Egzekutivne funkcije kod učenika s intelektualnom ometenošću
Samo za registrovane korisnike
2021
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)

Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Велики број свакодневних активности које обављају ученици са интелектуалном ометеношћу (у даљем тексту ИО), захтева развијеност и очуваност базичних нивоа егзекутивног функционисања. Егзекутивне функције представљају основу и базу интелектуалног и когнитивног функционисања и неопходне су за реализацију академских циљева и целокупну припадност вршњачкој заједници. Тешкоће у домену егзекутивног функционисања доводе до испољавања поремећаја који у зависности од степена и тежине, негативно утичу на учениково постигнуће и успех у настави. У раду, приказаћемо на који начин свака компонента утиче на школски успех ученика са ИО и описаћемо дефиците проузроковане дисфункцијом свих базичних домена егзекутивних функција код ученика са лаком и умереном ИО.
A large number of daily activities performed by students with intellectual disabilities (hereinafter EB), requires the development and preservation of basic levels of executive functioning. Executive functions represent the basis and base of intellectual and cognitive functioning and are necesseary for the realization of academic goals and overall belonging to the peer community. Difficulties in the domain of executive functionig lead to the manifestation of disorders which, depending oh the degree and severity, negatively affect the students achievement the success in teaching. In this paper, we will show how each component affects the school success of students with EB describe the deficits caused by disfunction of all basic domains of executive functions in students with mild and moderate EB.
Ključne reči:
егзекутивне функције / интелектуална ометеност / радна меморија / инхибиторна контрола / когнитивна флексибилност / executive function / intellectual disability / working memory / inhibitory control / cognitive flexibilityIzvor:
2021, 4-27Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Tripković, Dejan PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4901 AB - Велики број свакодневних активности које обављају ученици са интелектуалном ометеношћу (у даљем тексту ИО), захтева развијеност и очуваност базичних нивоа егзекутивног функционисања. Егзекутивне функције представљају основу и базу интелектуалног и когнитивног функционисања и неопходне су за реализацију академских циљева и целокупну припадност вршњачкој заједници. Тешкоће у домену егзекутивног функционисања доводе до испољавања поремећаја који у зависности од степена и тежине, негативно утичу на учениково постигнуће и успех у настави. У раду, приказаћемо на који начин свака компонента утиче на школски успех ученика са ИО и описаћемо дефиците проузроковане дисфункцијом свих базичних домена егзекутивних функција код ученика са лаком и умереном ИО. AB - A large number of daily activities performed by students with intellectual disabilities (hereinafter EB), requires the development and preservation of basic levels of executive functioning. Executive functions represent the basis and base of intellectual and cognitive functioning and are necesseary for the realization of academic goals and overall belonging to the peer community. Difficulties in the domain of executive functionig lead to the manifestation of disorders which, depending oh the degree and severity, negatively affect the students achievement the success in teaching. In this paper, we will show how each component affects the school success of students with EB describe the deficits caused by disfunction of all basic domains of executive functions in students with mild and moderate EB. T1 - Egzekutivne funkcije kod učenika s intelektualnom ometenošću EP - 27 SP - 4 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4901 ER -
@mastersthesis{ author = "Tripković, Dejan", year = "2021", abstract = "Велики број свакодневних активности које обављају ученици са интелектуалном ометеношћу (у даљем тексту ИО), захтева развијеност и очуваност базичних нивоа егзекутивног функционисања. Егзекутивне функције представљају основу и базу интелектуалног и когнитивног функционисања и неопходне су за реализацију академских циљева и целокупну припадност вршњачкој заједници. Тешкоће у домену егзекутивног функционисања доводе до испољавања поремећаја који у зависности од степена и тежине, негативно утичу на учениково постигнуће и успех у настави. У раду, приказаћемо на који начин свака компонента утиче на школски успех ученика са ИО и описаћемо дефиците проузроковане дисфункцијом свих базичних домена егзекутивних функција код ученика са лаком и умереном ИО., A large number of daily activities performed by students with intellectual disabilities (hereinafter EB), requires the development and preservation of basic levels of executive functioning. Executive functions represent the basis and base of intellectual and cognitive functioning and are necesseary for the realization of academic goals and overall belonging to the peer community. Difficulties in the domain of executive functionig lead to the manifestation of disorders which, depending oh the degree and severity, negatively affect the students achievement the success in teaching. In this paper, we will show how each component affects the school success of students with EB describe the deficits caused by disfunction of all basic domains of executive functions in students with mild and moderate EB.", title = "Egzekutivne funkcije kod učenika s intelektualnom ometenošću", pages = "27-4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4901" }
Tripković, D.. (2021). Egzekutivne funkcije kod učenika s intelektualnom ometenošću. , 4-27. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4901
Tripković D. Egzekutivne funkcije kod učenika s intelektualnom ometenošću. 2021;:4-27. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4901 .
Tripković, Dejan, "Egzekutivne funkcije kod učenika s intelektualnom ometenošću" (2021):4-27, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4901 .