Приказ основних података о документу
Značaj poremećaja mišićnog tonusa i razvoj motorike kod dece sa cerebralnom paralizom
dc.creator | Jović, Aleksandra | |
dc.date.accessioned | 2022-11-09T09:08:24Z | |
dc.date.available | 2022-11-09T09:08:24Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4851 | |
dc.description.abstract | Рад представља преглед дефиниција моторичких оштећења код особа са церебралном парализом, као и представљање резултата спроведених истраживања у којима се евалуирао ефекат примењених техника, метода и третмана у терапији деце са церебралном парализом (ЦП). Особе оболеле од церебралне парализе (ЦП) представаљају хетерогену групу људи, код којих је у интерутерином (или раном постнаталном) периоду дошло до непрогресивног оштећења нервног система, које проузрокују моторичке сметење, које се огледају у немогућности или отежаном извођењу покрета, промене и свесности тонуса мишића. Може се јавити са удруженим сметњама. Терапија особа са церебралном парализом (ЦП) захтева мултидисциплинаран приступ где би се особа ставила у социјалан контекст, са укљученим блиским људима и где би јој се омогућило учење секвенци покрета симултано уз понављање. | sr |
dc.description.abstract | The paper presents an overview of the definitions of motor impairments in persons with cerebral palsy, as well as the presentation of the results of research in which the effect of applied techniques, methods, and treatments in the treatment of children with cerebral palsy (CP) was evaluated. People with cerebral palsy (CP) represent a heterogeneous group of people who in the intrauterine (or early postnatal) period have experienced non-progressive damage to the nervous system, which causes motor disturbances, which are reflected in the inability or difficulty to perform the movement, change, and awareness of tone muscle. It can occur with associated disturbances. Therapy of people with cerebral palsy (CP) requires a multidisciplinary approach where the person would be placed in a social context, with close people involved, and where they would be able to learn movement sequences simultaneously with repetition. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.subject | Церебрална парализа | sr |
dc.subject | Тонус | sr |
dc.subject | Рефлекс | sr |
dc.subject | Физикална терапија | sr |
dc.subject | Моторичке сметње | sr |
dc.subject | Cerebral palsy | sr |
dc.subject | Motor disorders | sr |
dc.subject | Tonus | sr |
dc.subject | Reflex | sr |
dc.subject | Physical therapy | sr |
dc.title | Značaj poremećaja mišićnog tonusa i razvoj motorike kod dece sa cerebralnom paralizom | sr |
dc.type | masterThesis | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 54 | |
dc.citation.spage | 2 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4851 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |