Приказ основних података о документу

dc.creatorMijić, Ivana
dc.date.accessioned2022-11-24T11:54:18Z
dc.date.available2022-11-24T11:54:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4905
dc.description.abstractТранзиција подразумева прелазак. Прелазак се може односити на различите области живота, и свако од нас у току живота проћи ће кроз тај процес. Један од аспеката транзиције јесте прелазак са предшколско на основно-школско образовање, односно полазак у први разред. То је период од изузетног значаја, не само за децу типичне популације, већ и за децу са тешкоћама у развоју и инвалидитетом и због тога захтева сарадњу школе и вртића, школе и вртића са родитељима, одговарајућају припрему и подршку све деце за полазак у школу и одговарајуће компетенције наставника. Основни циљ овог рада je да, увидом у резултате различитих студија које су се бавиле истраживањем на тему „Значај подршке деци са тешкоћама у развоју и инвалидитетом“, укаже на значај неопходне подршке и улоге свих стручњака и установа које учествују у процесу транзиције деце са тешкоћама у развоју и инвалидитетом из предшколског у основношколско васпитање и образовање. У складу са постављеним циљем прикупљено је, преко претраживача Google Scholar-a 78 радова, а који су као кључне речи имали: транзиција, прелазак са предшколског на основношколско образовање, моторички поремећаји, сарадња предшколске и основношколске установе, припрема за полазак у први разред, улога родитеља при транзицији, подршка деци са сматњама у развоју. Критеријуме је задовољило 52 рада и овде су представљени резултати тих истраживања. Доступна истраживања показују да је реч о изузетно значајном периоду за који је неопходна подршка деци и родитељима, нарочито деци са сметњама у развоју и инвалидитетом. Резултати достиупних истраживања указују и на то да су основношколске установе те које требају да иницирају сарадњу, како са предшколском установом тако и са родитељима. Едукацијом треба радити на јачању компетенција учитеља и васпитача, зарад позитивних последица које ће бити као резултат инклузије.sr
dc.description.abstractTransition implies transition. The transition can relate to different areas of life, and each of us will go through that process throughout our lives. One of the aspects of the transition is the transition from preschool to primary school education, ie starting the first grade. This is a very important period, not only for children of the typical population, but also for children with developmental disabilities and disabilities. Therefore, it requires the cooperation of school and kindergarten, school and kindergarten with parents, appropriate preparation and support of all children for starting school and appropriate competencies of teachers. The main goal of this paper is to, by reviewing the results of various studies that conducted research on "The importance of supporting children with disabilities", point out the importance of the necessary support and role of all professionals and institutions involved in the transition of children with disabilities in development and disability from preschool to primary education. In accordance with the set goal, 78 papers were collected through the Google Scholar search engine, which had as key words: transition, transition from preschool to primary education, motor disorders, cooperation between preschool and primary school, preparation for first grade, the role of parents in transition, support for children with developmental disabilities. The criteria were met by 52 papers and the results of these researches are presented here. Available research shows that this is an extremely important period for which support is needed for children and parents, especially children with disabilities. Then that it is the primary school institutions that should initiate cooperation with both the preschool institution and the parents. Education should work on strengthening the competencies of teachers and educators, for the sake of positive consequences that will be the result of inclusion.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectтранзицијаsr
dc.subjectсарадњаsr
dc.subjectподршкаsr
dc.subjectполазак у први разредsr
dc.subjectмоторичке сметње и поремећајиsr
dc.subjecttransitionsr
dc.subjectcooperationsr
dc.subjectsupportsr
dc.subjectstarting first gradesr
dc.subjectmotor disorders and disorderssr
dc.titleZnačaj podrške deci sa teškoćama u razvoju i invaliditetom pri tranziciji iz predškolskog u osnovnoškolsko vaspitanje i obrazovanjesr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage53
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4905
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу