Uticaj senzorne stimulacije na svakodnevne aktivnosti kod osoba sa motoričkim poremećajima i osoba sa autizmom
Samo za registrovane korisnike
2021
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)

Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Информације из спољашње и унутрашње средине се интегришу путем сензорног система.
Улогу у перцепцији дражи имају наша чула. Неометано функционисање у свакодневним активностима захтева да се информације уредно обраде и организују, како би особа могла да има адекватну реакцију.
Развој сензорне интеграције почиње веома рано, па је потребно стимулисати је на време како би се омогућила нормална функција сензомоторног система. Постоје више типова стимулација (аудитивна, вестибуларна, визуелна, проприоцептивна, тактилна, олфакторна, густативна) којима се успоставља сензорни тренинг услед постојања сензорне дисфункције или како би се обезбедио уредан развојни пут сензорног система. Код аутизма и моторичких поремећаја, самосталност у смислу извршавања свакодневних активности, представља једну од области у којима уочавамо потешкоће.
Стимулацијом сензорног система утичемо на стицање потребног позитивног чулног искуства које смањује негативне реакције на неугодна искуства и тиме подстичемо да о...собе развију бољу слику о себи што је један од главних фактора укључивања у социјалну средину.
Циљ овог рада је да прегледом доступне литературе и истраживања са домена Google scholar-a, Pub med-a, Kobsona и осталих претраживача научне литературе увиди проблем сензорне интеграције као и њен утицај на свакодневно функционисање, то јест како особе различитог сензорног профила реагују на третман сензорне интеграције у циљу побољшања њиховог функционисања код популације деце, а и особа са моторичким поремећајем и аутизмом.
An information coming from outer or inner environment is integrated through the sensory system. Senses, as an important part of sensory system, play the main role in perception. After perception, information must be processed and organized properly, so the adequate reaction can be performed.
Development of sensory integration system begins early, so it is necessary to be timely and properly stimulated further enabling normal function of the sensorimotor system later in life.
There are several types of stimulation (auditory, vestibular, visual, proprioceptive, tactile, olfactory, gustatory) used for establishing sensory training due to sensory dysfunction or an optimal development of the sensory system. In people with autism or motor disorders, performing daily activities in an independent manner is generally considered as a weakness.
By stimulation of sensory system, we influence the acquisition of essential positive sensory experience, which reduces negative reactions to unpleasant... experiences, thus encourage people to acquire a better image of themselves, which is one of the main factors of inclusion in the social environment.
The aim of our paper is to review the available literature from the: Google scholar, Pub med, Cobson, and other literature search engines to determine importance of sensory integration and its impact on daily functioning (i.e., how different sensory profiles in the population of children, people with motor disorders and autism respond to sensory integrations used for improving their functioning, etc.).
Ključne reči:
сензорна стимулација / поремећаји моторике / аутизам / свакодневне активности код особа са моторичким поремећајем и аутизмом / sensory stimulation / motor disorders / autism / daily activities in people with motor disorders and autismIzvor:
2021, 2-52Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Mitić, Jovan PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4902 AB - Информације из спољашње и унутрашње средине се интегришу путем сензорног система. Улогу у перцепцији дражи имају наша чула. Неометано функционисање у свакодневним активностима захтева да се информације уредно обраде и организују, како би особа могла да има адекватну реакцију. Развој сензорне интеграције почиње веома рано, па је потребно стимулисати је на време како би се омогућила нормална функција сензомоторног система. Постоје више типова стимулација (аудитивна, вестибуларна, визуелна, проприоцептивна, тактилна, олфакторна, густативна) којима се успоставља сензорни тренинг услед постојања сензорне дисфункције или како би се обезбедио уредан развојни пут сензорног система. Код аутизма и моторичких поремећаја, самосталност у смислу извршавања свакодневних активности, представља једну од области у којима уочавамо потешкоће. Стимулацијом сензорног система утичемо на стицање потребног позитивног чулног искуства које смањује негативне реакције на неугодна искуства и тиме подстичемо да особе развију бољу слику о себи што је један од главних фактора укључивања у социјалну средину. Циљ овог рада је да прегледом доступне литературе и истраживања са домена Google scholar-a, Pub med-a, Kobsona и осталих претраживача научне литературе увиди проблем сензорне интеграције као и њен утицај на свакодневно функционисање, то јест како особе различитог сензорног профила реагују на третман сензорне интеграције у циљу побољшања њиховог функционисања код популације деце, а и особа са моторичким поремећајем и аутизмом. AB - An information coming from outer or inner environment is integrated through the sensory system. Senses, as an important part of sensory system, play the main role in perception. After perception, information must be processed and organized properly, so the adequate reaction can be performed. Development of sensory integration system begins early, so it is necessary to be timely and properly stimulated further enabling normal function of the sensorimotor system later in life. There are several types of stimulation (auditory, vestibular, visual, proprioceptive, tactile, olfactory, gustatory) used for establishing sensory training due to sensory dysfunction or an optimal development of the sensory system. In people with autism or motor disorders, performing daily activities in an independent manner is generally considered as a weakness. By stimulation of sensory system, we influence the acquisition of essential positive sensory experience, which reduces negative reactions to unpleasant experiences, thus encourage people to acquire a better image of themselves, which is one of the main factors of inclusion in the social environment. The aim of our paper is to review the available literature from the: Google scholar, Pub med, Cobson, and other literature search engines to determine importance of sensory integration and its impact on daily functioning (i.e., how different sensory profiles in the population of children, people with motor disorders and autism respond to sensory integrations used for improving their functioning, etc.). T1 - Uticaj senzorne stimulacije na svakodnevne aktivnosti kod osoba sa motoričkim poremećajima i osoba sa autizmom EP - 52 SP - 2 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4902 ER -
@mastersthesis{ author = "Mitić, Jovan", year = "2021", abstract = "Информације из спољашње и унутрашње средине се интегришу путем сензорног система. Улогу у перцепцији дражи имају наша чула. Неометано функционисање у свакодневним активностима захтева да се информације уредно обраде и организују, како би особа могла да има адекватну реакцију. Развој сензорне интеграције почиње веома рано, па је потребно стимулисати је на време како би се омогућила нормална функција сензомоторног система. Постоје више типова стимулација (аудитивна, вестибуларна, визуелна, проприоцептивна, тактилна, олфакторна, густативна) којима се успоставља сензорни тренинг услед постојања сензорне дисфункције или како би се обезбедио уредан развојни пут сензорног система. Код аутизма и моторичких поремећаја, самосталност у смислу извршавања свакодневних активности, представља једну од области у којима уочавамо потешкоће. Стимулацијом сензорног система утичемо на стицање потребног позитивног чулног искуства које смањује негативне реакције на неугодна искуства и тиме подстичемо да особе развију бољу слику о себи што је један од главних фактора укључивања у социјалну средину. Циљ овог рада је да прегледом доступне литературе и истраживања са домена Google scholar-a, Pub med-a, Kobsona и осталих претраживача научне литературе увиди проблем сензорне интеграције као и њен утицај на свакодневно функционисање, то јест како особе различитог сензорног профила реагују на третман сензорне интеграције у циљу побољшања њиховог функционисања код популације деце, а и особа са моторичким поремећајем и аутизмом., An information coming from outer or inner environment is integrated through the sensory system. Senses, as an important part of sensory system, play the main role in perception. After perception, information must be processed and organized properly, so the adequate reaction can be performed. Development of sensory integration system begins early, so it is necessary to be timely and properly stimulated further enabling normal function of the sensorimotor system later in life. There are several types of stimulation (auditory, vestibular, visual, proprioceptive, tactile, olfactory, gustatory) used for establishing sensory training due to sensory dysfunction or an optimal development of the sensory system. In people with autism or motor disorders, performing daily activities in an independent manner is generally considered as a weakness. By stimulation of sensory system, we influence the acquisition of essential positive sensory experience, which reduces negative reactions to unpleasant experiences, thus encourage people to acquire a better image of themselves, which is one of the main factors of inclusion in the social environment. The aim of our paper is to review the available literature from the: Google scholar, Pub med, Cobson, and other literature search engines to determine importance of sensory integration and its impact on daily functioning (i.e., how different sensory profiles in the population of children, people with motor disorders and autism respond to sensory integrations used for improving their functioning, etc.).", title = "Uticaj senzorne stimulacije na svakodnevne aktivnosti kod osoba sa motoričkim poremećajima i osoba sa autizmom", pages = "52-2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4902" }
Mitić, J.. (2021). Uticaj senzorne stimulacije na svakodnevne aktivnosti kod osoba sa motoričkim poremećajima i osoba sa autizmom. , 2-52. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4902
Mitić J. Uticaj senzorne stimulacije na svakodnevne aktivnosti kod osoba sa motoričkim poremećajima i osoba sa autizmom. 2021;:2-52. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4902 .
Mitić, Jovan, "Uticaj senzorne stimulacije na svakodnevne aktivnosti kod osoba sa motoričkim poremećajima i osoba sa autizmom" (2021):2-52, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4902 .