Приказ основних података о документу

dc.creatorJovičić, Tamara
dc.date.accessioned2022-11-24T11:49:50Z
dc.date.available2022-11-24T11:49:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4900
dc.description.abstractНеуроразвојни поремећаји обухватају значајне тешкоће интелектуалних, моторичких, језичких и социјалних способности које настају током развојног периода. Особе сa неуроразвојним поремећајима чине веома хетерогену групу, према времену и степену испољавања симптома. Без обзира на време јављања и облик испољавања поремећаја, заједничко им је да ремете процес усвајања нових вештина и знања, као и адаптацију на нове ситуације, па је из тог разлога за ове поремећаје карактеристично да се увећавају или постају упадљивији са почетком школовања. Циљ овог рада је упознавање са могућностима школовања ученика са главним неуроразвојним поремећајима (интелектуална ометеност, поремећај из спектра аутизма и поремећај пажње са хиперактивношћу). Могућност и начин школовања ученика с неуроразвојним поремећајима као и степен потребне подршке, зависи од квалитета когнитивних способности и од окружења у коме живе. Индивидуални когнитивни капацитети, посебно интелектуалне способности, ниво развоја аудитивне и визуелне пажње, памћења, фонолошке флуентности, радне меморије и инхибиторне контроле, неопходни су за стицање школских знања. Са друге стране редовност праћења наставе, услови у којима се одвија учење, ставови према учењу и школи, однос ученика и наставника, понашање ученика и социјални статус, као и укљученост родитеља, имају утицај на школска постигнућа. Ефекти образовања ученика са неуроразвојним поремећајем зависе од обезбеђивања посебне, специјализоване подршке, која не подразуева нужно и специјалну школу. У Србији се ови ученици све чешће образују у инклузивним условима, пре свега са циљем побољшања социјалних интеракција. Да би се постигли резултати у оваквим условима неопходна је подршка дефектолога.sr
dc.description.abstractNeurodevelopmental disorders include significant intellectual, motor, language, and social skills difficulties that arise during the development period. People with neurodevelopmental disorders form a very heterogeneous group, according to the time and degree of manifestation of symptoms. Regardless to time of appearing and method of manifestation of disorders, they have in common to disturb the process of acquisition of new skills and knowledge, as well as adaptation to new situations. This is the reason why for this kind of disorders is characteristic to grow and to get more noticeable with the beginning of schooling. The aim of this thesis is to learn about the possibilities of schooling of students with major neurodevelopmental disorders (intellectual disabilities, autism spectrum disorder, attention deficit disorder with hyperactivity). The possibility and way of education of students with neurodevelopmental disorders depends on the quality of cognitive skills and the environment in which they live. Individual cognitive capacity, especially intellectual abilities, a level of developed auditive and visual attention, memory, phonological fluencies, working memory and inhibitory controls significantly affect the acquisition of school knowledge. On the other hand, regular attendance at school, learning conditions, attitudes towards learning and school, the relationship between students and teachers, the general behaviour and social status of students, and the involvement of parents, all have an impact on the school achievement of these students. The effects of educating students with neurodevelopmental disorders depend on providing a special, specialized support, which does not necessarily imply a special school. In Serbia, these students are increasingly educated in inclusive conditions, primarily with the aim of improving social interactions. In order to achieve results in such conditions, the support of a defectologist is necessary.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectнеуроразвојни поремећајиsr
dc.subjectпоремећај из спектра аутизмаsr
dc.subjectинтелектуална ометеностsr
dc.subjectпоремећај пажње са хиперактивношћуsr
dc.subjectшколовање ученика са интелектуалном ометеношћуsr
dc.subjectшколовање ученика са поремећајем из спектра аутизмаsr
dc.subjectшколовање ученика са поремећајем пажње и хиперактивношћуsr
dc.subjectинклузивно образовањеsr
dc.subjectneurodevelopmental disordersr
dc.subjectintellectual disabilitiessr
dc.subjectautism spectrum disordersr
dc.subjectattention deficit disorder with hyperactivitysr
dc.subjecteducation of students with intellectual disabilitiessr
dc.subjecteducation of students with autism spectrum disordersr
dc.subjecteducation of students with attention deficit hyperactivity disordersr
dc.subjectinclusive educationsr
dc.titleNeurorazvojni poremećaji i mogućnost školovanjasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage34
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4900
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу