Приказ основних података о документу

dc.creatorVučić, Tijana
dc.date.accessioned2022-11-09T09:09:54Z
dc.date.available2022-11-09T09:09:54Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4853
dc.description.abstractВид има значајну улогу у пријему и обради информација о свету који нас окружује. Тешкоће у визуелном функционисању могу бити присутне код деце са сметњама у развоју. Циљ истраживања: је утврђивање визуелног функционисања код деце са интелектуалном и вишеструком ометеношћу. Узорак: Узорак је чинило 30 испитаника, од којих је 18 било са интелектуалном ометеношћу и 12 са вишеструком ометеношћу. Метод и материјал: За прикупљање података коришћена је кратка верзија Црвене форме Протокола за процену едукативних потенцијала (тифлолошка процена). Резултати: У овом истраживању на основу добијених резлтата може се видети да деца са вишеструком ометеношћу имају више тешкоћа у визуелном функцинисању у односу на децу са интелектуалном ометеношћу. Дискусија: На основу добијених резултата примећено је да на визуелно функционисање знатно утиче када дете има више од једне сметње (оштећење слуха, моторике...), односно када постоји вишеструка ометеност.sr
dc.description.abstractIntroduction: Sight plays very important role in receiving and processing information about the world around us. The visual system is responsible for receiving and processing visual information. Difficutties with visual functioning are often present among the children with disabilities. The aim of the research: is to determine the visual functioning among the children with intellectual and multiple disabilities. Sample: The sample consisted of 30 respondents, 18 of them with intellectual disabilities and 12 with multiple disabilities. Methods and material: A short version of red form of Educational Potential Assessment Protocol was used for collecting the data. Results: Based on the results obtained, it can be seen that children with multiple disabilities have a greater problem in visual functioning than children with intellectual disabilities. Discussion: It is observed according to the obtained results, that visual functioning is significantly more affected when child has more than one impairment (hearing impairment, motor impairment…) that is, when it has multiple disabilities.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectвизуелно функционисањеsr
dc.subjectинтелектуална ометеностsr
dc.subjectвишеструка ометеностsr
dc.subjectvisual functioningsr
dc.subjectintellectual disabilitiessr
dc.subjectmultiple disabilitiessr
dc.titleVizuelno funkcionisanje kod dece sa intelektualnom i višestrukom ometenošćusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.spage5
dc.citation.volume53
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4853
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу