rFASPER - Repozitorijum Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • Pregled zapisa
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Egzekutivne funkcije kod učenika s intelektualnom ometenošću

Samo za registrovane korisnike
2021
Autori
Tripković, Dejan
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Велики број свакодневних активности које обављају ученици са интелектуалном ометеношћу (у даљем тексту ИО), захтева развијеност и очуваност базичних нивоа егзекутивног функционисања. Егзекутивне функције представљају основу и базу интелектуалног и когнитивног функционисања и неопходне су за реализацију академских циљева и целокупну припадност вршњачкој заједници. Тешкоће у домену егзекутивног функционисања доводе до испољавања поремећаја који у зависности од степена и тежине, негативно утичу на учениково постигнуће и успех у настави. У раду, приказаћемо на који начин свака компонента утиче на школски успех ученика са ИО и описаћемо дефиците проузроковане дисфункцијом свих базичних домена егзекутивних функција код ученика са лаком и умереном ИО.
A large number of daily activities performed by students with intellectual disabilities (hereinafter EB), requires the development and preservation of basic levels of executive functioning. Executive functions represent the basis and base of intellectual and cognitive functioning and are necesseary for the realization of academic goals and overall belonging to the peer community. Difficulties in the domain of executive functionig lead to the manifestation of disorders which, depending oh the degree and severity, negatively affect the students achievement the success in teaching. In this paper, we will show how each component affects the school success of students with EB describe the deficits caused by disfunction of all basic domains of executive functions in students with mild and moderate EB.
Ključne reči:
егзекутивне функције / интелектуална ометеност / радна меморија / инхибиторна контрола / когнитивна флексибилност / executive function / intellectual disability / working memory / inhibitory control / cognitive flexibility
Izvor:
2021, 4-27
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4901
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4901
Kolekcije
  • Master radovi / Master`s thesis
Institucija/grupa
rFASPER
TY  - THES
AU  - Tripković, Dejan
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4901
AB  - Велики број свакодневних активности које обављају ученици са интелектуалном ометеношћу (у даљем тексту ИО), захтева развијеност и очуваност базичних нивоа егзекутивног функционисања. Егзекутивне функције представљају основу и базу интелектуалног и когнитивног функционисања и неопходне су за реализацију академских циљева и целокупну припадност вршњачкој заједници. Тешкоће у домену егзекутивног функционисања доводе до испољавања поремећаја који у зависности од степена и тежине, негативно утичу на учениково постигнуће и успех у настави. У раду, приказаћемо на који начин свака компонента утиче на школски успех ученика са ИО и описаћемо дефиците проузроковане дисфункцијом свих базичних домена егзекутивних функција код ученика са лаком и умереном ИО.
AB  - A large number of daily activities performed by students with intellectual disabilities (hereinafter EB), requires the development and preservation of basic levels of executive functioning. Executive functions represent the basis and base of intellectual and cognitive functioning and are necesseary for the realization of academic goals and overall belonging to the peer community. Difficulties in the domain of executive functionig lead to the manifestation of disorders which, depending oh the degree and severity, negatively affect the students achievement the success in teaching. In this paper, we will show how each component affects the school success of students with EB describe the deficits caused by disfunction of all basic domains of executive functions in students with mild and moderate EB.
T1  - Egzekutivne funkcije kod učenika s intelektualnom ometenošću
EP  - 27
SP  - 4
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4901
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Tripković, Dejan",
year = "2021",
abstract = "Велики број свакодневних активности које обављају ученици са интелектуалном ометеношћу (у даљем тексту ИО), захтева развијеност и очуваност базичних нивоа егзекутивног функционисања. Егзекутивне функције представљају основу и базу интелектуалног и когнитивног функционисања и неопходне су за реализацију академских циљева и целокупну припадност вршњачкој заједници. Тешкоће у домену егзекутивног функционисања доводе до испољавања поремећаја који у зависности од степена и тежине, негативно утичу на учениково постигнуће и успех у настави. У раду, приказаћемо на који начин свака компонента утиче на школски успех ученика са ИО и описаћемо дефиците проузроковане дисфункцијом свих базичних домена егзекутивних функција код ученика са лаком и умереном ИО., A large number of daily activities performed by students with intellectual disabilities (hereinafter EB), requires the development and preservation of basic levels of executive functioning. Executive functions represent the basis and base of intellectual and cognitive functioning and are necesseary for the realization of academic goals and overall belonging to the peer community. Difficulties in the domain of executive functionig lead to the manifestation of disorders which, depending oh the degree and severity, negatively affect the students achievement the success in teaching. In this paper, we will show how each component affects the school success of students with EB describe the deficits caused by disfunction of all basic domains of executive functions in students with mild and moderate EB.",
title = "Egzekutivne funkcije kod učenika s intelektualnom ometenošću",
pages = "27-4",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4901"
}
Tripković, D.. (2021). Egzekutivne funkcije kod učenika s intelektualnom ometenošću. , 4-27.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4901
Tripković D. Egzekutivne funkcije kod učenika s intelektualnom ometenošću. 2021;:4-27.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4901 .
Tripković, Dejan, "Egzekutivne funkcije kod učenika s intelektualnom ometenošću" (2021):4-27,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4901 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu rFASPER | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumGrupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu rFASPER | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB