се испитала успешност ове врсте интервенција и код нас., Peer-mediated interventions are used in working with students with intellectual disabilities (ID) and/or autism spectrum disorders (ASD), to improve the social functioning and academic achievement of these students. These interventions involve teaching peers of typical development (TD) to adequately support students with ID and/or ASD, in order to increase their participation in school activities. The aim of this paper is to show the application and success of peer-mediated interventions in working with students with ID and/or ASD. Relevant literature was found through the Google Scholar search engine and those papers were singled out in which peer-mediated interventions were applied to students with ID and/or ASD, either independently or as part of a wider sample of children with disabilities. Research was used in which peer-mediated interventions were applied in school conditions, during or outside classes, with the aim of improving the social and / or academic achievements of students with disabilities. The presented research indicates the wide applicability of peer-mediated interventions when the population of persons with ID and/or ASD is in question, given that the interventions were applied at different ages (from elementary to secondary school), among students with ASD and students of different levels of ID (mild ID to severe ID), as well as in students with comorbidity (ID and ASD). This type of intervention has proven to be successful in working with students with ID and/or ASD. Students with disabilities who participated in peer-mediated interventions were more likely to have social interactions with peers and had increased participation in school activities. At a time when inclusive education is current in our environment, and given the advantages of peer-mediated interventions, it would be good to conduct research in the future to examine the success of this type of intervention in our country.", title = "Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma", pages = "19-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4909" }
Beslać, E.. (2021). Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma. , 1-19. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4909
Beslać E. Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma. 2021;:1-19. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4909 .
Beslać, Ema, "Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma" (2021):1-19, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4909 .