Приказ основних података о документу

dc.creatorArsić, Bojana
dc.date.accessioned2022-11-16T12:00:21Z
dc.date.available2022-11-16T12:00:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4876
dc.description.abstractЗбог повећане употребе технологије, истиче се неопходност примене технологије у раду са особама са тешкоћама у развоју. Омогућавање особама са тешкоћама у развоју да у потпуности искористе све технолошке могућности се показало као веома важан фактор на њихов развој и показало се да омогућава напредак у развоју великог броја вештина, стога је циљ овог рада да се прегледом доступне литературе стекне увид у могућности примене технологије у раду са особама са тешкоћама у развоју, у области у којима се технологија може примењивати у раду са овом популацијом, као и у ефекте постојећих интервенција које су спроведене коришћењем Нао робота, кинект апарата, као и технике видео моделовања. За претрагу постојеће литературе коришћен је претраживач Google Schoolar, SCIndex, затим претраживач ProQuest и сервис Концорзијума библиотеке Србије за обједињену набавку (КОБСОН). Претраживани су радови на српском и енглеском језику, а приказано је 27 радова објављених у периоду од 2002 до 2020 године. Поредећи просечну успешност сваке од наведених интервенција можемо закључити да је примена видео моделовања дала најбоље резултате (83.3%), у односу на примену кинект игара (66.2%), као и примену Нао робота (40.3%). Већина аутора која је користила технику видео моделовања је подучавану вештину поделила на кораке који су подучавани појединачно, а такође је и наведен критеријум мерљивости успешности интервенције. Примена кинект игара није показала успех приликом преноса научене вештине на реално животно окружење, отуда дајемо препоруке о примени кинект апарата као начина увежбавања неке од вештина, насупрот употреби у процесу подучавања новим вештинама. Недостатак истраживања која су се односила на примену Нао робота била су субјективни критеријуми процене, као и дужина трајања интервенција. У закључним разматрањима истичемо да уколико се образовно окружење особа са тешкоћама у развоју обогати технолошким достигнућима, то може довести до подстицања мотивације и последично до усвајања нових вештина.sr
dc.description.abstractIncreased use of technology implies the need for its use in teaching people with disabilities. Allowing the persons with disability to fully use all technological possibilities has an important impact on their development and it can allow progress in obtaining a great number of new skills, therefore the aim of this paper is to gain insight into possible ways of technology use by people with disabilities, the areas in which technology can be used by this population and the effects of interventions conducted by using Nao robots, kinekt games and video modelling technique. Literature search was conducted via search engines Google Schoolar, SCIndex, ProQuest and Serbian Library Consortium for Coordinated Acquisition (KOBSON). Papers written on Serbian and English language were searched and we previewed 27 articles that were published between the year 2002 and 2020. By comparing the average success of each implemented intervention, we can determine that the use of video modelling technique was the most successful (83.3%), compared with kinekt games (66.2%) and Nao robots (40.3%). Majority of the authors who used video modelling divided the skill that was being taught into steps that were taught individually and they also had the criteria for measuring the intervention success. The use of kinekt games was not proven to be successful during the transfer of acquired skill to the natural environment, therefore we believe it can be useful only when practicing the skill, instead of during the teaching process. Limitations of the research that refers to the use of Nao robots refers to the subjective criterias and the intervention duration. In conclusion, we highlight that if educational environment of people with disabilities is enriched with technology that can lead to increased motivation and consequently new skills obtainment.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectометеностsr
dc.subjectтехнологијаsr
dc.subjectвидео моделовањеsr
dc.subjectкинект игреsr
dc.subjectНао роботиsr
dc.subjectdisabilitysr
dc.subjecttechnologysr
dc.subjectvideo modellingsr
dc.subjectkinekt gamessr
dc.subjectNao robotssr
dc.titlePrimena tehnologije u radu sa osobama sa teškoćama u razvojusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage49
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4876
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу