Приказ основних података о документу

dc.creatorJerkić, Dragana
dc.date.accessioned2022-11-24T11:52:09Z
dc.date.available2022-11-24T11:52:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4903
dc.description.abstractИнклузивно образовање ученика с интелектуалном ометеношћу у нашој земљи актуелно је нешто више од десетак година, а ставови наставника представљају један од најважнијих фактора за укључивање ових ученика у редовна одељења. Циљ рада је да се прегледом доступне литературе стекне увид у ставове наставника основних школа према инклузивном образовању ученика с интелектуалном ометеношћу. За претрагу литературе коришћен је Google Scholar и сервис Концорзијума библиотеке Србије за обједињену набавку – KOBSON. Претраживана је литература на српском, хрватском и енглеском језику, а радови који су се бавили ставовима наставника средњих школа нису укључени у детаљнију анализу, као ни радови који нису у целости објављени. Анализом доступних истраживања указано је на различите факторе који се могу довести у везу са испољеним ставовима наставника основних школа према инклузивном образовању ученика с интелектуалном ометеношћу. Уочено је да одређене карактеристике ученика с интелектуалном ометеношћу, попут нивоа интелектуалне ометености, придружених бихевиоралних тешкоћа или проблема пажње могу утицати на ставове наставника према инклузивном образовању ученика. Поред тога, одређене карактеристике личности наставника, као и њихов емоционални доживљај ученика с интелектуалном ометеношћу, старосна доб наставника, радни стаж, контакт и искуство у раду са ученицима с ИО могу се повезати са њиховим ставовима. Утицај пола наставника, разред коме предају и ниво образовања нису у довољној мери потврђени као значајни. Најзначајније запажање везано је за факторе окружења, јер је у већини истраживања потврђен њихов утицај на ставове наставника. Неусаглашеност постојећих прописа са објективним околностима у којима се инклузивно образовање ученика с интелектуалном ометеношћу реализује, недостатак дефектолошке подршке и изостанак стручних усавршавања наставника негативно утичу на прихватање инклузивног образовања ученика с интелектуалном ометеношћу. Из тога може да се закључи да је неопходно побољшати услове рада у којима се инклузивна настава реализује, едуковати наставнике и обезбедити им континуирану дефектолошку подршку, како би се спровођење инклузивне праксе подигло на виши ниво и умањио или елиминисао утицај овог фактора.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectспецијална едукацијаsr
dc.subjectдефектолошка подршкаsr
dc.subjectуслови радаsr
dc.titleStavovi nastavnika osnovnih škola prema inkluzivnom obrazovanju učenika s intelektualnom ometenošćusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage28
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4903
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу