rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stavovi nastavnika osnovnih škola prema inkluzivnom obrazovanju učenika s intelektualnom ometenošću

Authorized Users Only
2021
Authors
Jerkić, Dragana
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Инклузивно образовање ученика с интелектуалном ометеношћу у нашој земљи актуелно је нешто више од десетак година, а ставови наставника представљају један од најважнијих фактора за укључивање ових ученика у редовна одељења. Циљ рада је да се прегледом доступне литературе стекне увид у ставове наставника основних школа према инклузивном образовању ученика с интелектуалном ометеношћу. За претрагу литературе коришћен је Google Scholar и сервис Концорзијума библиотеке Србије за обједињену набавку – KOBSON. Претраживана је литература на српском, хрватском и енглеском језику, а радови који су се бавили ставовима наставника средњих школа нису укључени у детаљнију анализу, као ни радови који нису у целости објављени. Анализом доступних истраживања указано је на различите факторе који се могу довести у везу са испољеним ставовима наставника основних школа према инклузивном образовању ученика с интелектуалном ометеношћу. Уочено је да одређене карактеристике ученика с интелектуалном ометеношћу, ...попут нивоа интелектуалне ометености, придружених бихевиоралних тешкоћа или проблема пажње могу утицати на ставове наставника према инклузивном образовању ученика. Поред тога, одређене карактеристике личности наставника, као и њихов емоционални доживљај ученика с интелектуалном ометеношћу, старосна доб наставника, радни стаж, контакт и искуство у раду са ученицима с ИО могу се повезати са њиховим ставовима. Утицај пола наставника, разред коме предају и ниво образовања нису у довољној мери потврђени као значајни. Најзначајније запажање везано је за факторе окружења, јер је у већини истраживања потврђен њихов утицај на ставове наставника. Неусаглашеност постојећих прописа са објективним околностима у којима се инклузивно образовање ученика с интелектуалном ометеношћу реализује, недостатак дефектолошке подршке и изостанак стручних усавршавања наставника негативно утичу на прихватање инклузивног образовања ученика с интелектуалном ометеношћу. Из тога може да се закључи да је неопходно побољшати услове рада у којима се инклузивна настава реализује, едуковати наставнике и обезбедити им континуирану дефектолошку подршку, како би се спровођење инклузивне праксе подигло на виши ниво и умањио или елиминисао утицај овог фактора.

Keywords:
специјална едукација / дефектолошка подршка / услови рада
Source:
2021, 4-28
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4903
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4903
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Jerkić, Dragana
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4903
AB  - Инклузивно образовање ученика с интелектуалном ометеношћу у нашој земљи актуелно је нешто више од десетак година, а ставови наставника представљају један од најважнијих фактора за укључивање ових ученика у редовна одељења.
Циљ рада је да се прегледом доступне литературе стекне увид у ставове наставника основних школа према инклузивном образовању ученика с интелектуалном ометеношћу. За претрагу литературе коришћен је Google Scholar и сервис Концорзијума библиотеке Србије за обједињену набавку – KOBSON. Претраживана је литература на српском, хрватском и енглеском језику, а радови који су се бавили ставовима наставника средњих школа нису укључени у детаљнију анализу, као ни радови који нису у целости објављени.
Анализом доступних истраживања указано је на различите факторе који се могу довести у везу са испољеним ставовима наставника основних школа према инклузивном образовању ученика с интелектуалном ометеношћу. Уочено је да одређене карактеристике ученика с интелектуалном ометеношћу, попут нивоа интелектуалне ометености, придружених бихевиоралних тешкоћа или проблема пажње могу утицати на ставове наставника према инклузивном образовању ученика. Поред тога, одређене карактеристике личности наставника, као и њихов емоционални доживљај ученика с интелектуалном ометеношћу, старосна доб наставника, радни стаж, контакт и искуство у раду са ученицима с ИО могу се повезати са њиховим ставовима. Утицај пола наставника, разред коме предају и ниво образовања нису у довољној мери потврђени као значајни. Најзначајније запажање везано је за факторе окружења, јер је у већини истраживања потврђен њихов утицај на ставове наставника. Неусаглашеност постојећих прописа са објективним околностима у којима се инклузивно образовање ученика с интелектуалном ометеношћу реализује, недостатак дефектолошке подршке и изостанак стручних усавршавања наставника негативно утичу на прихватање инклузивног образовања ученика с интелектуалном ометеношћу. Из тога може да се закључи да је неопходно побољшати услове рада у којима се инклузивна настава реализује, едуковати наставнике и обезбедити им континуирану дефектолошку подршку, како би се спровођење инклузивне праксе подигло на виши ниво и умањио или елиминисао утицај овог фактора.
T1  - Stavovi nastavnika osnovnih škola prema inkluzivnom obrazovanju učenika s intelektualnom ometenošću
EP  - 28
SP  - 4
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4903
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Jerkić, Dragana",
year = "2021",
abstract = "Инклузивно образовање ученика с интелектуалном ометеношћу у нашој земљи актуелно је нешто више од десетак година, а ставови наставника представљају један од најважнијих фактора за укључивање ових ученика у редовна одељења.
Циљ рада је да се прегледом доступне литературе стекне увид у ставове наставника основних школа према инклузивном образовању ученика с интелектуалном ометеношћу. За претрагу литературе коришћен је Google Scholar и сервис Концорзијума библиотеке Србије за обједињену набавку – KOBSON. Претраживана је литература на српском, хрватском и енглеском језику, а радови који су се бавили ставовима наставника средњих школа нису укључени у детаљнију анализу, као ни радови који нису у целости објављени.
Анализом доступних истраживања указано је на различите факторе који се могу довести у везу са испољеним ставовима наставника основних школа према инклузивном образовању ученика с интелектуалном ометеношћу. Уочено је да одређене карактеристике ученика с интелектуалном ометеношћу, попут нивоа интелектуалне ометености, придружених бихевиоралних тешкоћа или проблема пажње могу утицати на ставове наставника према инклузивном образовању ученика. Поред тога, одређене карактеристике личности наставника, као и њихов емоционални доживљај ученика с интелектуалном ометеношћу, старосна доб наставника, радни стаж, контакт и искуство у раду са ученицима с ИО могу се повезати са њиховим ставовима. Утицај пола наставника, разред коме предају и ниво образовања нису у довољној мери потврђени као значајни. Најзначајније запажање везано је за факторе окружења, јер је у већини истраживања потврђен њихов утицај на ставове наставника. Неусаглашеност постојећих прописа са објективним околностима у којима се инклузивно образовање ученика с интелектуалном ометеношћу реализује, недостатак дефектолошке подршке и изостанак стручних усавршавања наставника негативно утичу на прихватање инклузивног образовања ученика с интелектуалном ометеношћу. Из тога може да се закључи да је неопходно побољшати услове рада у којима се инклузивна настава реализује, едуковати наставнике и обезбедити им континуирану дефектолошку подршку, како би се спровођење инклузивне праксе подигло на виши ниво и умањио или елиминисао утицај овог фактора.",
title = "Stavovi nastavnika osnovnih škola prema inkluzivnom obrazovanju učenika s intelektualnom ometenošću",
pages = "28-4",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4903"
}
Jerkić, D.. (2021). Stavovi nastavnika osnovnih škola prema inkluzivnom obrazovanju učenika s intelektualnom ometenošću. , 4-28.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4903
Jerkić D. Stavovi nastavnika osnovnih škola prema inkluzivnom obrazovanju učenika s intelektualnom ometenošću. 2021;:4-28.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4903 .
Jerkić, Dragana, "Stavovi nastavnika osnovnih škola prema inkluzivnom obrazovanju učenika s intelektualnom ometenošću" (2021):4-28,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4903 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB