rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Neurorazvojni poremećaji i mogućnost školovanja

Authorized Users Only
2021
Authors
Jovičić, Tamara
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Неуроразвојни поремећаји обухватају значајне тешкоће интелектуалних, моторичких, језичких и социјалних способности које настају током развојног периода. Особе сa неуроразвојним поремећајима чине веома хетерогену групу, према времену и степену испољавања симптома. Без обзира на време јављања и облик испољавања поремећаја, заједничко им је да ремете процес усвајања нових вештина и знања, као и адаптацију на нове ситуације, па је из тог разлога за ове поремећаје карактеристично да се увећавају или постају упадљивији са почетком школовања. Циљ овог рада је упознавање са могућностима школовања ученика са главним неуроразвојним поремећајима (интелектуална ометеност, поремећај из спектра аутизма и поремећај пажње са хиперактивношћу). Могућност и начин школовања ученика с неуроразвојним поремећајима као и степен потребне подршке, зависи од квалитета когнитивних способности и од окружења у коме живе. Индивидуални когнитивни капацитети, посебно интелектуалне способности, ниво развоја аудитивн...е и визуелне пажње, памћења, фонолошке флуентности, радне меморије и инхибиторне контроле, неопходни су за стицање школских знања. Са друге стране редовност праћења наставе, услови у којима се одвија учење, ставови према учењу и школи, однос ученика и наставника, понашање ученика и социјални статус, као и укљученост родитеља, имају утицај на школска постигнућа. Ефекти образовања ученика са неуроразвојним поремећајем зависе од обезбеђивања посебне, специјализоване подршке, која не подразуева нужно и специјалну школу. У Србији се ови ученици све чешће образују у инклузивним условима, пре свега са циљем побољшања социјалних интеракција. Да би се постигли резултати у оваквим условима неопходна је подршка дефектолога.

Neurodevelopmental disorders include significant intellectual, motor, language, and social skills difficulties that arise during the development period. People with neurodevelopmental disorders form a very heterogeneous group, according to the time and degree of manifestation of symptoms. Regardless to time of appearing and method of manifestation of disorders, they have in common to disturb the process of acquisition of new skills and knowledge, as well as adaptation to new situations. This is the reason why for this kind of disorders is characteristic to grow and to get more noticeable with the beginning of schooling. The aim of this thesis is to learn about the possibilities of schooling of students with major neurodevelopmental disorders (intellectual disabilities, autism spectrum disorder, attention deficit disorder with hyperactivity). The possibility and way of education of students with neurodevelopmental disorders depends on the quality of cognitive skills and the environmen...t in which they live. Individual cognitive capacity, especially intellectual abilities, a level of developed auditive and visual attention, memory, phonological fluencies, working memory and inhibitory controls significantly affect the acquisition of school knowledge. On the other hand, regular attendance at school, learning conditions, attitudes towards learning and school, the relationship between students and teachers, the general behaviour and social status of students, and the involvement of parents, all have an impact on the school achievement of these students. The effects of educating students with neurodevelopmental disorders depend on providing a special, specialized support, which does not necessarily imply a special school. In Serbia, these students are increasingly educated in inclusive conditions, primarily with the aim of improving social interactions. In order to achieve results in such conditions, the support of a defectologist is necessary.

Keywords:
неуроразвојни поремећаји / поремећај из спектра аутизма / интелектуална ометеност / поремећај пажње са хиперактивношћу / школовање ученика са интелектуалном ометеношћу / школовање ученика са поремећајем из спектра аутизма / школовање ученика са поремећајем пажње и хиперактивношћу / инклузивно образовање / neurodevelopmental disorder / intellectual disabilities / autism spectrum disorder / attention deficit disorder with hyperactivity / education of students with intellectual disabilities / education of students with autism spectrum disorder / education of students with attention deficit hyperactivity disorder / inclusive education
Source:
2021, 3-34
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4900
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4900
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Jovičić, Tamara
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4900
AB  - Неуроразвојни поремећаји обухватају значајне тешкоће интелектуалних, моторичких, језичких и социјалних способности које настају током развојног периода.
Особе сa неуроразвојним поремећајима чине веома хетерогену групу, према времену и степену испољавања симптома. Без обзира на време јављања и облик испољавања поремећаја, заједничко им је да ремете процес усвајања нових вештина и знања, као и адаптацију на нове ситуације, па је из тог разлога за ове поремећаје карактеристично да се увећавају или постају упадљивији са почетком школовања.
Циљ овог рада је упознавање са могућностима школовања ученика са главним неуроразвојним поремећајима (интелектуална ометеност, поремећај из спектра аутизма и поремећај пажње са хиперактивношћу).
Могућност и начин школовања ученика с неуроразвојним поремећајима као и степен потребне подршке, зависи од квалитета когнитивних способности и од окружења у коме живе. Индивидуални когнитивни капацитети, посебно интелектуалне способности, ниво развоја аудитивне и визуелне пажње, памћења, фонолошке флуентности, радне меморије и инхибиторне контроле, неопходни су за стицање школских знања. Са друге стране редовност праћења наставе, услови у којима се одвија учење, ставови према учењу и школи, однос ученика и наставника, понашање ученика и социјални статус, као и укљученост родитеља, имају утицај на школска постигнућа.
Ефекти образовања ученика са неуроразвојним поремећајем зависе од обезбеђивања посебне, специјализоване подршке, која не подразуева нужно и специјалну школу. У Србији се ови ученици све чешће образују у инклузивним условима, пре свега са циљем побољшања социјалних интеракција. Да би се постигли резултати у оваквим условима неопходна је подршка дефектолога.
AB  - Neurodevelopmental disorders include significant intellectual, motor, language, and social skills difficulties that arise during the development period. People with neurodevelopmental disorders form a very heterogeneous group, according to the time and degree of manifestation of symptoms. Regardless to time of appearing and method of manifestation of disorders, they have in common to disturb the process of acquisition of new skills and knowledge, as well as adaptation to new situations. This is the reason why for this kind of disorders is characteristic to grow and to get more noticeable with the beginning of schooling.
The aim of this thesis is to learn about the possibilities of schooling of students with major neurodevelopmental disorders (intellectual disabilities, autism spectrum disorder, attention deficit disorder with hyperactivity).
The possibility and way of education of students with neurodevelopmental disorders depends on the quality of cognitive skills and the environment in which they live. Individual cognitive capacity, especially intellectual abilities, a level of developed auditive and visual attention, memory, phonological fluencies, working memory and inhibitory controls significantly affect the acquisition of school knowledge. On the other hand, regular attendance at school, learning conditions, attitudes towards learning and school, the relationship between students and teachers, the general behaviour and social status of students, and the involvement of parents, all have an impact on the school achievement of these students.
The effects of educating students with neurodevelopmental disorders depend on providing a special, specialized support, which does not necessarily imply a special school. In Serbia, these students are increasingly educated in inclusive conditions, primarily with the aim of improving social interactions. In order to achieve results in such conditions, the support of a defectologist is necessary.
T1  - Neurorazvojni poremećaji i mogućnost školovanja
EP  - 34
SP  - 3
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4900
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Jovičić, Tamara",
year = "2021",
abstract = "Неуроразвојни поремећаји обухватају значајне тешкоће интелектуалних, моторичких, језичких и социјалних способности које настају током развојног периода.
Особе сa неуроразвојним поремећајима чине веома хетерогену групу, према времену и степену испољавања симптома. Без обзира на време јављања и облик испољавања поремећаја, заједничко им је да ремете процес усвајања нових вештина и знања, као и адаптацију на нове ситуације, па је из тог разлога за ове поремећаје карактеристично да се увећавају или постају упадљивији са почетком школовања.
Циљ овог рада је упознавање са могућностима школовања ученика са главним неуроразвојним поремећајима (интелектуална ометеност, поремећај из спектра аутизма и поремећај пажње са хиперактивношћу).
Могућност и начин школовања ученика с неуроразвојним поремећајима као и степен потребне подршке, зависи од квалитета когнитивних способности и од окружења у коме живе. Индивидуални когнитивни капацитети, посебно интелектуалне способности, ниво развоја аудитивне и визуелне пажње, памћења, фонолошке флуентности, радне меморије и инхибиторне контроле, неопходни су за стицање школских знања. Са друге стране редовност праћења наставе, услови у којима се одвија учење, ставови према учењу и школи, однос ученика и наставника, понашање ученика и социјални статус, као и укљученост родитеља, имају утицај на школска постигнућа.
Ефекти образовања ученика са неуроразвојним поремећајем зависе од обезбеђивања посебне, специјализоване подршке, која не подразуева нужно и специјалну школу. У Србији се ови ученици све чешће образују у инклузивним условима, пре свега са циљем побољшања социјалних интеракција. Да би се постигли резултати у оваквим условима неопходна је подршка дефектолога., Neurodevelopmental disorders include significant intellectual, motor, language, and social skills difficulties that arise during the development period. People with neurodevelopmental disorders form a very heterogeneous group, according to the time and degree of manifestation of symptoms. Regardless to time of appearing and method of manifestation of disorders, they have in common to disturb the process of acquisition of new skills and knowledge, as well as adaptation to new situations. This is the reason why for this kind of disorders is characteristic to grow and to get more noticeable with the beginning of schooling.
The aim of this thesis is to learn about the possibilities of schooling of students with major neurodevelopmental disorders (intellectual disabilities, autism spectrum disorder, attention deficit disorder with hyperactivity).
The possibility and way of education of students with neurodevelopmental disorders depends on the quality of cognitive skills and the environment in which they live. Individual cognitive capacity, especially intellectual abilities, a level of developed auditive and visual attention, memory, phonological fluencies, working memory and inhibitory controls significantly affect the acquisition of school knowledge. On the other hand, regular attendance at school, learning conditions, attitudes towards learning and school, the relationship between students and teachers, the general behaviour and social status of students, and the involvement of parents, all have an impact on the school achievement of these students.
The effects of educating students with neurodevelopmental disorders depend on providing a special, specialized support, which does not necessarily imply a special school. In Serbia, these students are increasingly educated in inclusive conditions, primarily with the aim of improving social interactions. In order to achieve results in such conditions, the support of a defectologist is necessary.",
title = "Neurorazvojni poremećaji i mogućnost školovanja",
pages = "34-3",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4900"
}
Jovičić, T.. (2021). Neurorazvojni poremećaji i mogućnost školovanja. , 3-34.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4900
Jovičić T. Neurorazvojni poremećaji i mogućnost školovanja. 2021;:3-34.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4900 .
Jovičić, Tamara, "Neurorazvojni poremećaji i mogućnost školovanja" (2021):3-34,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4900 .

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Prisustvo antisocijalnog i graničnog poremećaja ličnosti kod lečenih zavisnika / Presence of antisocial and borderline personality disorder among treated addicts 

    Đurović, Radmila (2018)
  • Поремећаји гласа код деце / Voice Disorders in Children 

    Пејаковић, Милица (2021)
  • Socijalna kompetencija kod osoba s intelektualnom ometenošću 

    Josimov, Dejan (2022)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB