Приказ основних података о документу

dc.creatorTanasić, Marija
dc.date.accessioned2022-11-24T11:25:57Z
dc.date.available2022-11-24T11:25:57Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4890
dc.description.abstractСензорна интеграција је неуро-биолошки процес примања и обраде информација које у мозак долазе из наших чула: вида, слуха, мириса, укуса, додира, осећаја равнотеже или кретања. Омогућава нашем мозгу да све примљене информације из околине обради и организује нпр да одвоји битне од небитних, како бисмо на адекватан начин одговорили на њих неком сврсисходном активношћу нпр. да се крећемо, учимо...Код већине људи сензорна интеграција одвија се без утицаја свести. За развој сензорне интеграције кључан је период од рођења па до седме године, јер се у том периоду у мозгу успоставља највише веза између нервних ћелија. Деца са поремећајем сензорне обраде боре се са тешкоћама у обради стимулације, што може узроковати жирок спектар симптома, уључујући преосетљивост на звук, вид и додир, лоше моторичке способности. Примена логопедског третмана код поремећаја сензомоторног развоја дала је изузетне напретке код популације деце са овим потешкоћама, кроз подстицање развоја грубе и фине моторике, стимулацију аудитивног, визуелног и тактилног перципирања, стимулацији проприоцепције, раду на понашању. У третману су врло значајне и применљиве “сензорне собе” које су опремљене различитим материјалима и предметима који потпомажу стимулацију моторике и свих сензорних система. Циљ овог рада био је да се прегледом различитих истраживања и релевантне литературе објасни шта је сензорна интеграција и сензомоторни развој и како то утиче на различите чулне системе а тако и на дететово понашање и дететов развој у целости, да се прикажу сазнања о утицају поремећаја сензомоторног развоја на говор и социоемоционално понашање појединца, у овом случају деце предшколског узраста. Преглед литературе обављен је преко претраживача Google schoolar, Kobson, Eric Institute of Education Sciences. Анализа је обухватила велики број радова, а за потребе овог рада је коришћено 6 монографија и и 10 електронских извора. Литература је претраживана на српском и енглеском језику.sr
dc.description.abstractSensory integration is a neuro-biological process of receiving and processing information that comes to the brain from our senses: sight, hearing, smell, taste, touch, sense of balance or movement. It enables our brain to process and organize all the recived information from the environment, for example, to separate the important from irrelevant, in oreder to respond to them in an adequate way with some purposeful activity e.g. to move, to learn… In most people, sensory integration takes place without the influence of consciousness. The period from birth to the age of seven is crucial for the development of sensory integration, because in that period the most connections between nerve cells are established in the brain. Children with sensory processing disorders struggle with difficulties in processing stimulation, which can cause a wide range of symptoms, including hypersensitivity to sound, sight and touch, and poor motor skills. The application of speech therapy treatment for sensorimotor development disorders has made remarkable progress in the population of children with these difficulties, trough stimulating the development of coarse and fine motor skills, stimulating auditory, visual and tactile perception, stimulating proprioception, and behavioral work. In the treatment are very important applicable “sensory rooms” that are equipped with various materials and objects that support the stimulation of motor skills and all sensory systems. The aim of this paper is to review various research and relevant literature to explaine what sensory integration and sensorimotor development is and how it affects different sensory systems and thus the child’s behavior and child development as a whole, to present knowledge about the impact of sensorimotor development disorders on the speech and socioemotional behavior of the individual, in this case preschool children. A review of the literature was performed through the Google schoolar, Kobson, Eric Institute of Education Sciences. The analysis included a large number of papers, and for the purposes of this paper, 6 monographs and 10 electronic sources were used. Literature was searched in Serbian and English.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectсензорна интеграцијаsr
dc.subjectсензомоторни развојsr
dc.subjectсоциоемоционално понашањеsr
dc.subjectsensory integrationsr
dc.subjectsensorimotor developmentsr
dc.subjectsocioemotional behaviorsr
dc.titlePoremećaji senzomotornog razvoja kod dece predškolskog uzrastasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage46
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4890
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу