Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Preferirajući stilovi učenja kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju
dc.creator | Mladenović, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2022-11-24T11:48:54Z | |
dc.date.available | 2022-11-24T11:48:54Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4899 | |
dc.description.abstract | Особе типичног развоја као и особе са тешкоћама у менталном развоју уче одређене садржаје на себи својствен начин. Како би особе што боље усвојиле одређене садржаје важно је познавање стилова учења. Циљ овог рада био је да се прегледом доступне литературе стекне увид у преферирајуће стилове учења код особа са тешкоћама у менталном развоју. Посебан осврт дат је на особе са интелектуалном ометеношћу, са поремећајем дефицита пажње и хиперактивношћу, са специфичним сметњама у учењу, са Дауновим синдромом и особе са поремећајем из спектра аутизма. Истраживања су малобројна, нису конзистентна, али ипак указују на то да не постоји доминантни стил учења код одређене групе особа са тешкоћама у интелектуалном развоју Ипак, потребно је одредити индивидуални преферирани стил и уз помоћ њега направити ефикасне стратегије у учењу. Употреба дигиталних технологија, е- учење, показала се као стратегија са највише потенцијала јер користи преферирани, али уједно подстиче и остале стилове учења. | sr |
dc.description.abstract | Both people with typical development and people with mental disabilities learn different concepts in their own way. In order to acquire certain concepts better, it is important to know various learning styles. The goal of this paper is to gain insight into preferable learning models for mentally disabled children, with reference to different existing studies. Special focus is on learners with intellectual disabilities, attention deficit hyperactivity disorder, learning difficulties, Down syndrome, and autistic spectrum disorder. Research papers are scarce, inconsistent, still leading to a conclusion that a certain group of learners with intellectual disabilities does not necessarily have a preferred learning style. Still, determining an individual’s learning style and designing efficient learning strategies is of vital importance. The use of information technology, i.e. e-learning, has proven to the strategy with the most potential because it caters for the preferred learning style, but also enhances all the other styles. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.subject | стил учења | sr |
dc.subject | преферирајући стил учења | sr |
dc.subject | особе са тешкоћама у менталном развоју | sr |
dc.subject | стратегије у учењу | sr |
dc.subject | learning style | sr |
dc.subject | preferable learning style | sr |
dc.subject | children with mental disabilities | sr |
dc.subject | learning strategies | sr |
dc.title | Preferirajući stilovi učenja kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju | sr |
dc.type | masterThesis | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 27 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4899 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |